Macie motocykl na wtrysku i z tego co mi się obiło kiedyś o uszy to mniej wiecej:
Za wolne obroty odpowiedzialny jest czujnik temperatury wkręcony w cylinder (lub gdzieś tam w silnik).
Dawka paliwa - sonda lambda wkręcona w rurę wydechowa na podstawie danych o składzie spalin daje info do komputera jak dawkować paliwo.
Przepływomierz - mierzy powietrze dostarczane do silnika i komp ustala czy więcej czy mniej.
Czujnik położenia przepustnicy daje info o % stopniu otwarcia i znowu dane do kompa.
Jeszcze jakieś są ale to już gadania a gadania...
Jak to mówił Maćko z Bogdańca:
"Aby silnik benzynowy działał prawidłowo muszą być 3 rzeczy.
1. Paliwo (mieszanka paliwowo powietrzna)
2. Ciśnienie sprężania ( 5-6 bar to mało)
3. Iskra."
Podobno na leczeniu ludzi i mechanice zna się każdy więc lecimy z tematem xD
Ad 1. Z latwiejszych rzeczy do sprawdzenia - paliwo, lewe powietrze.
Masz paliwo w baku?
Dokręcałeś wszystkie opaski zaciskowe na dolocie ?
Ad 2. Wykręcasz świece, wsadzasz w otwór po swiecy wakuometr do mierzenia ciśnienia ( w sensie taka gumowa końcowke przyciskasz i na waku pokazuje Ci cisnienie), i kręcisz rozrusznikiem (kilka razy) i patrzysz jaki wynik osiągniesz. Jak 5-6 bara to mało. 9-10 bara to już wynik kozacki i wiesz że ciśnienie masz super.
Małe ciśnienie - słabo przyciskasz końcówkę z uszczelką wakuometru (słychać "pierdzenie" jak masz słabo uszczelniona sonde).
Jak dobrze przyciskasz a małe ciśnienie - próba olejowa CZYLI przez otwór świecy wlewasz z 2-3ml oleju silnikowego. I mierzysz ciśnienie jak się zwiększyło to pierścienie tloka padaka, jak nadal male to góra silnika padaka (zawory). Jak zawory to regulacja luzow. Jak nadal padaka to może nawet wypalone zawory, gniazda zaworów itd.
Ad 3 - nie ma iskry nie ma jazdy bo co spowoduje eksplozje ? I tutaj zaczyna się zabawa
świeca, przewody WN, fajka, moduł, cewka..
Starczy tyle bo znowu będzie, że rozpuściłem włosy i zbyt zawiłe pisze, a temat dopiero się zaczyna
Wy i te wasze ciepłe silniki ..... xD
Boso, ale w ostrogach