close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Yuki Vista 125 - QINGQI QM125L-4B

Yuki Vista 125 - QINGQI QM125L-4B

Postautor: droidboo dodano: 16 wrz 2015, 23:06

Witam Wszystkich w temacie dotyczącym mojego motorka!

Posiadam go prawie rok. Dużo nie pojeździłem, bo na cztery miechy mnie na delegację wysłali w tym roku. Postanowiłem założyć ten topic, żeby jakoś zebrać informacje o maszynie, podyskutować, omówić jakieś ewentualne mody, poradzić się w kwestii problemów itp.

Krótka prezentacja (była również w dziala "z radością ogłaszam, że"). Motocykl jest zwany Yuki Vista 125, w dowodzie QINGQI QM125L-4B :)
Motocykl kupiony prawie rok temu ze stanem licznika 2600km. Rok produkcji 2006. Silnik 157FMI *30047391*. Początek VINu LAEMD, jedenasty znak to B.
Kilka fotek zaraz po zakupie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Poodklejałem z niego naklejki hondy rebel, wymieniłem olej i od tamtej pory zrobiłem nim ok 1000km :D
Z motocykla jestem bardzo zadowolony. Zaczynam na nim przygodę z jednośladową motoryzacją, która mnie wciągnęła :)

Wracając do motorka, to zweryfikowało się sporo rzeczy natury technicznej, które muszę zrobić. Sezon się pomału kończy, więc trzeba ułożyć jakiś plan :)

Z pierdół to wymiana wkładu lampy na jakiś z H4, bo ten się nie nadaje do jazdy po ciemku, przeróbka połączenia puszki filtra powietrza z gaźnikiem, bo oryginalna jest tak sztywna i źle zrobiona, że cały czas spada z gaźnika.

Z grubszych rzeczy to:
1. Motorek dużo pali przy jeździe takiej normalnej, mieszanej i wydaje mi się, że z każdym tankowaniem spalanie wzrasta (zacząłem od spalania 3,2 l/100km teraz jest to koło 3,8). Nie mam odniesienia, jak motor z tą pojemnością powinien przyspieszać, ale patrząc po innych uczestnikach ruchu to mój wydaje się zmulony (słabo się zbiera zarówno przy starcie jak i przy dalszej części przyspieszania). Jak odpalę na zimnym silniku, to nawet na ssaniu nie ma opcji, żeby silnik nie gasł bez dodawania gazu (też nie mam odniesienia, jak to wygląda z gaźnikowcem). Jak zgaszę ciepły silnik i postoi chociaż z 5 min, to odpala mocno tak sobie.
2. Do wymiany mam uszczelkę pod głowicą, bo ma przedmuch.

Co do pierwszego punktu, to na początek chcę wyregulować zawory i zmierzyć kompresję, wymienię świecę i muszę dojść do ładu z filtrem powietrza, bo jak pisałem z początku; rurka idąca z puszki do gaźnika notorycznie spada :/ z gaźnika.
Drugi punkt... no właśnie. Chcę zostawić sobie motorek na dłużej, od przyszłego roku będę miał dłuższe dojazdy na budowę i do pracy w pagórkowatym terenie (25-50km), dlatego chcę wymienić cylinder na 150 ccm i do tego gaźnik pz30 lub pz32 :D

Na ten moment tyle ;)

Czy ktoś może coś więcej napisać o moim silniku? Mam dwie rury wydechowe. Widziałem, że w romecie soft chopper coś podobnego jest montowane. Przeglądałem alli w poszukiwaniu zestawów na przekładkę cylindra, ale nie mam pojęcia, co będzie pasowało...
droidboo
Forumowicz
 
Posty: 19
Rejestracja: 27 sie 2014, 10:45
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Yuki Vista 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Yuki Vista 125 - QINGQI QM125L-4B

Postautor: beniamin82 dodano: 17 wrz 2015, 06:25

Masz silnik ohv (soft ma ohc). Kit 150ccm szukaj po prostu do 157fmi na allegro. O dwie rury się nie martw bo głowica zostaje zdaje się ta sama.
Gixerka ma chyba 157fmi, i podwójny wydech w swoim divisionie.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6706
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Yuki Vista 125 - QINGQI QM125L-4B

Postautor: droidboo dodano: 17 wrz 2015, 10:37

Gdzieś czytałem, że w tych silnikach są montowane dwa różne stworzenie tłokowe (różne średnice). Jeżeli rzeczywiście tak jest, to ma ktoś jakoś pomysł, jak to ustalić?
droidboo
Forumowicz
 
Posty: 19
Rejestracja: 27 sie 2014, 10:45
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Yuki Vista 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Yuki Vista 125 - QINGQI QM125L-4B

Postautor: beniamin82 dodano: 17 wrz 2015, 10:40

Zapytam chłopaków w Czechach, ale nic nie obiecuję.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6706
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Yuki Vista 125 - QINGQI QM125L-4B

Postautor: jacecek dodano: 17 wrz 2015, 20:48

droidboo pisze:
2. Do wymiany mam uszczelkę pod głowicą, bo ma przedmuch.


Jeśli to prawda to właśnie to jest przyczyną wszystkich opisanych przez Ciebie problemów.
Zacznij od wymiany uszczelki a dopiero później mierz kompresję, reguluj zawory i ustawiaj skład mieszanki - no chyba, że zrobisz przekładkę na 150 ale to następny etap.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 659
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 66

Re: Yuki Vista 125 - QINGQI QM125L-4B

Postautor: droidboo dodano: 17 wrz 2015, 20:50

Na naszym alledrogo posucha. Sprawdziłem na aukro, jak się wpisze 157fmi, kompletnie pusto :/
droidboo
Forumowicz
 
Posty: 19
Rejestracja: 27 sie 2014, 10:45
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Yuki Vista 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Yuki Vista 125 - QINGQI QM125L-4B

Postautor: droidboo dodano: 17 wrz 2015, 20:56

jacecek pisze:
droidboo pisze:
2. Do wymiany mam uszczelkę pod głowicą, bo ma przedmuch.


Jeśli to prawda to właśnie to jest przyczyną wszystkich opisanych przez Ciebie problemów.
Zacznij od wymiany uszczelki a dopiero później mierz kompresję, reguluj zawory i ustawiaj skład mieszanki - no chyba, że zrobisz przekładkę na 150 ale to następny etap.


No właśnie konieczność zdjęcia czapki jest takim jakby bodźcem do wymiany cylindra :)
Jak już się zdejmie głowicę, to niewiele więcej roboty już jest, żeby wymienić tłok i cylinder. Fakt, że zostaje kwestia dotarcia, ale tyle się poświęcę ;)
droidboo
Forumowicz
 
Posty: 19
Rejestracja: 27 sie 2014, 10:45
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Yuki Vista 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38

Re: Yuki Vista 125 - QINGQI QM125L-4B

Postautor: droidboo dodano: 22 wrz 2015, 19:57

Z waszego doświadczenia. Czy jeżeli uszczelka między cylindrem a karterem jest teraz ok, to przy wymianie uszczelki pod głowicą trzeba ją również wymieniać, czy może zostać stara?

Zastanawiam się właśnie, czy jednak na szybko nie wymienić samej uszczelki pod głowicą, bez grzebania się z cylindrem, jak radzi jacecek:)
droidboo
Forumowicz
 
Posty: 19
Rejestracja: 27 sie 2014, 10:45
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Yuki Vista 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 38


Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości