close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Polska wyprodukuje motocykl dla mas? wolne dywagacje na temat

Re: Benyco BR 125 - usterki

Postautor: andrzej_sl dodano: 18 paź 2015, 05:23

Mariuszz pisze:
Nie powinieneś też tu wliczać chyba Czechów ze Skodą czy Rumunów z Dacią - to tak samo tylko filie koncernów i "tambylcy" realizują politykę koncernów macierzystych produkując akurat nie własną markę ale właśnie udzielając szyldu.



Ale co by nie powiedzieć mają "swoje" marki rozpoznawalne od zawsze w Europie. Poza tym w tym tygodniu spotkałem na drodze samochód z energetyki z dużym napisem TATRA (nówka sztuka). A gdzie nasz STAR (?????) (notabene fajna nazwa handlowa).

Mariuszz pisze:Kto był np. we Francji to być może zauważył że tam dominuje na drogach rodzima marka (Renault, Citroen, Peugeot sporo nowych modeli Daci) a w Polsce? Myślę że jak byś razem ze Snajperem rozpoczął produkcję tych wspaniałych konstrukcji to zjadło by Was właśnie przekonanie obywatela naszego kraju że zagraniczne (zwłaszcza niemieckie) jest najlepsze a u nas to tylko g..... można zrobić.


Fakt, że żabojady uwielbiają kupować swoje produkty, niemiaszki swoje (chociaż u niemiaszków widzę już coraz więcej procentowo japońszczyzny), ale co mają kupować Polacy polskiego, skoro od 25 lat jedyne, co powstawało w chyba w jedynej typowo polskiej fabryce na Żeraniu to "nieśmiertelne" Daewoo Lanos i jeżeli nie mylę się Espero oczywiście i tak "w technologii" CKD/SKD (czy jak tam zwał). Kontynuacji Poloneza w latach 90-tych nie liczę, bo to już nie był samochód na miarę XXI wieku i z góry skazany był na "niebyt" i powolną śmierć.

Mariuszz pisze:Poza tym trzeba pamiętać że nawet opracowanie np. płyty podłogowej nowego pojazdu od podstaw to ogromne pieniądze ( dlatego nawet wielkie koncerny powielają ten element lub handlują nim nawet z konkurencją). Kasa, kasa,kasa...a potem by się zwróciła to ....zbyt, zbyt, zbyt.


A to już "wymysł" "księgowych", którzy do bólu "tną koszty".

Mariuszz pisze:Nie wiem czy jest jakaś firma na świecie która produkuje swój motoryzacyjny wyrób samodzielnie, od odlewu do produktu finalnego. Kooperacja i wąska specjalizacja to mechanizm który zbija ceny a chcemy mieć coraz taniej.


Jakoś nie zauważyłem tego "taniej". Co zmiana modelu na nowszy to o ok. 10 tys. zł drożej w zakupie. Teraz jakieś auto klasy średniej to już wydatek rzędu 65-80 tys. zł. Za "malucha" trzeba dać minimum 40 tys. Tendencja jest taka - ceny w górę, jakość w dół.

Mariuszz pisze:Potencjalny europejski klient nawet nie zdaje sobie sprawy ile elementów w jego "narodowej" bryce wyprodukowano np. w Polsce. Nikt im o tym nie mówi bo po co?
Gdyby polski zwolennik nowoczesnej technologii "Made in Germany" był bombardowany informacją że np. silnik jego "Astry" czy "Corsy" wyprodukowano w Polsce ( a tak jest w przypadku SDE 1.3 ) to pewnie by przestał mu się podobać.
'

Teraz pod maską samochodu nie ma podzespołów pochodzących z jednego kraju, tylko z całego świata.
Zresztą nazwa "Made in Germany" w ostatnich dziesięcioleciach była synonimem wysokiej jakości, natomiast geneza wprowadzenia tego oznaczenia była pod koniec XIX wieku zgoła inna - Angole kazali oznaczać produkty niemieckie, które były kiepskiej jakości w porównaniu z ówczesnymi wyrobami brytyjskimi, aby konsument wiedział z czym ma do czynienia (taka obecna "chińszczyzna" ;) ). I widzicie, jak przez kilkadziesiąt lat zmieniło się znaczenie tego zwrotu :roll:

Mariuszz pisze:Może kiedyś faktycznie dorobimy się kiedyś własnej marki pojazdów bo ona ma wartość przez tradycję, przywiązanie klienta.
'

Cały czas od 25 lat próbujemy, próbujemy i nic. Żadnego sensownego pomysłu nie było w latach 90-tych na FSO. I co? I klapa.
Teraz to już musztarda po obiedzie, bo zbudować nowoczesny zakład od podstaw, stworzyć własną, do tego nowoczesną konstrukcję, rozpocząć produkcję masową, to już niestety ponad możliwości naszego kraju :/

Dyziek76 pisze:W Polsce jest blisko 850 poddostawcow dla branzy automotive. Nie mamy moze wlasnej marki, ale mamy wklad w produkcje.
'

Wkład to trochę za mało :( - tutaj raczej myślimy o typowo polskim finalnym produkcie.
Jak kupujesz np. motocykl, to wiesz, jakiej jest marki i gdzie został wyprodukowany. Nie interesuje Cię kraj pochodzenia żarówki w tylnej lampie :-)

beniamin82 pisze:Tylko dlaczego nikt nie zacznie produkować u nas motocykli 125. Takich tanich i prostych w budowie?
Przecież jeżeli by to rzeczywiście było Polskie a tylko z chińskim silnikiem to sprzedawałoby się lepiej niż Chińskie...
Nadal jestem przekonany że coś a'la heist spokojnie da się w Polsce zrobić w niższej cenie...puścić to pod marką SHL i gitarka.
'

Beniamin. Bo nam się wmawia od wielu lat, że w Polsce niczego nie opłaca się produkować.
A jeszcze teraz na bilbordach pewna premier z Bożej łaski stwierdza, że Polacy powinni mieć wyższe płace (teraz to stwierdziła - na chwilę przed wyborami) - swołocz.
Gdzie byli do tej pory? Czy my zawsze już musimy być "wyrobnikami" całej Europy?
A polskie marki "żyją" cały czas w sercach ludzi, także potrzeba tylko "iskry" na beczkę prochu, żeby wskrzesić to i owo.
Poza tym, jak powstawały pierwsze motocykle, a i komputery też :) ? Gdzieś po garażach, stodołach. Wiem, że to były inne czasy, ale jednak dało się.
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Polska wyprodukuje motocykl dla mas? wolne dywagacje na

Postautor: andrzej_sl dodano: 18 paź 2015, 06:35

garfik pisze:
A, a propos klepania czegoś a la Heist? Wtedy (lata 30-te) nie było komputerów, wyśrubowanych norm do spełnienia, takich jak dziś wymogów homologacyjnych i innych takich. Kto miał pomysł to młotek w łapę i eksperymentował. Wyszło - to nawet stodoła się nadawała do odpalenia produkcji.


Właśnie. Bo teraz, zanim zaczniesz o czymkolwiek myśleć, musisz spełnić "normy", które niestety "ograniczają" inwencję twórczą i kosztują mnóstwo kasy, której nadmiaru początkujący "przedsiębiorca" w zasadzie nie ma :( .

Pamiętacie, jak kiedyś można było zarejestrować pojazd typu SAM? Teraz podobno jest to już niemożliwe. Czy wiecie coś na ten temat?
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Polska wyprodukuje motocykl dla mas? wolne dywagacje na

Postautor: beniamin82 dodano: 18 paź 2015, 08:05

Andrzej, sama możesz zarejestrować, ale musisz mieć homologację na każdy komponent. Jeżeli np. Ramę wykonałeś sam to musi przejść testy.

Problem jest taki że w Polsce są tylko trzy firmy które takie coś robią. Co oczywiście winduje cenę... Koszt homologacji przeczypki przekracza dwukrotnie wartość jej zakupu.
Natomiast w Niemczech taką homologację może nadać większość stacji kontroli pojazdów.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6706
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Polska wyprodukuje motocykl dla mas? wolne dywagacje na

Postautor: Maciu56 dodano: 18 paź 2015, 08:14

>>...polskie marki "żyją" cały czas w sercach ludzi...<<. Tak, masz rację ale już tylko w sercach starszych pokoleń, do których my ( ;) ) się zaliczamy. Stosunek "pampersów" do samego słowa "polskie" jest już inny. Nie mam o to żalu ,czas płynie, ale to smutne. :) SAM-a można zarejestrować po badaniach w ITS-ie. Koszty duże - szanse małe. Więcej na ten temat wie "Wachu" (trajka - SAM).
Awatar użytkownika
Maciu56
Sympatyk
 
Posty: 1308
Rejestracja: 19 lis 2013, 10:17
Lokalizacja: Warszawa (obecnie UK)
Motocykl: Była"Ziuta"...
Płeć: mężczyzna
Komunikator: Skype: maciu561
Wiek: 68

Re: Polska wyprodukuje motocykl dla mas? wolne dywagacje na

Postautor: garfik dodano: 18 paź 2015, 08:44

Maciu56 pisze:>>...polskie marki "żyją" cały czas w sercach ludzi...<<. Tak, masz rację ale już tylko w sercach starszych pokoleń, do których my ( ;) ) się zaliczamy. Stosunek "pampersów" do samego słowa "polskie" jest już inny. Nie mam o to żalu ,czas płynie, ale to smutne. :) SAM-a można zarejestrować po badaniach w ITS-ie. Koszty duże - szanse małe. Więcej na ten temat wie "Wachu" (trajka - SAM).

Próbowałem kilka lat temu zarejestrować samoróbną przyczepkę. Pani w WK rzekła - "Nie ma takiej możliwości" :(
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Polska wyprodukuje motocykl dla mas? wolne dywagacje na

Postautor: jurek1306 dodano: 18 paź 2015, 08:45

Jeśli chodzi o przyczepkę samochodową to najlepiej kupić jakiegoś grata - może być nawet sama rdza - i aby była zarejestrowana. Robimy nową, wybijamy nr na ramie, zakładamy tablicę i niech sobie swoje homologacje w buty wsadzą :)
Awatar użytkownika
jurek1306
Forumowicz
 
Posty: 169
Rejestracja: 10 lip 2014, 01:18
Motocykl: Benelli BN 251
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 1501844
Wiek: 56

Re: Polska wyprodukuje motocykl dla mas? wolne dywagacje na

Postautor: Dyziek76 dodano: 18 paź 2015, 08:51

Oj, kochacie narzekac. To jedna z naszych 'cech narodowych', ktorej nie rozumiem.
Awatar użytkownika
Dyziek76
Forumowicz
 
Posty: 379
Rejestracja: 09 lip 2015, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Romet Soft 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Polska wyprodukuje motocykl dla mas? wolne dywagacje na

Postautor: garfik dodano: 18 paź 2015, 08:53

To w ogóle debilizm. Rozumiem jeszcze samochód, ale lekka przyczepka? Spalin nie wydziela, jak dobrze w garażu pospawana przecież zagrożenia żadnego stanowić nie będzie.
Coraz bardziej myślę, że w tych wszystkich wymogach to chodzi wyłącznie o ochronę interesów producentów wszelakich, a z bezpieczeństwem / środowiskiem nie ma to wspólnego NIC.
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Polska wyprodukuje motocykl dla mas? wolne dywagacje na

Postautor: andrzej_sl dodano: 18 paź 2015, 21:25

Dyziek76 pisze:Oj, kochacie narzekac. To jedna z naszych 'cech narodowych', ktorej nie rozumiem.


Narzekamy w tym przypadku, bo przepisy "mordują" pomysłowość ludzką i wolność przedsiębiorczości.

Popatrz.

Skrzykniemy się w kilka osób. Zorganizujemy wykonanie ramy zgodnie z arkanami sztuki spawalniczej. Beniamin "ściąga" silnik "Made in PRC". Montujemy wszystko do kupy. Fajnie wygląda. Pali, jeździ. Jest super.

Idziemy do wydziału komunikacji, a jeszcze wcześniej może na stację kontroli......... I co? Leżymy, bo tego nikt nie zarejestruje i nie dopuści do ruchu. :swir:
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Polska wyprodukuje motocykl dla mas? wolne dywagacje na

Postautor: beniamin82 dodano: 18 paź 2015, 21:35

Andrzej, dopuści i zarejestruje. Szacunkowe zdobycie homologacji to kilkadziesiąt tysiecy zł. Tyle kosztuje homologacja dla pojazdu specjalnego np. Karetki robionej na zamówienie. z busa. No i jeżeli zrobisz produkcję seryjną to powinno się zwrócić.
Uwaga, żeby to tyle kosztowało musisz mieć homologację na pozostałe podzespoły kupione na zewnątrz :
-hamulce
-Felgi
-Silnik
Itp...

Oczywiście należy przedłożyć pełną dokumentację.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6706
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości