Witam Wszystkich w temacie dotyczącym mojego motorka!
Posiadam go prawie rok. Dużo nie pojeździłem, bo na cztery miechy mnie na delegację wysłali w tym roku. Postanowiłem założyć ten topic, żeby jakoś zebrać informacje o maszynie, podyskutować, omówić jakieś ewentualne mody, poradzić się w kwestii problemów itp.
Krótka prezentacja (była również w dziala "z radością ogłaszam, że"). Motocykl jest zwany Yuki Vista 125, w dowodzie QINGQI QM125L-4B
Motocykl kupiony prawie rok temu ze stanem licznika 2600km. Rok produkcji 2006. Silnik 157FMI *30047391*. Początek VINu LAEMD, jedenasty znak to B.
Kilka fotek zaraz po zakupie:
Poodklejałem z niego naklejki hondy rebel, wymieniłem olej i od tamtej pory zrobiłem nim ok 1000km
Z motocykla jestem bardzo zadowolony. Zaczynam na nim przygodę z jednośladową motoryzacją, która mnie wciągnęła
Wracając do motorka, to zweryfikowało się sporo rzeczy natury technicznej, które muszę zrobić. Sezon się pomału kończy, więc trzeba ułożyć jakiś plan
Z pierdół to wymiana wkładu lampy na jakiś z H4, bo ten się nie nadaje do jazdy po ciemku, przeróbka połączenia puszki filtra powietrza z gaźnikiem, bo oryginalna jest tak sztywna i źle zrobiona, że cały czas spada z gaźnika.
Z grubszych rzeczy to:
1. Motorek dużo pali przy jeździe takiej normalnej, mieszanej i wydaje mi się, że z każdym tankowaniem spalanie wzrasta (zacząłem od spalania 3,2 l/100km teraz jest to koło 3,8). Nie mam odniesienia, jak motor z tą pojemnością powinien przyspieszać, ale patrząc po innych uczestnikach ruchu to mój wydaje się zmulony (słabo się zbiera zarówno przy starcie jak i przy dalszej części przyspieszania). Jak odpalę na zimnym silniku, to nawet na ssaniu nie ma opcji, żeby silnik nie gasł bez dodawania gazu (też nie mam odniesienia, jak to wygląda z gaźnikowcem). Jak zgaszę ciepły silnik i postoi chociaż z 5 min, to odpala mocno tak sobie.
2. Do wymiany mam uszczelkę pod głowicą, bo ma przedmuch.
Co do pierwszego punktu, to na początek chcę wyregulować zawory i zmierzyć kompresję, wymienię świecę i muszę dojść do ładu z filtrem powietrza, bo jak pisałem z początku; rurka idąca z puszki do gaźnika notorycznie spada
z gaźnika.
Drugi punkt... no właśnie. Chcę zostawić sobie motorek na dłużej, od przyszłego roku będę miał dłuższe dojazdy na budowę i do pracy w pagórkowatym terenie (25-50km), dlatego chcę wymienić cylinder na 150 ccm i do tego gaźnik pz30 lub pz32
Na ten moment tyle
Czy ktoś może coś więcej napisać o moim silniku? Mam dwie rury wydechowe. Widziałem, że w romecie soft chopper coś podobnego jest montowane. Przeglądałem alli w poszukiwaniu zestawów na przekładkę cylindra, ale nie mam pojęcia, co będzie pasowało...