Cartman pisze:Gixer pisze:sportowe motorki tak mają... nie martw się mój też ma krótkie biegi .. jest tylko pach pach pach 5... zobaczymy jak u mnie będzie po zmianie zębatki
Cześć a kiedy bedziesz zmieniac zebatki, zebatke, jakie masz plany i dla czego zmieniasz?
eNgine pisze:Cartman, ja Ci radzę spróbuj 16/44 zostawiając oryginalny łańcuch. Pojeździsz trochę i ocenisz czy to wystarczy.
Cartman pisze:eNgine pisze:Cartman, ja Ci radzę spróbuj 16/44 zostawiając oryginalny łańcuch. Pojeździsz trochę i ocenisz czy to wystarczy.
Wydech tez tak mówi. Dziś zamówię 16 i mam nadzieje ze do piątku dokonam zmian.
17 może okazać się za duża. ..a tył. ..nie ma większych niż 44 u Chińczyków wiec to na razie optymalną wersja bez dużych kombinacji.
Dziękuję za opinie
eNgine pisze:Przełożenie liczysz zawsze jako stosunek - i wykorzystując proporcje jesteś w stanie przewidzieć obroty/prędkość na każdym biegu przy danym przełożeniu zębatek np. :
15 / 44 = 0,3409
16 / 44 = 0,3636
14 / 45 = 0,3111
Im wynik większy tym biegi dłuższe i prędkość przy tych samych obrotach większa - dlatego jakbyś kupił i założył 45 /14 to byś miał jeszcze krótsze biegi niż obecnie i jeszcze mniejszą prędkość maksymalną - a chyba nie takiego efektu oczekujesz.
Teraz co do prędkości przy 7500 obrotów - pisałeś chyba że tyle masz jak jedziesz 80 km / h
czyli na przełożeniu 0,3409 jedziesz 80 km / h (przy 7500 obrotów), w takim razie z proporcji na przełożeniu 0,3636 powinieneś jechać 85,3 km / h.
Lub biorąc stałą prędkość: na przełożeniu 44 /15 = 2,93 przy 7500 obrotów (jedziesz 80 km/h), w takim razie na przełożeniu 44/16 = 2,75 powinieneś jechać 80 km/h przy 7031 obrotów - czyli zbijesz mniej więcej 500 obrotów.
eNgine pisze:17 / 44 = 6625 obrotów przy (80 km / h)
17 / 45 = 6775 obrotów przy (80 km / h)
Łańcuch spróbuj ten co jest - tylko pamiętaj że zębatki musisz kupić o takim samym rozmiarze jak łańcuch (pewnie masz 428, ale się upewnij). Druga sprawa to czy będzie wystarczająco długi, żeby przy minimalnym naciągu dało się go założyć na zębatki, zapiąć i miał wystarczający luz. Im większa zębatka tym dłuższego łańcucha będzie potrzebowała. To musisz sam sprawdzić jaki masz zapas do luzowania łańcucha.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości