Ogar Caffe

Ogar Caffe

Postautor: motomajk dodano: 17 cze 2014, 21:19

Hej,
Chciałem się pochwalić nowym nabytkiem i dołączeniem do świata motocykli fizycznie a nie tylko wirtualnie. Mój nabytek to Romet Ogar Caffe 125
Pierwsze 500 km za mną. Bardzo przyjemnie się jeździ w ruchu miejskim i poza miastem.
Styl motocykla bardzo mi odpowiada, szukałem czegoś takiego, ale to kwestia gustu.
Wykonanie bez zastrzeżeń, nic nie stuka i nie puka. Wibracje są znacznie mniejsze niż podczas pierwszych kilometrów. Plastiki, błotniki, manetki wykonane dobrze i ładnie to wszystko wygląda.
Przyspieszenie do 50 km/h super, więc spod świateł ruszam zawsze pierwszy. Przy 50 już znacznie spowalnia i wtedy samochody mnie zaczynają doganiać. Prędkość maksymalna - obecnie 90, mam nadzieje, ze do 100 km/h się kiedyś rozpędzi.

Opony są beznadziejne, raz podczas powrotu z pracy złapał mnie deszcz i wtedy zapadła decyzja o kupnie nowych (właśnie jestem w toku zamawiania).
Ciągle przepala się tylna żarówka od świateł mijania. Dzieje się to tylko, gdy jeżdżę na wysokich obrotach i bardziej niż zwykle go piłuję. Mam nadzieję ,że w serwisie uda się to wyeliminować.
Łańcuch się okropnie rozciąga. Już drugi raz musi być naciągany. Czy warto wymienić łańcuch? Jakiego mam szukać?

Pojawia się już pierwsza rdza tu i tam (narazie to tylko jakieś rdzawe naloty).

Chciałbym coś zrobić z tłumikiem bo brzęczy trochę a chciałbym, żeby brzmial bardziej basowo. Sugerujecie może jakieś rozwiązania? Jaki tłumik od innego moto by pasował? czytałem też ,że można nawiercić dziury - jakie plusy i minusy takiego rozwiązania?

Czy jest jakiś sposób na poprawę osiągów?

Są może tutaj motocykliści z Krakowa? Chętnie bym się spotkał i powymieniał (a raczej posłuchał) radami.

Obrazek

Obrazek

do zobaczenia na drodze i z góry dzięki za sugestie odnośnie powyższych zaganień.
motomajk
Forumowicz
 
Posty: 16
Rejestracja: 21 wrz 2009, 21:00
Lokalizacja: Krakow
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Ogar Caffe

Postautor: jacek.rc dodano: 17 cze 2014, 22:24

125-tką nakręciłem ponad 16 tyś ,powiem tak basu z rur nie dostaniesz a jak przesadzisz z dziurami to sam się nie będziesz umiał słuchać :D ,jeździj i ciesz się jazdą :buttrock:
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2320
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Ogar Caffe

Postautor: Jack dodano: 17 cze 2014, 22:48

Bardzo ładny motocykl. Wygląda jak młodszy brat Triumpha Bonneville którym miałem przyjemność jeździć, był nawet w podobnym malowaniu. Nowe opony to dobra inwestycja, bo oryginalne faktycznie na deszcz się nie nadają. Z łańcuchem to niestety też normalne, ale nie musisz spieszyć się z wymianą. Na razie naciągaj regularnie dopóki się da, tylko nie za mocno. Zostawiaj koniecznie luz 15do 25mm. Naloty rdzy czyść na bieżąco np. WD-40. Ja w 125 wierciłem w wydechu i byłem zadowolony z rezultatu. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość etapowego rozwiercania, aż do uzyskania pożądanego efektu. Są u nas motocykliści z Krakowa na pewno się do Ciebie odezwą.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2324
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: Ogar Caffe

Postautor: beniamin82 dodano: 17 cze 2014, 22:53

Hej, witamy, trochę ci zeszło na tym poszukiwaniu motocykla....ale gratuluję wyboru.
Ja miałem Rometa 125ccm model Z, i raczej byłem zadowolony. Nakręciłem ponad 18tyś km i zmieniłem na Cruisera V250.

motomajk pisze:Przyspieszenie do 50 km/h super, więc spod świateł ruszam zawsze pierwszy. Przy 50 już znacznie spowalnia i wtedy samochody mnie zaczynają doganiać.
Prędkość maksymalna - obecnie 90, mam nadzieje, ze do 100 km/h się kiedyś rozpędzi.


O docieranie zapytaj Jacka.rc jego 125ccm keewaya jest dosyć żwawa.

motomajk pisze:Opony są beznadziejne, raz podczas powrotu z pracy złapał mnie deszcz i wtedy zapadła decyzja o kupnie nowych (właśnie jestem w toku zamawiania).

Nie wiem jakie miałeś opony, ale ja w romku też wymieniałem tylną na dunlopa(po szlifie w deszczu), choć do opon które mam teraz się przyzwyczaiłem i nie mam zamiaru ich zmieniać.

motomajk pisze:Ciągle przepala się tylna żarówka od świateł mijania. Dzieje się to tylko, gdy jeżdżę na wysokich obrotach i bardziej niż zwykle go piłuję.
Mam nadzieję ,że w serwisie uda się to wyeliminować.


Jeżeli masz dobry serwis to może tak, ale z serwisami to jak na loterii. Sprawdź czy włókna żarówki są całkowicie poziomo i czy żarówka mocno siedzi w obudowie.
Najczęstsza przyczyna dotycząca tej usterki to rozciąganie się włókna od drgań, jeżeli jest pionowo lub "latająca" w obudowie żarówka.
U mnie przepalała się przednia i wsadziłem zwykłą diodę prostowniczą 10 lub 15Wat w szeregu z żarówką i przestał romet palić żarówkę.
Dobrze jest też spróbować wsadzić żarówkę markową, lub w ostateczności ledową (taka nie powinna się przepalić od lekkiego przepięcia a na pewno nie od drgań)
Drgania silnika będa sukecesywnie ustawać, tak przy 5 tyś, km będzie już komfortowo.

motomajk pisze:Łańcuch się okropnie rozciąga. Już drugi raz musi być naciągany. Czy warto wymienić łańcuch? Jakiego mam szukać?

Ja na oryginalnym chińskim łańcuchu przejechałem 18,5tyś w mojej 125 i sprzedałem dalej, myślę że do 20tyś spokojnie by dokulał.
Po 2 tysiącach przestanie się tak mocno rozciągać, ale należy go smarować hipolem co 400km. Spraye może są dobre do O-ringów lub x-ringów.

motomajk pisze:Są może tutaj motocykliści z Krakowa? Chętnie bym się spotkał i powymieniał (a raczej posłuchał) radami.


No w okolicach krakowa mamy wielu fantastycznych ludzi, zresztą zapisz się na smoka to poznasz ich wszystkich :-)
:czytaj: http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/viewtopic.php?f=30&t=4831
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Ogar Caffe

Postautor: motomajk dodano: 17 cze 2014, 23:12

Dzięki koledzy za miłe słowa i porady.

Fakt, zbyt długo zajęło mi kupno motocykla, zawsze było coś "ważniejszego" ...

Zlot w Krk, świetnie, muszę się tym zainteresować.

Dzięki!
motomajk
Forumowicz
 
Posty: 16
Rejestracja: 21 wrz 2009, 21:00
Lokalizacja: Krakow
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Ogar Caffe

Postautor: Luca dodano: 18 cze 2014, 08:26

Taki trochę jak stara poczciwa WSK wygląda :) :brawa:
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Ogar Caffe

Postautor: jacek.rc dodano: 18 cze 2014, 10:22

WSK, a w szczególności jej klony "Dudek" ,"Kobuz"i chyba "Lelek" to były typowe cafiaki nawet malowano je na pomarańcz , tylko że my nie bardzo znaliśmy takie pojęcia , zresztą kawy wtedy też nie było :D .
Ostatnio zmieniony 18 cze 2014, 11:11 przez jacek.rc, łącznie zmieniany 1 raz
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2320
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Ogar Caffe

Postautor: andrzej_sl dodano: 18 cze 2014, 10:33

jacek.rc pisze:WSK, a w szczególności jej klony "Dudek" ,"Kobuz"i chyba "Lelek" to były typowe cafiaki nawet malowano je na pomarańcz , tylko że my nie bardzo znaliśmy takie pojęcia , zresztą kawy wtedy taż nie było :D .


zbożowa :D
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Ogar Caffe

Postautor: Jack dodano: 18 cze 2014, 11:47

[quote="motomajk"]Hej,

Przyspieszenie do 50 km/h super, więc spod świateł ruszam zawsze pierwszy. Przy 50 już znacznie spowalnia i wtedy samochody mnie zaczynają doganiać. Prędkość maksymalna - obecnie 90, mam nadzieje, ze do 100 km/h się kiedyś rozpędzi.
Czy jest jakiś sposób na poprawę osiągów?


Wystarczy zmienić tylną zębatkę na trochę mniejszą, i powinien bez problemu polecieć stówą. Ten motocykl ma do tego wystarczająco mocną ramę hamulce i zawieszenie, choć przy prędkościach dochodzących do maksymalnej trzeba się liczyć z wibracjami i dużo większym apetytem na paliwo.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2324
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: Ogar Caffe

Postautor: andrzej_sl dodano: 18 cze 2014, 15:24

jacek.rc pisze:WSK, a w szczególności jej klony "Dudek" ,"Kobuz"i chyba "Lelek" to były typowe cafiaki nawet malowano je na pomarańcz , tylko że my nie bardzo znaliśmy takie pojęcia , zresztą kawy wtedy też nie było :D .


Kobuza to pamiętam :buttrock: ktoś z moich znajomych miał takiego, jeszcze cezetę 350 :)
to były maszyny :buttrock:
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Następna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości