Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Postautor: Zimny dodano: 20 cze 2011, 20:31

Witam, piszę ten topic, gdyż chciałbym się dowiedzieć, czy silnik w moim wektorze to "dół" z hondki z większymi cylkami?Tak by to w sumie wyglądało, gdyż czytałem topic użytkownika Motomaciey, który właśnie posiada w swoim pojeździe silnik rebela z tymi garami 142 cm z wektora, pytam dlatego, że interesuje mnie zbieżność podzespołów, akurat chciałbym w moim motocyklu zmienić sprzęgło i ciekaw jestem czy pasowałoby to z hondy rebel?Może ktoś już do swojego motocykla stosował podzespoły hondy?Z tego co się orientuję do silników o pojemności 250 w układzie v-twin pasuje sprzęgło z virago, więc może ja bym coś dobrał z rebela lub cb, cm jeśli macie jakieś informację to proszę o odpowiedź w temacie:)LWG
Awatar użytkownika
Zimny
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 10 sty 2011, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Jawa 634-7
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Postautor: Peter dodano: 20 cze 2011, 23:24

Sprzęgło WEKTOR 150 - 3 FD

Obrazek

jedyne co wiem na chwilę obecną to wymiar zewnętrzny tarcz 119.2mm
nie mogę odkręcić czterech śrub 10 niby opisane 8.8 a jak aluminium się zachowują :mur: muszę teraz nasadkę przerobić co by głębiej na łepek właziła by się nie ześlizgiwała. Jak rozbiorę więcej to dam znać. Chyba że ktoś ma patent na odkręcenie tych śrub.

A teraz pytanie : Czy przy poruszaniu ramieniem dinks powinien się przemieszczać? Jak poruszam to generalnie nic się nie dzieje i może to jest przyczyna że mi słabo sprzęgło załapuje.
Obrazek

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 23:56 --

W Rebelce 250 to wygląda tak
Obrazek

Obrazek

Obrazek


A dalej to:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To tak poglądowo z wymiarami. Mogłem coś palnąć w mm ale ogólnie to tak wygląda.

Z autopsji. Dwie śrubki mocujące poszły... Dwie pozostałe rozwiercane. Główki śrub są trochę schowane w obudowę i nasadki nie chwytają dobrze co powoduje ślizganie. Nakrętka mocująca kosz to jakiś wynalazek i trzeba by klucza u mnie młotek i trzpień metalowy do odkręcenia się przydały.
Nie zauważyłem żadnej śruby regulacyjnej by zwiększyć docisk tarcz. Podejrzenie moje pada na dinks (pokazany na fotce wyżej) możliwe że zblokował się i nie mogąc się cofnąć przyczynia się do zmniejszenia nacisku sprężyn na kosz i nie dociska tarcz do siebie.

PS: Pomiary robione gdy na zegarze przejechane ponad 16 000km!
Ostatnio zmieniony 22 cze 2011, 09:42 przez Peter, łącznie zmieniany 2 razy
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Postautor: Zimny dodano: 21 cze 2011, 11:06

Dzięki Peter na prawdę dużo mi to pomaga na chwilę obecną, gdybyśmy mieszkali bliżej miałbyś wielgachnego :piwo: .Wizualnie sprzęgło z rebela jest bardzo podobne, więc w najbliższym czasie poproszę tatę żeby zadzwonił do harta żeby zwymiarowali tarczki i ew. zamówię i zobaczę czy pasuje.Swoją drogą większość wektorowców z forum narzeka na sprzęgła więc coś w tym jest:)pozdrawiam i raz jeszcze dzięki.
Awatar użytkownika
Zimny
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 10 sty 2011, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Jawa 634-7
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Postautor: Peter dodano: 21 cze 2011, 11:18

Fota poglądowa nr7 jest od rebelki 250. Jak chcesz to mam całego manuala od rebelki 250. Podaj meila na pw to Ci prześlę jak zawitam w chawirce
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Postautor: Zimny dodano: 22 cze 2011, 23:58

Hmm..dziś zaobserwowałem u siebie jeszcze taką objawę przy tym zamieszaniu, że na postoju ciężko mi jest wbić wyższy bieg(od neutrala w górę)bez problemu wchodzi jedynka, natomiast później ciężko znaleźc luz...i tak myślę sobie że może mam nie tyl problem ze sprzęgłem(swoją drogą)co z mechanizmem skrzyni biegów...bo on mi łapie jakby międzyluzy i bardzo ciężko mi wbić bieg na postoju(oprócz jedynki).

ps.Peter te zwymiarowane zdjęcia to są foty sprzęgła wektora czy rebelki?
Awatar użytkownika
Zimny
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 10 sty 2011, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Jawa 634-7
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Postautor: Peter dodano: 23 cze 2011, 17:11

Zdjęcia części z wymiarami (te z painta ;) ) to oryginalnie własnoręcznie rozkręcone sprzęgło od Wektora Którego jeszcze nie skręciłem bo śrubek szukam które rozwiercałem przy demontarzu
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Postautor: Zimny dodano: 23 cze 2011, 17:16

Peter, a jakie występowały u Ciebie objawy z tym sprzęgłem?bo ja to już właściwie totalnie zaczynam głupieć...na zgaszonym silniku raz wbiję wszystkie biegi w górę tylko a nie wbiję jedynki, innym razem wbiję jedynkę nie wbiję górnych biegów, podobnie na zapalonym silniku, podczas jazdy wszystko jest ok...pojawia się problem z wrzuceniem luzu.
Awatar użytkownika
Zimny
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 10 sty 2011, 15:33
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Jawa 634-7
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Postautor: motomaciey dodano: 23 cze 2011, 17:26

Zimny, fotek jeszcze nie porobiłem ale masz tu przydatny link:
http://www.cmsnl.com/honda-motorcycles_model2/
Interesują nas stąd modele CM125 - 185, CD 125, CA 125 i CB 125T
Peter, sklep śruby młotkiem i nabij nasadkę, jak już puszczą wszystkie odkręcaj każdą po trochu
Awatar użytkownika
motomaciey
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 18 lut 2011, 16:29
Lokalizacja: Grudzi?dz
Motocykl: Zbudowany od podstaw
Tel. kom.: 666
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Postautor: Peter dodano: 23 cze 2011, 17:28

Objawy:
Gdy silnik wchodził na wysokie obroty to nie przekładało się za zwiększenie prędkości motocykla. Wrażenie jakby sprzęgło się ślizgało. Dopiero po czasie jakimś dawało się odczuć "załapanie tarcz" i zwiększanie prędkości.
Wyczucie luzu to kwestia czasu. Na zgaszonym silniku lepiej nie bawić się w przerzucanie biegów.
Awatar użytkownika
Peter
Forumowicz
 
Posty: 444
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:07
Lokalizacja: Pi?a Wielkopolska
Motocykl: Wektor 150-3 FD, Yamaha XV750
Płeć: mężczyzna

Motobi Wektor 150-Honda Rebel 125

Postautor: motomaciey dodano: 23 cze 2011, 17:41

Peter pisze:Na zgaszonym silniku lepiej nie bawić się w przerzucanie biegów.

Kto Ci takich rzeczy naopowiadał ? Możesz przerzucać do woli
Dopuszczalne zużycie tarczy sprzęgłowej to 2,6mm, jeśli wasze tarcze nie przekroczyły tego wymiaru spróbujcie gęstszego oleju
Awatar użytkownika
motomaciey
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 18 lut 2011, 16:29
Lokalizacja: Grudzi?dz
Motocykl: Zbudowany od podstaw
Tel. kom.: 666
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Następna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron