Romet division 249

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 22 maja 2013, 21:41

eNgine pisze:Może poszukaj śruby o większej średnicy do tego mocowania silnika, bo coś tu jest nie tak. W bloku silnika powinna być tuleja metalowogumowa a śruba powinna być spasowana z wewnętrznym otworem tulei i dobrze skręcona - jeśli tam jest luz to nic dziwnego że się odkręca.

Co do koła - jeśli masz możliwość swobodnego obracania przednim kołem (centralka albo podnośnik) to przy użyciu kredy możesz sprawdzić czy felga jest w miarę prosta i czy opona nie ma bicia podczas obrotu koła - jeśli nie to zostaje wyważenie. Na moich felgach od nowości są zamocowane ciężarki - więc producent albo sprzedawca też to robił.




Jak zrobić to za pomocą kredy ;-)
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 22 maja 2013, 21:46

Przyczepiasz kredę do wachacza tak zeby dotykała felgi, i widzisz czy lina idzie po całej długości felgi. Jeśli gdzieś nie ma lini to znaczy że felga ma bicie prawo-lewo.
Możesz też spradzic tak bicie góra dół ;)
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 23 maja 2013, 21:38

Sprawdziłem felgi i opony, różnice niecały 1mm to chyba w normie. No nic zacznę od wyważenia. Potem zmienię łańcuch a jak to nie pomoże to olej w lagach. Innych pomysłów nie mam na dolegliwość mojej Romki;)
Czy słyszeliście o takim wynalazku jak klej do gwintów? Czy sprawdziło by się to w naszych chińczykach?
Na starej zębatce zdawczej (przelatane 1,5k) widać wytarcie od strony silnika a na tej na kole od zewnątrz. Domyślam się, że koło przednie nie jest w linii z tylnym chyba że zębatki w Divisionie nigdy się nie pokrywają. Dziś próbowałem ustawiać koła metodą z sznurkiem ale słabo mi to wychodziło ;) Może jest coś łatwiejszego?

Tomciog jaki długi kupiłeś łańcuch na zębatkę 17? Oryginalnie jest chyba 128, czy wziąłeś 130? Jakiej jest firmy?
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 24 maja 2013, 09:09

Klej do gwintów to błogosławieństwo, wszystkie śruby od plastików mam na nie przykręcone, nic się nie odkręca i jest spokój.

Najlepiej koła ustawiać tak że zdejmujesz pokrywę zębatki zdawczej, ustawiasz łańcuch i stajesz z tyłu motocykla i widzisz czy zębatki są w lini ;)
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet division 249

Postautor: Arcon dodano: 24 maja 2013, 09:09

Klej do gwintów jak najbardziej, tylko tzw. niebieski (Loctite 243) lub zamiennik. Po takim kleju można śrubę odkręcić zwykłym kluczem, w odróżnieniu od klejów "czerwonych", które blokują gwint tak, że przed odkręceniem trzeba go podgrzać. Trzeba zwrócić uwagę na czystość gwintu, na zaolejonym lub ze smarem (a tak czasem u chińczyków bywa) klej może nie złapać.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Romet division 249

Postautor: michal_krk dodano: 27 maja 2013, 00:02

Mojemu Pingwinowi przyplątały się dwie choroby, pierwsza mniej groźna zaczął skrzypiec tylni amortyzator tudzież wachacz, aczkolwiek stawiałbym na to pierwsze? Jak temu w najprostszy sposób zaradzić?
I druga gorsza, od wczoraj słyszę dziwne świergotanie/piszczenie?, które powiązane jest z obrotami silnika tzn występuje na jakiś tam określonych..
Dodam, że owy hałas występuje jedynie podczas jazdy, jednak nie moge go zlokalizować dokładnie. Co by to mogło być łańcuch, łożysko (kołą, wałka)? Jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 27 maja 2013, 00:08

Mi skrzypiał wahacz i sądzę że u ciebie jest to samo. Pracuje on na tulejkach metalowych czyli występuje tarcie metal o metal. Ja wyjąłem te tulejki dałem wszędzie smar i mam ciszę ;) Przelatane tak 2000 km i nic się nie dzieje.
Słyszałem takie odgłosy może dawać łańcuch ale wiem że u Tomciog,a i u mnie padają łożyska koła więc sprawdziłbym najpierw te dwie rzeczy.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: Niebieski dodano: 27 maja 2013, 00:14

mariusz_ino pisze:Słyszałem takie odgłosy może dawać łańcuch ale wiem że u Tomciog,a i u mnie padają łożyska koła więc sprawdziłbym najpierw te dwie rzeczy.

Tak, sprawdź czy nie jest łańcuch wyciągnięty ;)
Awatar użytkownika
Niebieski
Klubowicz
 
Posty: 1195
Rejestracja: 18 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: pomorskie
Motocykl: brak
Tel. kom.: 604956970
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 27 maja 2013, 21:34

Dziś wkurzyłem się na wibrujący tył, postanowiłem wywalić cały tylny błotnik i oto co powstało
https://plus.google.com/photos/10545165 ... banner=pwa
Płaskownik który łączy plastiki, do płaskownika są przykręcone 2 kątowniki, a do nich ramka z tablicą. Kierunki kupiłem mniejsze za całe 49 zł.
Liczę na to że mniej bedzie chlapać woda w czasie jazdy w descz. Wszystko wyszło ładnie i zgrabnie, przynajmniej wg mnie. Jeszcze delikatnie trzeba odgiąć tablicę do góry i bedzie git ;D.

I taka ciekawostka, dziś zgubiłem małe siedzonko w czasie jazdy, nie wiem dlaczego odpadło, ale znalazłem je całe i zdrowe na drodze krajowej ;D
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet division 249

Postautor: michal_krk dodano: 27 maja 2013, 22:20

Zrobiłem dziś z tymi tulejkami wahacza, zobaczymy czy smar zlikwiduje skrzypienie, sprawdzająć na "such" cisza natomiast nie jeździłem więc nie wiem jak się będzie podczas ruchu zachowywać. Swoją drogą zamiast tulejek powinny tam być łożysk...
Jedyna rzecz jaka mnie zastanawia to naciąg łąńcucha po całej operacji jest bardziej napięty aniżeli przed, a ruszany nie był :| Dziwna sprawa, ciekawe czy po ułożeniu się wszystkiego podczas jazdy wróci do swojego stanu..

kalin20 z błotnikiem bardziej mi się podoba, przypomina FZ1 :D
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości