close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Prawie jak Yamaha YZF-R125

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: Cartman dodano: 22 sie 2015, 02:17

Dobra posiedziałem poszukałem i cos jest...

Oryginalnie z przodu jest 15 zebow... z tyłu 44.

Najłatwiej zmienic przod....no to o ile? TYŁ POZOSTAWIMY BEZ ZMIAN...

o 16?
http://www.ebay.co.uk/itm/Skyjet-SJ125- ... 1187293257

czy

17?

http://www.ebay.co.uk/itm/Top-Quality-G ... 33a7422b3a

Chodzi teraz o to zeby z łancuchem nie kombinowac i było wszystko bezpiecznie.

Grzebałem dalej i okazuje sie ze nie ma wiekszych na tył ...44 jest nieosiagalny do znalezienia, przynajmniej na razie,sa mniejsze 42,38,
Wychodzi na to ze mamy takie kobinacje...

16-44
17-44
16-42 ale czy to sens?
17-42 ale czy to sens?

opcji 38 nie biore pod uwage.
Cartman
Awatar użytkownika
Cartman
Forumowicz
 
Posty: 120
Rejestracja: 06 sie 2015, 19:52
Lokalizacja: Birmingham
Motocykl: Sky Jet sj125-21
Tel. kom.: 123456789
Płeć: mężczyzna
Komunikator: cartmanekk@tlen.pl
Wiek: 46

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: Gixer dodano: 22 sie 2015, 09:03

Cartman pisze:
Gixer pisze:sportowe motorki tak mają... nie martw się mój też ma krótkie biegi _bezradny .. jest tylko pach pach pach 5... _bezradny zobaczymy jak u mnie będzie po zmianie zębatki


Cześć a kiedy bedziesz zmieniac zebatki, zebatke, jakie masz plany i dla czego zmieniasz?


prawdopodobnie przez zime jak przestane jeździć..zmieniam żeby spadł z obrotów a przy okazji wydłużą sie biegi;)
nie sztuką jest jechać,sztuką jest jeździć
Gixer
Klubowicz
 
Posty: 1939
Rejestracja: 18 maja 2013, 23:13
Motocykl: Honda CBR
Płeć: kobieta

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: eNgine dodano: 22 sie 2015, 22:04

Cartman, ja Ci radzę spróbuj 16/44 zostawiając oryginalny łańcuch. Pojeździsz trochę i ocenisz czy to wystarczy.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: Cartman dodano: 23 sie 2015, 04:06

eNgine pisze:Cartman, ja Ci radzę spróbuj 16/44 zostawiając oryginalny łańcuch. Pojeździsz trochę i ocenisz czy to wystarczy.

Wydech tez tak mówi. Dziś zamówię 16 i mam nadzieje ze do piątku dokonam zmian.
17 może okazać się za duża. ..a tył. ..nie ma większych niż 44 u Chińczyków wiec to na razie optymalną wersja bez dużych kombinacji.
Dziękuję za opinie
Cartman
Awatar użytkownika
Cartman
Forumowicz
 
Posty: 120
Rejestracja: 06 sie 2015, 19:52
Lokalizacja: Birmingham
Motocykl: Sky Jet sj125-21
Tel. kom.: 123456789
Płeć: mężczyzna
Komunikator: cartmanekk@tlen.pl
Wiek: 46

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: Cartman dodano: 23 sie 2015, 19:37

Cartman pisze:
eNgine pisze:Cartman, ja Ci radzę spróbuj 16/44 zostawiając oryginalny łańcuch. Pojeździsz trochę i ocenisz czy to wystarczy.

Wydech tez tak mówi. Dziś zamówię 16 i mam nadzieje ze do piątku dokonam zmian.
17 może okazać się za duża. ..a tył. ..nie ma większych niż 44 u Chińczyków wiec to na razie optymalną wersja bez dużych kombinacji.
Dziękuję za opinie


Dopadłem 45 na tył jak by co..
znalazłem jeden zestaw 14 na 45... cziekawi mnie czy moj 15 na 44 to nie było by to samo?
Cartman
Awatar użytkownika
Cartman
Forumowicz
 
Posty: 120
Rejestracja: 06 sie 2015, 19:52
Lokalizacja: Birmingham
Motocykl: Sky Jet sj125-21
Tel. kom.: 123456789
Płeć: mężczyzna
Komunikator: cartmanekk@tlen.pl
Wiek: 46

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: eNgine dodano: 23 sie 2015, 22:20

Przełożenie liczysz zawsze jako stosunek - i wykorzystując proporcje jesteś w stanie przewidzieć obroty/prędkość na każdym biegu przy danym przełożeniu zębatek np. :
15 / 44 = 0,3409
16 / 44 = 0,3636
14 / 45 = 0,3111

Im wynik większy tym biegi dłuższe i prędkość przy tych samych obrotach większa - dlatego jakbyś kupił i założył 45 /14 to byś miał jeszcze krótsze biegi niż obecnie i jeszcze mniejszą prędkość maksymalną - a chyba nie takiego efektu oczekujesz.

Teraz co do prędkości przy 7500 obrotów - pisałeś chyba że tyle masz jak jedziesz 80 km / h
czyli na przełożeniu 0,3409 jedziesz 80 km / h (przy 7500 obrotów), w takim razie z proporcji na przełożeniu 0,3636 powinieneś jechać 85,3 km / h.

Lub biorąc stałą prędkość: na przełożeniu 44 /15 = 2,93 przy 7500 obrotów (jedziesz 80 km/h), w takim razie na przełożeniu 44/16 = 2,75 powinieneś jechać 80 km/h przy 7031 obrotów - czyli zbijesz mniej więcej 500 obrotów.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: Cartman dodano: 24 sie 2015, 01:59

eNgine pisze:Przełożenie liczysz zawsze jako stosunek - i wykorzystując proporcje jesteś w stanie przewidzieć obroty/prędkość na każdym biegu przy danym przełożeniu zębatek np. :
15 / 44 = 0,3409
16 / 44 = 0,3636
14 / 45 = 0,3111

Im wynik większy tym biegi dłuższe i prędkość przy tych samych obrotach większa - dlatego jakbyś kupił i założył 45 /14 to byś miał jeszcze krótsze biegi niż obecnie i jeszcze mniejszą prędkość maksymalną - a chyba nie takiego efektu oczekujesz.

Teraz co do prędkości przy 7500 obrotów - pisałeś chyba że tyle masz jak jedziesz 80 km / h
czyli na przełożeniu 0,3409 jedziesz 80 km / h (przy 7500 obrotów), w takim razie z proporcji na przełożeniu 0,3636 powinieneś jechać 85,3 km / h.

Lub biorąc stałą prędkość: na przełożeniu 44 /15 = 2,93 przy 7500 obrotów (jedziesz 80 km/h), w takim razie na przełożeniu 44/16 = 2,75 powinieneś jechać 80 km/h przy 7031 obrotów - czyli zbijesz mniej więcej 500 obrotów.


Dziekuje, lepiej tego nie mogłeś wyjasnic.
Jednak nie był bym soba i zamowiłem tez 17 zebatke..skoro wchodzi do modelu 23...a ja mam 21, silnik to samo... wiec powinna sie tez zmiescic :)
Prosze Cie tylko o dwie rzeczy...
17 na 44 jaki wynik uzyskam (predkosc 80) dwa zeby wiecej...zostawił bys ten sam łancuch i zebatke tylnia?
17na 45 jaki wynik uzyskam (predkosc 80) dwa zeby wiecej z przodu i keden z tyłu...tu jest mix czesci (mowili jak zmieniasz przod i Tył zebatki musza byc zgrane no ale ja takiego zestawu nie znajde..znalazłem jeden zestaw był 14-45 z tad znalazłem ta 45
Cartman
Awatar użytkownika
Cartman
Forumowicz
 
Posty: 120
Rejestracja: 06 sie 2015, 19:52
Lokalizacja: Birmingham
Motocykl: Sky Jet sj125-21
Tel. kom.: 123456789
Płeć: mężczyzna
Komunikator: cartmanekk@tlen.pl
Wiek: 46

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: eNgine dodano: 24 sie 2015, 12:05

17 / 44 = 6625 obrotów przy (80 km / h)
17 / 45 = 6775 obrotów przy (80 km / h)

Łańcuch spróbuj ten co jest - tylko pamiętaj że zębatki musisz kupić o takim samym rozmiarze jak łańcuch (pewnie masz 428, ale się upewnij). Druga sprawa to czy będzie wystarczająco długi, żeby przy minimalnym naciągu dało się go założyć na zębatki, zapiąć i miał wystarczający luz. Im większa zębatka tym dłuższego łańcucha będzie potrzebowała. To musisz sam sprawdzić jaki masz zapas do luzowania łańcucha.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: Cartman dodano: 24 sie 2015, 20:26

eNgine pisze:17 / 44 = 6625 obrotów przy (80 km / h)
17 / 45 = 6775 obrotów przy (80 km / h)

Łańcuch spróbuj ten co jest - tylko pamiętaj że zębatki musisz kupić o takim samym rozmiarze jak łańcuch (pewnie masz 428, ale się upewnij). Druga sprawa to czy będzie wystarczająco długi, żeby przy minimalnym naciągu dało się go założyć na zębatki, zapiąć i miał wystarczający luz. Im większa zębatka tym dłuższego łańcucha będzie potrzebowała. To musisz sam sprawdzić jaki masz zapas do luzowania łańcucha.

Dziękuję Dziękuję Dziękuję Twoja pomoc okazała się zbawienna.
Przyznaję się ze zglupialem i ze amatorszczyzna wyszła...oczywiście z mojej strony.
Patrząc na wyniki wychodzi na to ze jeżeli zacznę zwiększać tylna zebatke obroty zaczną wzrastać...no oczywiste :mur: wystarczy na rower popatrzec.
Dla tego nie mogłem znalesc zębatki z większą ilością zębów niż 45 na tyl (szłem w zła strone), ba dziwilem się jak widziałem taki zestaw 17 na 42 z opisem (by poprawić predkosc) ale okazuje się ze to najlepszy zestaw do zbicia obrotów i predkosc..mam rację ?albo 17/38 (no ale przyspieszeniato tu raczej nie bedzie)
Zaraz poszukam w necie gotowych zestawów przód, tył i łańcuch i poproszę ostatni raz o wyliczenia.
Cóż przyznaje się mój błąd ale poszedłem za głosem kilku osób które wydawało mi się ze maja doświadczenie a jednak (mowie o Angielskich kolegach motocyklistach) zawstydze ich trochę pozniej.
eNgine dziekuje za wyliczenia i cierpliwość....całe zycie uczymy się ;)
Cartman
Awatar użytkownika
Cartman
Forumowicz
 
Posty: 120
Rejestracja: 06 sie 2015, 19:52
Lokalizacja: Birmingham
Motocykl: Sky Jet sj125-21
Tel. kom.: 123456789
Płeć: mężczyzna
Komunikator: cartmanekk@tlen.pl
Wiek: 46

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: wydech dodano: 24 sie 2015, 20:36

Awatar użytkownika
wydech
Klubowicz
 
Posty: 1225
Rejestracja: 14 lis 2012, 20:09
Lokalizacja: okolice Torunia
Motocykl: TS 350+GSF 600
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron