problem z moimi pięćdziesiątkami

problem z moimi pięćdziesiątkami

Postautor: Janusz dodano: 21 sie 2015, 10:41

Witam.
Wiem, że to forum dotyczy MOTOCYKLI a nie motorowerów, jednak po kilku dniach wahania postanowiłem zapytać Was o radę. Może jeździliście wcześniej na pięćdziesiątkach lub mieliście podobne problemy z motocyklami i/lub po prostu wiecie o co chodzi.

1. ZIPP GP500 - problem z ładowaniem akumulatora. Po kilku dniach jeżdżenia lub jednym dłuższym wypadzie (dłuższy tzn. ok. 50 km) akumulator jest na tyle słaby, że nie da się odpalić ze startera. Pierwsza myśl - kiepski akumulator. Kupiłem nowy żelowy. To samo.
W tej chwili jeżdżę z dwoma akumulatorami: jeden przykręcony a drugi naładowany w schowku na wszelki wypadek.
Moje pytanie: od czego zacząć sprawdzanie, co wymienić czy może od razu zezłomować?

2. Benzer Aston 50 - przy szybszym ruchu manetką silnik się dusi. Po uruchomieniu równo chodzi na niskich (czy ustawię 800 czy 1500 wszystko jest OK). Przy powolnym dodawaniu gazu ładnie się wkręca, ale jeżeli zrobię szybszy ruch - lipa. Ruszając najlepiej odepchnąć się nogami i chwilę pokombinować manetką - wtedy ruszy, ale takie ruszanie spod świateł to trochę porażka (za długo trwa). Podczas jazdy też przy szybszym ruchu manetką traci moc.
Gaźnik sprawdzony i wyczyszczony, dysze przedmuchane, przewody paliwowe drożne, filtr powietrza czysty.
Gdzie szukać przyczyny?

I jeszcze jedna prośba - jeżeli ktoś zechce odpisać (a liczę, że tak), to proszę pisać jak dla laika. Dopiero zaczynam edukację. Jeżeli będą potrzebne jakieś dodatkowe informacje, to oczywiście niezwłocznie odpowiem.

pozdrawiam
Janusz
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2015, 11:46
Lokalizacja: okolice Nowej Soli
Motocykl: w planach
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: problem z moimi pięćdziesiątkami

Postautor: Hawk1985 dodano: 21 sie 2015, 10:52

1. Wydaje mi się że prądnica może być uszkodzona
2. Gaźnik chyba wymaga regulacji, może dostaje zbyt dużą dawkę paliwa - tu bardziej podpowiedzą doświadczeni koledzy, pewnie poproszą Cie o sprawdzenie koloru świecy
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1695
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: problem z moimi pięćdziesiątkami

Postautor: Maciu56 dodano: 21 sie 2015, 10:55

A przede wszystkim zwróć się do "Benia". :pisze:
Awatar użytkownika
Maciu56
Sympatyk
 
Posty: 1308
Rejestracja: 19 lis 2013, 10:17
Lokalizacja: Warszawa (obecnie UK)
Motocykl: Była"Ziuta"...
Płeć: mężczyzna
Komunikator: Skype: maciu561
Wiek: 69

Re: problem z moimi pięćdziesiątkami

Postautor: Janusz dodano: 21 sie 2015, 11:08

Świeca w Astonie wyglądała OK (tak stwierdził znajomy, który ma większe pojęcie niż ja), ale i tak wymieniłem na nową. Poprzedni właściciel chyba na siłę wkręcał świecę i gwint jest trochę zryty, ale udało mi się delikatnie wkręcić ją dość daleko palcami i ostatnie może dwa obroty kluczem.
Janusz
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2015, 11:46
Lokalizacja: okolice Nowej Soli
Motocykl: w planach
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: problem z moimi pięćdziesiątkami

Postautor: eNgine dodano: 21 sie 2015, 11:11

Janusz pisze:Witam.
1. ZIPP GP500 - problem z ładowaniem akumulatora. Po kilku dniach jeżdżenia lub jednym dłuższym wypadzie (dłuższy tzn. ok. 50 km) akumulator jest na tyle słaby, że nie da się odpalić ze startera. Pierwsza myśl - kiepski akumulator. Kupiłem nowy żelowy.
Moje pytanie: od czego zacząć sprawdzanie, co wymienić czy może od razu zezłomować?

Proponuję zacząć sprawdzanie od zmierzenia napięcia (woltomierzem) na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika i lekkich przygazówek na postoju - zobaczymy czy w ogóle jest ładowanie. Jeśli napięcie będzie spadać lub mieć wartość w okolicy 11,5-12 V to ładowania nie ma i warto by było odszukać regulator napięcia (taki element z radiatorem) sprawdzić kostki na nim czy styki są ok i ewentualnie wymienić. Po drodze od akumulatora do regulatora itp. jest jeszcze bezpiecznik który na wszelki wypadek można wymienić - ja miałem taki efekt że bezpiecznik był cały ale odlutował się w środku i często nie stykał - przez co akumulator nie był ładowany.
Na samym końcu zmierzył bym (na wyłączonym silniku) oporność cewek prądnicy - na kostce która wchodzi do regulatora napięcia.
Janusz pisze:2. Benzer Aston 50 - przy szybszym ruchu manetką silnik się dusi. Po uruchomieniu równo chodzi na niskich (czy ustawię 800 czy 1500 wszystko jest OK). Przy powolnym dodawaniu gazu ładnie się wkręca, ale jeżeli zrobię szybszy ruch - lipa. Ruszając najlepiej odepchnąć się nogami i chwilę pokombinować manetką - wtedy ruszy, ale takie ruszanie spod świateł to trochę porażka (za długo trwa). Podczas jazdy też przy szybszym ruchu manetką traci moc.
Gaźnik sprawdzony i wyczyszczony, dysze przedmuchane, przewody paliwowe drożne, filtr powietrza czysty.
Gdzie szukać przyczyny?

To chyba jest normalne w tego typu silnikach - mój teść ma bardzo podobny motorower (barton) i ma dokładnie taki sam efekt. Próbowałem regulować gaźnik, sprawdzałem filtr powietrza - nic nie pomogło. Jedyny sposób na ruszenie np. pod górkę to przygazować mocno na wciśniętym sprzęgle i próbować ruszyć z większymi obrotami. Problem chyba wynika z tego, że gaźniki te nie mają pompki przyspieszającej i szybkie otwarcie przepustnicy dusi silnik ze względu na braki paliwa. Braków tych nie da się uzupełnić regulacją dyszy wolnych obrotów. Używanie ssania też nic nie daje bo to pseudo ssanie w tych gaźnikach po prostu ogranicza dopływ powietrza a nie zasysa więcej paliwa z komory pływakowej.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: problem z moimi pięćdziesiątkami

Postautor: beniamin82 dodano: 21 sie 2015, 11:47

Maciu56 pisze:A przede wszystkim zwróć się do "Benia". :pisze:

Maciu! Beniamin82 jest od dziś na urlopie, 2tygodnie.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: problem z moimi pięćdziesiątkami

Postautor: Janusz dodano: 21 sie 2015, 19:43

Zrobiłem pomiary. Przed uruchomieniem skutera na akumulatorze było 12,7 V. Po uruchomieniu i pracy na niskich obrotach (1500) napięcie rosło, najpierw szybko, potem coraz wolniej. Pewnie rosłoby dalej, ale przy 13,8 V włączyłem światła i napięcie zaczęło gwałtownie spadać. Podciągnąłem obroty do 5000, napięcie spadało dalej. Po wyłączeniu świateł wskazania znowu w górę.
Taki sam efekt po założeniu nowego regulatora.
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale po zakupie skutera co chwilę przepalał mi się bezpiecznik. Po kilku wymianach zastąpiłem dziesiątkę dwunastką.
Janusz
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2015, 11:46
Lokalizacja: okolice Nowej Soli
Motocykl: w planach
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: problem z moimi pięćdziesiątkami

Postautor: eNgine dodano: 21 sie 2015, 19:59

Jaką masz żarówkę z przodu ? Może gdzieś coś przy światłach się zwiera i dlatego taki duży pobór prądu - na światłach oczywiście napięcie ładowania trochę spadnie, ale nie powinno spaść niżej niż te 13 V przy wyższych obrotach. Także stawiam na jakieś zwarcie w instalacji przy oświetleniu. Jeśli palił ci się 10 A bezpiecznik to nie możliwe żeby żarówki ciągnęły z akumulatora 120 W.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: problem z moimi pięćdziesiątkami

Postautor: Janusz dodano: 21 sie 2015, 20:36

Z przodu mam w sumie cztery żarówki: dwie bańki S1 12V 25/25W i dwie malutkie 12V 5W (mam nadzieję, że dobrze odczytałem cyferki). Te małe są gumowych jasnych oprawkach, z tym, że te oprawki przy samej żarówce robią się brązowe i twarde - pewnie niedługo się pokruszą.
Kiedy włączam krótkie - świecą wszystkie cztery, po włączeniu długich małe gasną a duże świecą jaśniej (chyba).
Jeszcze jedno: po zakupie skutera zauważyłem, że wskaźnik świateł długich świeci się przy włączeniu krótkich, zaś po przełączeniu na długie gaśnie. Zgłosiłem to w serwisie, coś pogrzebali i wskaźnik pokazuje to co wynika z pozycji przełącznika (to znaczy, że chyba dobrze).
Janusz
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 11 lip 2015, 11:46
Lokalizacja: okolice Nowej Soli
Motocykl: w planach
Płeć: mężczyzna
Wiek: 58

Re: problem z moimi pięćdziesiątkami

Postautor: Zbigniew dodano: 21 sie 2015, 21:09

Na pewno poruszasz się tylko za dnia i dlatego proponowałbym abyś zamontował żarówkę led , w tylnej lampie również .
Nie wiem dlaczego tak jest u Ciebie ale dla świateł mijania powinna świecić tylko jedno włukno żarówki .

W tym drugim przypadku powinno wystarczyć dobre wyregulowanie gaźnika - dyszę składu mieszanki dokręcasz do oporu ,wykręcasz około 2,5 obrotu ,uruchamiasz silnik i dostrajasz dokręcając lub odkręcając ,ja ustawiam wyłapując najwyższe obroty , a obroty obniżam dyszą od przepustnicy . Ale jeżeli jesteś nie kumaty to lepiej niech Ci pomoże ktoś kto to umie .
Pozdrawiam
Zbyszek
Zbigniew
Klubowicz
 
Posty: 963
Rejestracja: 04 paź 2009, 16:17
Lokalizacja: GCZ Koczała
Motocykl: Lifan LF250
Tel. kom.: 604643449
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64


Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości