Romet division 249

Re: Romet division 249

Postautor: michal_krk dodano: 21 kwie 2013, 21:43

Uuu, mój pingwin w zeszłym tygodniu podczas zrzucania z centralki poleciał na bok i o dziwo zatrzymał się na ...lusterku. Nic poza drobnymi ryskami na lusterku się nie stało:)
Natomias gorszy problem mam z simeringiem wałka zmiany biegu, który się poci, dziś zrobiłem 100km i widać olełum w okolicy.

PS
Nie wiecie czasem jaką średnice ma przewód paliwa? Rozglądam się za filterkiem, a zawieruszyła mi się suwmiarka
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 02 maja 2013, 22:08

No to kilka uwag z wyjazdu (ok 850km):
* na pewno do zmiękczenia tylne zawieszenie
* na pewno zmiana zębatki - jednak lepiej pracuje na niższych obrotach (tak do max 7000), a mocy starczy
* na pewno owiewki - jednak przy 100-110 powietrze nieźle hula
* na pewno wymiana żarówki na H4 z tej skuterowej - walnęła mi jedna (urwały się wsporniki wewnątrz bańki, a do kpl druga nie działała na krótkich - zakup w stacji - niemożliwy)
* przy spalaniu na poziomie ok 4,5l coś trza poregulować ( choć Kris uparcie starał się, żebym manetkę gazu wciąż trzymał na max ;) ).

I inne:
* całkiem wygodnie się jechało mimo twardego zawieszenia - w sumie jakoś specjalnie zmęczony nie byłem
* zwrotność i zrywność w bardziej zatłoczonych miejscach - na trasie już słabiutko - po przekroczeniu 90 km/h trza się nieco namęczyć przy wyprzedzaniu - nie lubi przekraczania 6000 obr/min.
* ciekawostka jadę 92 km/h obroty 7000, jadę 100 obroty 6200 ... ktoś wytłumaczy? ( na 5 biegu). I hit - wkręcam na 103 km/h obroty 7200, utrzymuję prędkość na prostej, a obroty za chwilę już 6300 ot tak same z siebie.
* aaa i jeszcze coś - pisaliście o łańcuchu z gumy - a jak to możliwe, że się naciągnął sam??? kurna dojechałem do domku, sprawdzam a on aż twardy (w sensie łańcuch ;) ).
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 02 maja 2013, 23:05

Ja zrobiłem trasę 346km ;) Fakt obroty przeważnie 6000 i prędkość 80/85km momentami szaleństwo 100/105km/h i spalanie 3l ;) Zębatka seria czyli 15 i też przymierzam się do 17. Choć czasem zabieram plecaczka i boję się że przy 17 i lekkim wietrze może być ciężko.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 02 maja 2013, 23:13

michal_krk pisze:Uuu, mój pingwin w zeszłym tygodniu podczas zrzucania z centralki poleciał na bok i o dziwo zatrzymał się na ...lusterku. Nic poza drobnymi ryskami na lusterku się nie stało:)
Natomias gorszy problem mam z simeringiem wałka zmiany biegu, który się poci, dziś zrobiłem 100km i widać olełum w okolicy.

PS
Nie wiecie czasem jaką średnice ma przewód paliwa? Rozglądam się za filterkiem, a zawieruszyła mi się suwmiarka


Division filterek ma w kraniku a raczej siatkę ale spełnia swoje zadanie.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 03 maja 2013, 22:41

Ok- dalsze ciekawostki.
Na zlocie jeden z kolegów w swoim czoperku zdemontował rurkę doprowadzającą spaliny z powrotem do gaźnika (dopalanie spalin). Podniosło to jego moc i polepszyło dźwięk( z tego co mówił).
W Divisionie są dwie rury (ciekawe czy obie pracują , czy tez jedna jest własnie powrotem?). A i pytanko do speców - co to za rurka gumowa idąca w kierunku gaźnika, zamocowana z przekładką między wydechami? Czy jak bym toto wywalił polepszy się, czy raczej pogorszy?
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: eNgine dodano: 04 maja 2013, 13:42

To jest dodatkowe doprowadzenie powietrza do katalizatorów, aby doprowadzić do większego wypalania w nich spalin. Nie ma żadnego wpływu na osiągi.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 04 maja 2013, 18:10

Nie ma wpływu na osiągi, i idzie aż do filtra powietrza. Jak się tego pozbędziesz to zacznie Ci strzelać w wydech przy schodzeniu z obrotów.
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet division 249

Postautor: mike_russ dodano: 04 maja 2013, 18:59

Nie ma wpływu na osiągi, i idzie aż do filtra powietrza. Jak się tego pozbędziesz to zacznie Ci strzelać w wydech przy schodzeniu z obrotów.

Może mieć wpływ na osiągi, mianowicie takie, że po usunięciu tej rurki i zatkaniu dolotu powietrza do katalizatora może nastąpić tzw. zatrucie katalizatora, czyli nagromadzenie w nim niedopalonych produktów spalania. Powoduje to zwykle chemiczne zniszczenie katalizatora (wkładu wewnątrz) co w konsekwencji może doprowadzić do prozaicznego zatkania katalizatora odłożonym nagarem. Krótko mówiąc, może się po jakimś czasie zatkać rura wydechowa - co jednak ma dość nieprzyjemny wpływ na osiągi.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Romet division 249

Postautor: michal_krk dodano: 05 maja 2013, 09:21

Odnośnie tych obrotów to ja bym obstawiał, że obrotomierz wariuje..
Jeśli prawdą jest to co mi sprzedawca mówił w salonie to te 2 rury są zwyczajnym rozdzielonym wydechem dla lansu, nie żadnym powrotem spalin czy innym cudem.

Jeśli jeszcze nie zmieniliście zębatek w swoich Divisionach to zróbcie to najszybciej koszt 16zł i 20min pracy, efekt naprawde odczuwalny. Spadek mocy niezauważalny natomiast zyskujemy odrobine dłuższe przełożenia, a co ważniejsze silnik przestajesilnik tak nie wyć:)

mariusz_ino wiem , że jest sitko chciałbym zamontować dodatkowy filterek.

P.S.
Macie jakiś patent na wibrujące szkiełka w lusterkach? Na chwile obecną powsadzałem kliny z zapałek pomiędy szkiełka, a o obudową lusterek jednak jest to rozwiązanie na szybko i tymczasowe
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 05 maja 2013, 11:37

Są 2 opcje.
Tania. Czyli odklejasz szkła tylko ostrożnie żeby nie połamać i podklejasz taka grubą taśmą 2 stronna szkło do obudowy, a na krawędziach ładujesz klej na gorąco.
Pod ramę lusterek wkładasz jakieś podkładki gumowe, najlepsze sa te ze śrub do blacho dachówki.
Droższa. Robisz to samo co wcześniej tylko wymieniasz szkło luster na takie wypukłe, zwiększa się widoczność i kąt widzenia. Szkła można dorobić w każdym zakładzie szklarskim za kwotę 30-50zł ;)

Co do wydechu, to lewy nie pracuje, można zobaczyć że się prawie wcale nie nagrzewa. Cały kolektor ma strasznie małą średnicę i bardzo hamuje przepływ spalin. Dobrze by było zmienić go na większą średnice, wywalić katalizator i dać jakiś wolny wydech, mogło by to fajnie poprawić osiągi, ale to droga zabawa już.

Pierwsze co zrobiłem to zmieniłem zębatkę, 300km i już jeździłem na 17 z. Mocy nie ubywa a można spokojnie jechać 110-115lm/h ;)

Co do obrotomierza to mi np świruje na każdym biegu powyżej 7tyś obrotów, raz jest 12 tys, raz 3 tys. Już się do tego przyzwyczaiłem i specjalnie nie przeszkadza.
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość