close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Barton Volcano 125cm

Barton Volcano 125cm

Postautor: pinky1 dodano: 22 maja 2013, 13:22

Witam!
Mam skromne pytanie do forumowiczów, chciałbym się coś dowiedzieć na temat tego silnika w motocyklu Barton Volcano 125cm (4T).
Poszukuję danych tech. dot. ustawienia zaworów w silniku ZT-156FMI. Z tego co się dowiedziałem to rzekomy nastaw fabryczny dla zaworów to
zawór ssący - 0,05mm, a wydech 0,07mm (można też ssący 0,07mm, wydech 0,07mm) oraz jaką świecę NGK zastosować- czy taka CPR7EA, czy inną np. CPR6EA lub CPR8EA, (ponoć taki sam silnik jak w Junaku 121 oraz Romet Soft Chopper).
pinky1
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 21 maja 2013, 23:17
Motocykl: Barton Volcano (Zontes)
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Volcano 125cm

Postautor: Michał_66 dodano: 22 maja 2013, 15:12

liczba w oznaczeniu świecy oznacza jej zdolność na odprowadzanie ciepła w NGK jest oznaczanie odwrotne czyli czym niższa liczba tym gorętsza świeca bo ma mniejszą zdolność odprowadzania ciepła a czym wyższa to świeca zimniejsza
lepiej jak jest trochę zimniejsza niż za gorąca czyli jak miałeś oryginalnie 7 możesz dać 8 ale wtedy po pewnym czasie jazdy sprawdź czy dobrze przepala bo jak będzie za zimna to będziesz miał czarny nalot na elektrodach podobny do tego jak by była za bogata mieszanka ale świeca też nie może być za gorąca bo wtedy możliwy jest samozapłon i można uszkodzić silnik najlepiej stosować taką jak zaleca producent w tym przypadku jak się nie mylę powinna być 7
Michał_66
 

Re: Barton Volcano 125cm

Postautor: beniamin82 dodano: 22 maja 2013, 15:16

Co do sinika to jezeli masz silnik 156FMI to masz silnik taki jak w romet Z lub K.

W softchoperach Rometa montowany jest 157FMI w junakach chyba też.
W zasadzie wszelkie ustawienia ustawiaj według manuala hondy CG 125. Bo to ten sam silnik.

A najwięcej o silniku 156FMI dowiesz się od kolegi mike_russ.

:czytaj: http://www.klub-chinskich-motocykli.pl/forum/viewtopic.php?f=20&t=2052&hilit=lis
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6706
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Barton Volcano 125cm

Postautor: pinky1 dodano: 22 maja 2013, 16:36

Michał_66 pisze:liczba w oznaczeniu świecy oznacza jej zdolność na odprowadzanie ciepła w NGK jest oznaczanie odwrotne czyli czym niższa liczba tym gorętsza świeca bo ma mniejszą zdolność odprowadzania ciepła a czym wyższa to świeca zimniejsza
lepiej jak jest trochę zimniejsza niż za gorąca czyli jak miałeś oryginalnie 7 możesz dać 8 ale wtedy po pewnym czasie jazdy sprawdź czy dobrze przepala bo jak będzie za zimna to będziesz miał czarny nalot na elektrodach podobny do tego jak by była za bogata mieszanka ale świeca też nie może być za gorąca bo wtedy możliwy jest samozapłon i można uszkodzić silnik najlepiej stosować taką jak zaleca producent w tym przypadku jak się nie mylę powinna być 7



Dzięki za podpowiedź ws. świec.
W motorze mam założoną chińską świecę zapłonową TORCH CPR6E, więc najlepiej założyć odpowiednik NGK CPR6EA czy NGK CPR7EA ?
pinky1
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 21 maja 2013, 23:17
Motocykl: Barton Volcano (Zontes)
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Volcano 125cm

Postautor: Michał_66 dodano: 22 maja 2013, 16:40

ja bym dał 7 zawsze lepiej jak jest lekko zimniejsza niż za gorąca :D
Michał_66
 

Re: Barton Volcano 125cm

Postautor: mike_russ dodano: 22 maja 2013, 17:32

Nie wiem jaką masz głowicę , bo w wersji SK 156FMI była świeca D7EA (tudzież DPR7EA). W Twoim przypadku jest widzę- inaczej. Ale na wartości cieplnej 7 też powinien pojechać. Jeśli masz zawory na popychaczach to możesz spokojnie ustawić oba na 0,05mm zwłaszcza na lato- im bardziej się rozgrzewa silnik tym ma większe luzy bo aluminiowy cylinder wydłuża się bardziej niż stalowe popychacze. Zimą lepszy większy luz, bo zanim się rozgrzeje podpiera zawory.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 42

Re: Barton Volcano 125cm

Postautor: pinky1 dodano: 22 maja 2013, 19:31

mike_russ pisze:Nie wiem jaką masz głowicę , bo w wersji SK 156FMI była świeca D7EA (tudzież DPR7EA). W Twoim przypadku jest widzę- inaczej. Ale na wartości cieplnej 7 też powinien pojechać. Jeśli masz zawory na popychaczach to możesz spokojnie ustawić oba na 0,05mm zwłaszcza na lato- im bardziej się rozgrzewa silnik tym ma większe luzy bo aluminiowy cylinder wydłuża się bardziej niż stalowe popychacze. Zimą lepszy większy luz, bo zanim się rozgrzeje podpiera zawory.



Dzięki za podpowiedź.
Ja mam silnik ZT-156FMI. W instrukcji motocykla podają, że powinna być świeca D8RC ale to błąd, org. świeca jaka jest zamontowana to cpr6E (gwint jest na 10mm i dł. na 19mm i ta świeca, która polecają w instrukcji nie wchodzi-za duży gwint, tak bywa), ale spoko, najbezpieczniej chyba użyć cpr6e taka jest obecnie zamontowana fabrycznie. A co do zaworów, to dziś ustawiłem na ssącym 0,05mm, a wydech 0,07mm. Chodzi cichutko jak przed oddaniem motocykla do "autoryzowanego serwisu", gdzie ustawili po 1 obowiązkowym przeglądzie inaczej, niż powinno być. Motocykl pracował jak traktor gdy się rozgrzał "głośno i dziwnie" :( Ale to już za mną i jest GITTTTTTT...

Pozdro dla wszystkich forumowiczów :)
pinky1
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 21 maja 2013, 23:17
Motocykl: Barton Volcano (Zontes)
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Volcano 125cm

Postautor: mike_russ dodano: 24 maja 2013, 19:34

No to jak dobrze chodzi to git i nie ruszać. Z zasady większy luz na wydechu może być :)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 42


Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości