close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Barton Hyper - problem na ciepłym

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 27 cze 2019, 13:31

Technick dzięki za foto. Tylko pytanie do czego w sumie służy ta śruba? :] Wie ktoś?
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 27 cze 2019, 15:07

Możliwe, że do regulacji wolnych obrotów?
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Technick dodano: 27 cze 2019, 21:55

Pogrzebałem i mogę odpowiedzieć na to pytanie :] . Jest to śruba służąca do regulacji ilości powietrza na biegu jałowym. Same obroty biegu jałowego są zaprogramowane w sterowniku i nie można ich zmienić.

Jeżeli po uruchomieniu motocykla kontrolka silnika świeci się cały czas to znak, że do silnika dochodzi za mało powietrza. Procedura jest prosta - odkręć śrubę o 1/4 obrotu, odczekaj 10 sekund i sprawdź czy kontrolka dalej się świeci (oczywiście silnik cały czas pracuje). Czynności powtarzaj tak długo aż kontrolka zgaśnie.

Ze strony producenta wtrysków FAI można też wyczytać, że w przypadku problemów z odpaleniem i trzymaniem stałych wolnych obrotów można:
-wymienić świecę
-zmienić benzynę na lepszą jakościowo
-zainicjować cały system na nowo

Cała procedura, błędy itp. są tutaj: http://www.fai.com.cn/en/product/33.html

W przypadku samej trudności odpalania na ciepłym znalazłem głosy twierdzące, że jest to wina zbyt małych luzów zaworowych i jeśli bieg jałowy trzyma obroty, silnik się nie dusi, a kontrolka engine check'u gaśnie po odpaleniu to lepiej nie reinicjować systemu na nowo bo to raczej nie tam leży problem.
Technick
Forumowicz
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 cze 2019, 12:42
Motocykl: Barton Hyper

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 28 cze 2019, 02:11

Macie motocykl na wtrysku i z tego co mi się obiło kiedyś o uszy to mniej wiecej:

Za wolne obroty odpowiedzialny jest czujnik temperatury wkręcony w cylinder (lub gdzieś tam w silnik).
Dawka paliwa - sonda lambda wkręcona w rurę wydechowa na podstawie danych o składzie spalin daje info do komputera jak dawkować paliwo.
Przepływomierz - mierzy powietrze dostarczane do silnika i komp ustala czy więcej czy mniej.
Czujnik położenia przepustnicy daje info o % stopniu otwarcia i znowu dane do kompa.
Jeszcze jakieś są ale to już gadania a gadania...

Jak to mówił Maćko z Bogdańca:
"Aby silnik benzynowy działał prawidłowo muszą być 3 rzeczy.
1. Paliwo (mieszanka paliwowo powietrzna)
2. Ciśnienie sprężania ( 5-6 bar to mało)
3. Iskra."

Podobno na leczeniu ludzi i mechanice zna się każdy więc lecimy z tematem xD

Ad 1. Z latwiejszych rzeczy do sprawdzenia - paliwo, lewe powietrze.
Masz paliwo w baku?
Dokręcałeś wszystkie opaski zaciskowe na dolocie ?

Ad 2. Wykręcasz świece, wsadzasz w otwór po swiecy wakuometr do mierzenia ciśnienia ( w sensie taka gumowa końcowke przyciskasz i na waku pokazuje Ci cisnienie), i kręcisz rozrusznikiem (kilka razy) i patrzysz jaki wynik osiągniesz. Jak 5-6 bara to mało. 9-10 bara to już wynik kozacki i wiesz że ciśnienie masz super.
Małe ciśnienie - słabo przyciskasz końcówkę z uszczelką wakuometru (słychać "pierdzenie" jak masz słabo uszczelniona sonde).
Jak dobrze przyciskasz a małe ciśnienie - próba olejowa CZYLI przez otwór świecy wlewasz z 2-3ml oleju silnikowego. I mierzysz ciśnienie jak się zwiększyło to pierścienie tloka padaka, jak nadal male to góra silnika padaka (zawory). Jak zawory to regulacja luzow. Jak nadal padaka to może nawet wypalone zawory, gniazda zaworów itd.

Ad 3 - nie ma iskry nie ma jazdy bo co spowoduje eksplozje ? I tutaj zaczyna się zabawa :D świeca, przewody WN, fajka, moduł, cewka..

Starczy tyle bo znowu będzie, że rozpuściłem włosy i zbyt zawiłe pisze, a temat dopiero się zaczyna :)

Wy i te wasze ciepłe silniki ..... xD

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1596
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Technick dodano: 28 cze 2019, 20:34

Po obejrzeniu najnowszego filmu Beniamina na temat Hypera na wtrysku, baczniej przyjrzałem się serwisówkom Hondy CB. Wersji było kilka a to co łączy większość, to te same wartości luzu zaworowego wynoszące:

IN: 0.08 ± 0.02 mm
EX: 0.12 ± 0.02 mm

Dodatkowo sugerując się serwisówką chińskich motocykli Haynesa:

"For OHC single cylinder engines, set the clearance for the intake valve to 0,08mm and the exhaust valve to 0,15mm."

Nie zastanawiając się długo po raz drugi rozebrałem motocykl żeby wyregulować zawory zgodnie z zaleceniami Hondy. Swoją drogą to ten motocykl jest WYBITNIE nieprzyjazny jeśli chodzi o tego typu regulacje. Kilkukilometrowa przejażdżka bez oszczędzania silnika i chwila prawdy przy odpalaniu. Całość uwieczniona na krótkim filmiku.



Można powiedzieć, że sukces :D , choć z ostateczną opinią wstrzymam się do większej ilości prób i wyższej temperatury otoczenia bo nie jeździłem w pełnym słońcu. Jestem jednak dobrej myśli :cwaniak:
Technick
Forumowicz
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 cze 2019, 12:42
Motocykl: Barton Hyper

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 28 cze 2019, 22:33

I to już jest dobra informacja dla Was obu :D

I dla mnie - miałem rację że luzy zaworowe hahahahahahahaha +2 do zajedwabistosci dla mnie :P



Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1596
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 29 cze 2019, 19:42

No pali pięknie teraz na ciepłym :piwa:

Technick, a na jakie wartości ustawiłeś luzy zaworowe ostatecznie? I czy do regulacji zaworów ściągałeś łapę silnika?
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Technick dodano: 29 cze 2019, 20:30

Losiek, tak jak pisałem - luzy ustawiłem zgodnie z serwisówką Hondy, 0,08 na ssaniu i 0,12 na wydechu. Co do tych "łap" silnika to pytasz pewnie o te trójkątne blaszki łączące silnik z ramą. Wykręciłem dwie dolne śruby a trzecią, górną nakrętkę tylko poluzowałem żeby odchylić blaszki do tyłu. Tak to wyglądało:

Obrazek
Technick
Forumowicz
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 cze 2019, 12:42
Motocykl: Barton Hyper

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 29 cze 2019, 21:03

Dzięki za fotę. A cykanie zaworów dużo bardziej słychać na nowych ustawieniach? Daj znać koniecznie jak porobisz testy :)
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Poprzednia

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości

cron