Prośba o pomoc w dobraniu MOTO (125ccm) - mam kilka pomysłów

Re: Prośba o pomoc w dobraniu MOTO - mam kilka pomysłów

Postautor: majsterklepka dodano: 29 paź 2014, 21:00

Koledzy, skłoniliście mnie do dalszego czytania, a im głębiej brnę tym głupszy się staję. Może jeszcze nie ułożyłem sobie w głowie tego jak należy.

Na chwilę obecną wydaje mi się, że warte uwagi są:
- Junak 123 - bo jest wyższy od choppera, bo ma amorki gazowe, tarcze przód / tył, kompensację drgań silnika. Cena - zmieszczę się w 5tyś - akceptowalna
- Romet Z125 K125 ZK125 - ponoć ta sama rama, ten sam silnik, ale z nich ZK125 wizualnie najbliższy jest memu sercu. Hamulce tył bęben...
- Benyco Dark Star 125 - widzę bardzo mało ofert sprzedaży... Nie będzie problemu z częściami / serwisem? Jak stopień "zaawansowania technologicznego" na tle w/w?
- KEEWAY SUPERLIGHT - łudząco podobny do DarkStara ale silnik inny? Rama ta sama, dobrze widzę? 7,5k zł wydaje mi się lekka przesadą. Wolałbym poprzestać na okolicach 5k. Warto dorzucać te 2,5k? Hamulec tył widzę bęben... Wykonanie zarówno w macie jak i w połysku z chromem ładne...
- przewinął się KEEWAY RKS125 = SPEED - konstrukcyjnie bardzo podobny do ROMET Z125, chyba że tylko mi się tak ubzdurało... Kolego, obydwa z tyłu bęben mają, nie tarczę!
Skoro KEEWAY = mercedes made-in-china, poczytam o tym...

Dzięki za potwierdzenie, SOFTA WYKREŚLAM.

Tak w ramach podsumowania?
1. Hamulec tył: bęben czy tarcza? Czy ten dylemat ma większe znaczenie w praktyce?
2. Kompensacja drgań silnika: czy dobrze mi się wydaje, że spośród w/w ma ją tylko JUNAK 123? Jak sprawuje się to rozwiązanie )awaryjność, skuteczność)? Gdzie jeszcze znajdę to rozwiązanie / ten silnik?
3. Amorki gazowe: dylemat jak w punkcie 1: czy ma to większe znaczenie w praktyce? Gdzie (modele) można znaleźć gazowe?
4. KEEWAY: co sprawia, że są to mercedesy? Mniej awaryjne? Mniej rdzewieją? Lepsza jakość wykonania? Bardziej "zaawansowana" technologia?
majsterklepka
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 29 paź 2014, 08:34
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: BRAK
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Prośba o pomoc w dobraniu MOTO - mam kilka pomysłów

Postautor: krysz dodano: 29 paź 2014, 21:19

majsterklepka pisze:...
- przewinął się KEEWAY RKS125 = SPEED - konstrukcyjnie bardzo podobny do ROMET Z125, chyba że tylko mi się tak ubzdurało... Kolego, obydwa z tyłu bęben mają, nie tarczę!
Skoro KEEWAY = mercedes made-in-china, poczytam o tym...

Speed na bank z tyłu ma tarczę
http://www.scigacz.pl/Keeway,Speed,125, ... 30,im.html
A RKS faktycznie już nie... ale jak pisałem wcześniej przymierzałem się do Speeda (dokładnie 150 ccm)
Ostatnio zmieniony 29 paź 2014, 21:30 przez krysz, łącznie zmieniany 1 raz
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1570
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Prośba o pomoc w dobraniu MOTO - mam kilka pomysłów

Postautor: beniamin82 dodano: 29 paź 2014, 21:24

Miałem rometa, mam keewaya.
Powiem tak keeway ma zdecydowanie dokładniejsze wykonanie. Bardzo solidnie wygląda też w keewayu wiązka elektryczna i konektorki.

W romecie miałem kilka drobnych usterek ale wart jest swojej ceny.
Nigdy nie miałem problemu z silnikiem ani z powrotem do domu. Zrobiłem romkiem ponad 18tys km. I byłem bardzo zadowolony.

Zmieniłem na keewaya bo zawsze chciałem mieć choppera a Z125 kupiłem z braku kasy(wtedy wyprzedaż rocznika była po 3tyś PLN).

Benyco to coś co pojawiło się w tym roku i wiemy tylko tyle ile Marek z Piotrem nam napiszą.
Na razie wiemy że większych problemów nie ma ze sprzętami, ale również wiemy to że jest deko ciężki jak na ten silniczek.
Silnik Benyco to standardowy chiński o oznaczeniu 156FMI. Bez wałka rownoważącego.

Wałek mają silniki 157FMI (Soft i 123, być może też inne).

Co do Junaka 123 to wiele się nie wypowiem, bo na oczy chyba ani razu nie widziałem tego modelu.
Widziałem jednak inne modele Junaka i wykończenie wygląda na solidne.
Na naszym forum czytałem tylko o jednej 123 z usterką.
A tutaj nasz forumowicz który tym sprzętem swoje przejechał:
http://trokakrzysztof.blogspot.com/2013/11/junak-123-podsumowanie-sezonu-2013.html

W zasadzie tak naprawdę to kierowcy z kat. B przecierają szlaki w tym temacie u nas na forum.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Prośba o pomoc w dobraniu MOTO - mam kilka pomysłów

Postautor: Michał_66 dodano: 29 paź 2014, 21:31

ad1 nie ma to większego znaczenia w szczególności przy tej pojemności i tych kosmicznych osiągach w granicach 90km/h i tej masie pojazdu zauważ że dużo motocykli większych i cięższych też ma z tyłu bęben i tak tył to hamulec pomocniczy główny to przód
ad2 pewnie też nie ma większego znaczenia :)

ad3 gazowe lepsze ale czy mniej awaryjne ??
ad4 Keeway słynie z lepszej jakości wykonania choć też nie ustrzegli się wpadek była seria silników 2V49 FMM w których były problemy z wałkiem zdawczym które były źle hartowane , mieliśmy też przypadek wypadnięcia zaworu i zrobienia przez to kaszany w cylindrze przy przebiegu 20 parę kkm a technologia raczej nie bardziej zaawansowana ale wykonanie na pewno perfekcyjniejsze :D i tu jest pytanie czy aby warte ceny wyższej o 50% ? moim skromnym zdaniem nie :D
Michał_66
 

Re: Prośba o pomoc w dobraniu MOTO - mam kilka pomysłów

Postautor: majsterklepka dodano: 29 paź 2014, 21:40

Poczytałem: Dark Star 125 - fajny, ale:
- kilku kolegom odkręca się kierownica (co 30km to już przegięcie pały a nie przesada) albo wahacze!
- spalanie jak w 2-suwie - 3,5L-3,8/100 !!! (czyżby masa wyraźnie większa od innych konstrukcji?)
- problemy z gaśnięciem
- "niejasna" sytuacja w kwestii mocy, instrukcji, itp

Za DarkStara chyba na tym etapie już podziękuję...
majsterklepka
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 29 paź 2014, 08:34
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: BRAK
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Prośba o pomoc w dobraniu MOTO - mam kilka pomysłów

Postautor: beniamin82 dodano: 29 paź 2014, 21:49

Jeżeli nie masz parcia na choppera to przymierz się do ZK 125, junaka 122 lub 123. Powinny gabarytowo pasować. Z tą zk to koniecznie musisz się przymierzyć, niby K125 to ta sama rama co Z125 a jednak model Z optycznie był większy. ZK to połączenie obu tych motocykli.

A co do odkręcajacych się części, to tutaj winny jest sprzedawca. Ważne żeby dobrze skręcił... Ja brałem rometa wysyłkowo w mototrip Kraków i było idealnie
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Prośba o pomoc w dobraniu MOTO - mam kilka pomysłów

Postautor: majsterklepka dodano: 29 paź 2014, 21:55

Michał_66 pisze:ad1 nie ma to większego znaczenia w szczególności przy tej pojemności i tych kosmicznych osiągach w granicach 90km/h i tej masie pojazdu zauważ że dużo motocykli większych i cięższych też ma z tyłu bęben i tak tył to hamulec pomocniczy główny to przód


Dzięki, a więc nie blokuję się na ten bęben...

Michał_66 pisze:ad2 pewnie też nie ma większego znaczenia :)


Tu akurat spotkałem się z odmiennymi opiniami... Osobiście dawałbym pierwszeństwo takim konstrukcjom (o ile 157' nie są bardziej awaryjne od 156')...

Michał_66 pisze:ad3 gazowe lepsze ale czy mniej awaryjne ??


Ok, nie blokuję się... O to mi chodziło!

Michał_66 pisze:ad4 Keeway słynie z lepszej jakości wykonania choć też nie ustrzegli się wpadek była seria silników 2V49 FMM w których były problemy z wałkiem zdawczym które były źle hartowane , mieliśmy też przypadek wypadnięcia zaworu i zrobienia przez to kaszany w cylindrze przy przebiegu 20 parę kkm a technologia raczej nie bardziej zaawansowana ale wykonanie na pewno perfekcyjniejsze :D i tu jest pytanie czy aby warte ceny wyższej o 50% ? moim skromnym zdaniem nie :D


A więc mamy zbieżne poglądy:) mnie też boli te +50%. Po prostu szukam czegoś, co będzie pasowało pod mój wzrost / wagę, będzie wykonane w rozsądny sposób, nie będzie borykało się z całą masą usterek co chwila (sprawdzone konstrukcje). Fakt, że trzeba będzie coś poprawić po fabryce (zmienić gumy, może łańcuch, większa zębatka, dać podkładki, coś dokręcić RAZ A DOBRZE) nie przeraża mnie.
majsterklepka
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 29 paź 2014, 08:34
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: BRAK
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Prośba o pomoc w dobraniu MOTO - mam kilka pomysłów

Postautor: to.st dodano: 29 paź 2014, 22:08

Superlight też ma silnik 157FMI, przynajmniej tak na moim pisze :D
_________________________________________
Awatar użytkownika
to.st
Klubowicz
 
Posty: 875
Rejestracja: 07 sie 2014, 21:52
Lokalizacja: Łańcut
Motocykl: Daelim VL 125F Daystar
Tel. kom.: 602501561
Płeć: mężczyzna
Wiek: 65

Re: Prośba o pomoc w dobraniu MOTO - mam kilka pomysłów

Postautor: majsterklepka dodano: 29 paź 2014, 22:18

to.st pisze:Superlight też ma silnik 157FMI, przynajmniej tak na moim pisze :D


I o to chodzi... :D OK, skupmy się na konstrukcjach z 157FMI !
majsterklepka
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 29 paź 2014, 08:34
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: BRAK
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Prośba o pomoc w dobraniu MOTO - mam kilka pomysłów

Postautor: Deamiens dodano: 29 paź 2014, 22:28

Kolega k313 miał kiedyś Junaka 123 (bodajże) i po jednorazowej przejażdżce byłem tym sprzętem pozytywnie zaskoczony, zarówno jeśli chodzi o pozycję, jak i funkcjonowanie.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

PoprzedniaNastępna

Wróć do Porady ogólne

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron