Romet division 249

Re: Romet division 249

Postautor: dorplas dodano: 09 lut 2013, 21:10

Tomciog pisze:Co do olejów (tu akurat historia samochodowa) - znajomy kupił Skodę Octvia z silnikiem 1,8T (153KM, etc) w najbogatszej wtedy wersji (Laurin @ Clement)- wiadomo leasing... ale na eksploatację zabrakło kasiory i zalał ja olejem zupełnie niezgodnym z zaleceniami.
Silnik do kapitalki w ciągu tygodnia i koszt naprawy na tamte czasy (ok 2003 roku) jakieś 5000 poza serwisem , po znajomości, po zniżkach...
Czasami warto zwrócić uwagę co się leje...
nie zgodzę sie z tym że z winy złej specyfikacji oleju został uszkodzony silnik i to po tak krótkim czasie, chyba że nalał przekładniowy no to całkiem możliwe, akurat w tym przypadku z silnikiem 1.8T grupy VAG miał pecha bo: auta jeżdżą na castrolu, który jest szajsowaty, odkładały sie po tym oleju nagary a że to turbina to 2 x szybciej to następowało, pewnie olej nie był spory czas wymieniany, jak kupił to zalał świeżym co za skutkowało wypłukaniem z różnych jam silnika nagaru i zapchał smok co jest normą właśnie w tych silnikach, na pewno miał sygnały ostrzegawcze, ale co najlepiej zwalić na olej ;) trzymajmy się terminów i specyfikacji to wszystko będzie w miarę porządku :)
----------------------------------------------------------------------------------
Myśl Za Dużo! a stworzysz problem, którego wcześniej nie było!
Awatar użytkownika
dorplas
Zarząd KCM
 
Posty: 1540
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:35
Lokalizacja: Chojnice GCH .....
Motocykl: NIGHTHAWK 750S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 827772
Wiek: 46

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 10 lut 2013, 19:29

Nie musisz się zgadzać - piszę jak było - po prostu akurat ten konkretny silnik wymagał baaardzo specyficznego oleju, a koleś zalał... mineralnym (w końcu i jedno i drugie olej... ;) ).
A piszę bo akurat w pewnym sensie współuczestniczyłem w organizacji obniżenia kosztów w ratowaniu tego silnika (jeden z kolegów to ten, który kupił auto i je zakatował, a drugi kolega z pracy - wtedy serwisu skody, który naprawił gablotę we własnym domu).
I tyle.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: michal_krk dodano: 10 lut 2013, 23:42

Panowie porównywanie nowoczesnych silników z turbinami, pompowtryskiwaczami, filtrami DPF itp... z silikami, które siedzą w naszych motorkach jest nie na miejscu. Konstrukcja chińskich silników to czasy Mieszka I, w których o właściwościach obecnych olejów konstruktorzy tamtych czasów nawet nie śnili. Także według mnie obecnie prawie każdy olej silnikowi zarówno samochodowy jak i motocyklowy powienien być wystarczającym. A różnica w zuwżywaniu się części w wyniku rodzaju oleju chyba nie powinna być aż tak zauważalna. A sprzęgło no cóż, czytałem opinie, ze nawet na Motulu potrafi się ślizgać i sklejać więc to może bardziej winna jakości materiału z jakiego jest zrobione aniżeli oleju..

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Romet division 249

Postautor: jacek.rc dodano: 11 lut 2013, 00:00

Tak czytam ten temat i myślę,czy nie mam podobnego problemu ze sprzęgłem. W moim keeway-u 125,jak jest zimny to nie,ale jak się zagrzeje to przy ruszaniu sprzęgło tak delikatnie(nie zawsze),zachrobocze.Robi się tak od nowości,przebieg 3,5k,serwisowany,ale nie wiem jaki olej jest wlewany. _bezradny
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2322
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: oleńka dodano: 11 lut 2013, 00:35

jacek.rc pisze:Tak czytam ten temat i myślę,czy nie mam podobnego problemu ze sprzęgłem. W moim keeway-u 125,jak jest zimny to nie,ale jak się zagrzeje to przy ruszaniu sprzęgło tak delikatnie(nie zawsze),zachrobocze.Robi się tak od nowości,przebieg 3,5k,serwisowany,ale nie wiem jaki olej jest wlewany. _bezradny


Wlej syntetyk i nawet się nad tym nie zastanawiaj. Przejdzie, jak ręką odjął :).
Awatar użytkownika
oleńka
Sympatyk
 
Posty: 1848
Rejestracja: 10 maja 2010, 10:12
Lokalizacja: Wałbrzych/Ząbki/ UK
Motocykl: moto zastępcze HD :D
Płeć: kobieta
Komunikator: GG3705538

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 30 mar 2013, 18:55

Wracam do Romka - raczej go zostawię i tu mam pytanie - macie jakiś pomysł na kufer i sakwy do tejże maszynki?
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: mike_russ dodano: 30 mar 2013, 19:26

Nie wiem jak tam dokładnie wygląda zadupek i rama pod kanapą - ale z tego co zdążyłem zauważyć to skromnie. To zwiastuje problemy z mocowaniem - będzie trzeba poszukać, gdzie można się przypiąć do ramy. Może są tam gdzieś jakieś solidniejsze śruby, otwory na śruby lub ostatecznie miejsce gdzie można złapać ramę obejmą... Tak czy tak bez spawania stelaża "na miarę" raczej się nie obejdzie. Z boków jest sporo miejsca, zamontujesz nawet dość duże kufry spokojnie, pod warunkiem że będzie do czego. Zrób trochę fotek tyłu, najlepiej też ze zdjętą kanapą, to może na coś wpadnę lub podpowiem. Przed sezonem niczego nie pospawam, bo nie mam jak dowieźć materiału, ale tzw. "pomyślunek" jeszcze od biedy mam...
Też mnie ciekawiło jak "okufrować" Divisiona, bo przymierzałem się kiedyś do takowego, mimo dziwnych kształtów ;)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 30 mar 2013, 21:49

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Co do kufra centralnego bedzie cięzko, nie ma jak tego zamontować, ale za to macie na tym zdjęciu pokazane jak można fajnie i szybko zrobić stelaż na sakwy ;)
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet division 249

Postautor: mike_russ dodano: 31 mar 2013, 08:51

Tyle to ja wiem:
Z boków jest sporo miejsca, zamontujesz nawet dość duże kufry spokojnie, pod warunkiem że będzie do czego.


Takiemu stelażowi nawet można mu nadać kształt nawiązujący do linii moto.
Tylko jak wygląda rama pod plastykami - jakie te uszy są, czy są wystarczająco mocne... Trzeba brać po uwagę, że kufry muszą mieć sporo nośności, styropianu nikt w nich woził nie będzie, tylko np. zestaw narzędzi. Tym bardziej że cięższe rzeczy radziłbym ładować właśnie na boki żeby zachować środek ciężkości moto. To nie może być byle blaszka, tym bardziej że na dziurach mamy obciążenia dynamiczne. W Lisie miałem każdy stelaż zawieszony na dwóch uszach grubości bodaj 4mm i jeszcze podpięty do podnóżka pasażera i z tyłu stelaże spięte łącznikiem przeciwdrganiowym. Dlatego trzeba szukać punktów zamocowań w ramie, najlepiej jak choć jeden punkt zawieszenia to solidna śruba przechodząca przez ramę na wylot (np. trzymająca tylny błotnik czy kanapę). I od niej trzeba wyjść wysięgnikiem do stelaża.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Romet division 249

Postautor: michal_krk dodano: 31 mar 2013, 11:16

Jest jeszcze inny sposób montażu kufra, mianowicie w miejscu siedzenia pasażera, będzie to wyglądać tak http://www.gumtree.pl/c-ViewAdLargeImag ... ageIndex=8

Mam kilka zdjęc ramy motocykla, może się przydadzą:
http://i.imgur.com/OhoDOaQ.jpg
http://i.imgur.com/i6uj8BV.jpg
http://i.imgur.com/8wuJCrO.jpg
http://i.imgur.com/WuwBruM.jpg
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron