close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

branson 125

Re: branson 125

Postautor: arkadius9 dodano: 02 lis 2013, 18:39

Dzieki michal 66 za rade..zrobilem jak powiedziales i okazalo sie ze wajcha do gory to pelne ssanie a wajcha na dol to normalny tryb pracy..heheh beniamin ..miales dobre wizje;)dzieki wam za pomoc
arkadius9
Forumowicz
 
Posty: 6
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:47
Motocykl: branson 125
Płeć: mężczyzna

Re: branson 125

Postautor: jacek.rc dodano: 02 lis 2013, 20:50

Cześć też mam 125 i przełącznik ssania przy gaźniku(bez linki) pozycja górna-ssanie włączone,pozycja środkowa-pół ssanie,na dole ssanie wyłączone.
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2261
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: branson 125

Postautor: mike_russ dodano: 02 lis 2013, 22:05

Sprawny silnik 1 cylindrowy na ssaniu odpala, a po rozgrzaniu na nim - dusi się i gaśnie z braku powietrza (bo jest wtedy zbyt bogata mieszanka). Zatem łatwo wykryć na rozgrzanym silniku - w tym położeniu w którym rozgrzany silnik się dusi - ssanie jest na full (czyli przesłona najmocniej zamknięta).

Lisek mi kiedyś takiego psikusa sprawił- na którymś zlocie- wyjechałem na ssaniu a potem zapomniałem i "zdechł" ;)

W przypadku tych prostych gaźników należało by raczej mówić że ssanie jest włączone=zamknięte, a wyłączone=otwarte, a to z tej przyczyny, że wzbogacanie mieszanki polega tu na ujmowaniu powietrza przez zamykanie przesłony (drugiej przepustnicy).

W większych silnikach (jak w moim Ravenie) ssanie polega z kolei na dodawaniu paliwa dodatkowym zaworem, ilość powietrza pozostaje wtedy bez zmian, a ssanie -odwrotnie- włączamy -otwierając zawór dla odmiany paliwa. Wtedy taki duży silnik zamiast gasnąć, po rozgrzaniu znacznie zwiększa obroty.

W obu przypadkach cel jest ten sam- mieszanka bogatsza w paliwo to jednocześnie uboższa w powietrze - różne jednak sposoby.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 42

Re: branson 125

Postautor: arkadius9 dodano: 02 lis 2013, 23:11

Dokladnie tak..i tak jest u mnie zajzalem do gaznika od wlotu filtra powietrza i na ssaniu klapka zamyka doplyw powietrza
arkadius9
Forumowicz
 
Posty: 6
Rejestracja: 30 paź 2013, 18:47
Motocykl: branson 125
Płeć: mężczyzna

Re: branson 125

Postautor: jacek.rc dodano: 02 lis 2013, 23:21

jak jest ciepło mój pali bez ssania,no ale teraz to muszę dawać na full ssanie latem,z rana wystarcza połówka
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2261
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: branson 125

Postautor: mike_russ dodano: 03 lis 2013, 08:02

Bo tak po prostu jest - w zimnym silniku paliwo odparowuje wolniej i częściowo skrapla się w kolektorze ssącym oraz na ściankach komory spalania. Spalanie przebiega nieefektywnie i paliwa potrzeba tym więcej, im niższa jest temperatura, tym bardziej, że nasze silniki są chłodzone powietrzem i przez to łatwo tracą ciepło. Zdarzało mi się rano (+2, +5 stopni) podgrzewać kolektor i gaźnik opalarką dla łatwiejszego startu. Wystarczy, żeby były lekko ciepłe a już motorek łatwiej startuje, tylko trzeba grzać równomiernie i z dość dużej odległości, żeby czegoś nie przypalić.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 42

Re: branson 125

Postautor: jacek.rc dodano: 03 lis 2013, 13:24

mike,gazetę do "czytania",dawałem STAR-owi,ale to był diesel :D ,jeszcze nie słyszałem :ojoj: ,żeby ktoś musiał podgrzewać benzyniaka :zaskoczony: .Wierzę,że nie robisz tego niczyn,co ma otwarty ogień :kicha:,bo jak kiedyś ODPALI... :stop:
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2261
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: branson 125

Postautor: mike_russ dodano: 03 lis 2013, 13:33

Ma się rozumieć ŻADNEGO OTWARTEGO OGNIA!!! :!: _boisie :stop:
Opalarka elektryczna ustawiona na najniższą temperaturę i z dużej odległości (co najmniej pół metra), tak żeby po prostu lekko podgrzać kolektor wystarczy że ma około +20 stopni, a i to wtedy, gdy jest naprawdę zimno i wilgotno. Oczywiście bez podgrzewania Lisek też odpalał, jednak w ten sposób szło sprawniej.

A gazetą to traktor na wczesnowiosennych praktykach odpalałem jak świece żarowe zdechły, ale to wiadomo, diesel ;)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 42

Poprzednia

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości