close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Barton Hyper - problem na ciepłym

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Technick dodano: 24 cze 2019, 20:49

Losiek, dopiero po wrzuceniu zdjęcia przez Mikegolfa udało mi się zlokalizować te kable. Rzeczywiście były schowane za pochłaniaczem par paliwa. Wcześniej szukałem w kieszonkach pod kierownicą jednak pomiar multimetrem nie wykazywał napięcia na przewodach, do których teoretycznie mógłbym podłączyć te boczne ledy.

Pochwalę się, że udało mi się okiełznać tę nieszczęsną śrubę :D . Faktycznie jakby się zapiekła - końcówka gwintu została w środku.

Co do odpalania to u mnie jeszcze nie zdarzyło się żeby obroty spadały tak, że silnik prawie się dławi. Muszę po prostu dłużej przytrzymać rozrusznik ale jak już załapie to wolne obroty oscylują w granicach 2000. Czasami zdarzało się, że przez chwilę wzrastały do 3000 ale było to epizodyczne i nie trwało dłużej niż kilka sekund. Później wszystko wracało do normy. Dalej obstawiam zbyt mały luz zaworowy. Szkoda, że jego ustawienie wiąże się z rozbiórką połowy motocykla - tak już dawno sprawdziłbym jak sprawuje się na większych wartościach :conf:

Jakiś czas temu złożyłem też pdf'a z listą części i rysunkami silnika do tego modelu. Jeżeli ktoś kiedyś będzie chciał się tam grzebać/będzie szukał konkretnych części to większość jest tam opisana.
Technick
Forumowicz
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 cze 2019, 12:42
Motocykl: Barton Hyper

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 24 cze 2019, 23:05

Panowie wiecie może do czego służy ta śruba na przepustnicy?

Obrazek

Możecie zerknąć czy macie ją ustawioną w takiej samej pozycji?
Podczas ostatniego przeglądu chyba mi ją ruszali i teraz mam wrażenie, że na ciepłym odpala mi gorzej niż wcześniej bo są jakby niższe obroty, ale za to przy większych prędkościach moto chodzi dużo ciszej.
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Wojtas dodano: 24 cze 2019, 23:36

Technick pisze:Losiek, dopiero po wrzuceniu zdjęcia przez Mikegolfa udało mi się zlokalizować te kable. Rzeczywiście były schowane za pochłaniaczem par paliwa. Wcześniej szukałem w kieszonkach pod kierownicą jednak pomiar multimetrem nie wykazywał napięcia na przewodach, do których teoretycznie mógłbym podłączyć te boczne ledy.

Pochwalę się, że udało mi się okiełznać tę nieszczęsną śrubę :D . Faktycznie jakby się zapiekła - końcówka gwintu została w środku.

Co do odpalania to u mnie jeszcze nie zdarzyło się żeby obroty spadały tak, że silnik prawie się dławi. Muszę po prostu dłużej przytrzymać rozrusznik ale jak już załapie to wolne obroty oscylują w granicach 2000. Czasami zdarzało się, że przez chwilę wzrastały do 3000 ale było to epizodyczne i nie trwało dłużej niż kilka sekund. Później wszystko wracało do normy. Dalej obstawiam zbyt mały luz zaworowy. Szkoda, że jego ustawienie wiąże się z rozbiórką połowy motocykla - tak już dawno sprawdziłbym jak sprawuje się na większych wartościach :conf:

Jakiś czas temu złożyłem też pdf'a z listą części i rysunkami silnika do tego modelu. Jeżeli ktoś kiedyś będzie chciał się tam grzebać/będzie szukał konkretnych części to większość jest tam opisana.

Zgodnie z regulaminem zapraszam w pierwszej kolejności do powitalni
Awatar użytkownika
Wojtas
Zarząd KCM
 
Posty: 726
Rejestracja: 03 cze 2008, 20:57
Lokalizacja: Gdańsk
Motocykl: Cruiser 250/Drag Star/VN900
Tel. kom.: 510073485
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Technick dodano: 25 cze 2019, 00:02

Wojtas, dzięki za zwrócenie uwagi. Założyłem odpowiedni temat w odpowiednim dziale :)

Losiek, mogę zrobić zdjęcie tej śruby, choć nie wiem czy taki element będzie w jakikolwiek sposób wpływał na układ sterowany elektronicznie.

Wyczytałem, że przy problemach z obrotami na wtrysku pomaga rozłączenie klemy "-" akumulatora na kilka minut, podłączenie jej i odpalenie moto żeby popyrkał sobie aż do nagrzania silnika. ECU dostraja w tym czasie wszystkie parametry tak by całość działała optymalnie. Na Twoim miejscu bym spróbował.
Technick
Forumowicz
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 cze 2019, 12:42
Motocykl: Barton Hyper

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: grzechu78 dodano: 25 cze 2019, 07:53

Technick pisze:Pochwalę się, że udało mi się okiełznać tę nieszczęsną śrubę :D . Faktycznie jakby się zapiekła - końcówka gwintu została w środku.

Nierdzewka ma to do siebie, że łatwo się zapieka przy kręceniu. Gwint takiej śruby należy posmarować przed dokręcaniem.

Technick pisze:Co do odpalania to u mnie jeszcze nie zdarzyło się żeby obroty spadały tak, że silnik prawie się dławi. Muszę po prostu dłużej przytrzymać rozrusznik ale jak już załapie to wolne obroty oscylują w granicach 2000. Czasami zdarzało się, że przez chwilę wzrastały do 3000 ale było to epizodyczne i nie trwało dłużej niż kilka sekund. Później wszystko wracało do normy. Dalej obstawiam zbyt mały luz zaworowy.

Przy zbyt małym luzie zaworowym sytuacja wygląda następująco: w miarę wzrostu temperatury trzonki zaworów się wydłużają i zawory nie domykają się. Moto słabnie podczas jazdy. Po zatrzymaniu i ostudzeniu silnika wszystko wraca do normy, do kolejnego rozgrzania się silnika. Na moje oko to nie ma tu miejsca.
Sugestia: następnym razem przed odpaleniem na ciepło otwórz na chwilę korek baku (będzie pewnie "pssst"), zamknij go i sprawdź, jak odpala. Może być tak, że układ pochłaniania par paliwa tworzy za duże podciśnienie i pompa paliwa przy starcie nie może wytworzyć właściwego ciśnienia paliwa do poprawnej pracy na jałowym. Wówczas problemem jest zbyt wolne wyrównanie ciśnienia w baku po zatrzymaniu silnika.
Pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
grzechu78
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 24 wrz 2014, 14:14
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: MG V7 III Special
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 7717844
Wiek: 47

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: mikegolf dodano: 25 cze 2019, 08:57

Technick pisze:Losiek, dopiero po wrzuceniu zdjęcia przez Mikegolfa udało mi się zlokalizować te kable. Rzeczywiście były schowane za pochłaniaczem par paliwa. Wcześniej szukałem w kieszonkach pod kierownicą jednak pomiar multimetrem nie wykazywał napięcia na przewodach, do których teoretycznie mógłbym podłączyć te boczne ledy

Technick, żeby nie mnożyć tutaj wątków pobocznych - zajrzysz do tematu o kabelkach? będę miał parę pytań o te ledy ;)
mikegolf
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 23 cze 2019, 21:31
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 25 cze 2019, 11:00

grzechu78 pisze:Przy zbyt małym luzie zaworowym sytuacja wygląda następująco: w miarę wzrostu temperatury trzonki zaworów się wydłużają i zawory nie domykają się. Moto słabnie podczas jazdy. Po zatrzymaniu i ostudzeniu silnika wszystko wraca do normy, do kolejnego rozgrzania się silnika. Na moje oko to nie ma tu miejsca.
Sugestia: następnym razem przed odpaleniem na ciepło otwórz na chwilę korek baku (będzie pewnie "pssst"), zamknij go i sprawdź, jak odpala. Może być tak, że układ pochłaniania par paliwa tworzy za duże podciśnienie i pompa paliwa przy starcie nie może wytworzyć właściwego ciśnienia paliwa do poprawnej pracy na jałowym. Wówczas problemem jest zbyt wolne wyrównanie ciśnienia w baku po zatrzymaniu silnika.


No właśnie, a podczas samej jazdy zbiera się tak samo dobrze na zimnym jak i ciepłym. Zauważyłem, że po jeździe jak go zgaszę i zaraz odpalę to pali bez problemu. Ale wystarczy na kilka minut go zgasić i już odpala gorzej. Spróbuję zrobić jak pisałeś z tym korkiem baku.

Technick pisze:Wyczytałem, że przy problemach z obrotami na wtrysku pomaga rozłączenie klemy "-" akumulatora na kilka minut, podłączenie jej i odpalenie moto żeby popyrkał sobie aż do nagrzania silnika. ECU dostraja w tym czasie wszystkie parametry tak by całość działała optymalnie. Na Twoim miejscu bym spróbował.


Ok, nie szkodzi przetestować :)
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: mikegolf dodano: 25 cze 2019, 11:18

ja probowalem dzisiaj, otworzylem bak przed odpaleniem. niestety, rownie dlugo nie chcial zagadac
mikegolf
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 23 cze 2019, 21:31
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 26 cze 2019, 22:24

Panowie jakie macie obroty na wolnych obrotach? Ja 1800.

Odłączyłem też dziś aku (co prawda +, ale to chyba nie robi większej różnicy?) i nie pomogło, dalej mam wrażenie, że powinny być wyższe obroty. Tylko czy jestem to w stanie zrobić bez podpięcia pod komputer?

Z bakiem u mnie też nie zadziałało.
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Technick dodano: 27 cze 2019, 11:05

Grzechu78, dzięki za podzielenie się wiedzą :piwa: . Przeraża mnie i jednocześnie fascynuje jak dużo muszę się nauczyć. Niestety to nie ten trop - syczenia nie usłyszałem a samo odpalanie przebiegło podobnie. Teraz zamierzam przetestować otwieranie przepustnicy podczas kręcenia rozrusznikiem.

Losiek, obiecane zdjęcie. Śruba jest wkręcona trochę mocniej niż u Ciebie

Obrazek

Z obrotami to ciężko mi stwierdzić skoro licznik wyskalowany jest co 500 obrotów. Nierozgrzany silnik ma 2000 obrotów, po rozgrzaniu wskazanie spada o jedną kreskę i trzyma się na poziomie 1500, choć równie dobrze może to być cały zakres pomiędzy 1500-2000
Technick
Forumowicz
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 cze 2019, 12:42
Motocykl: Barton Hyper

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości