Moduł do dwucylindrowca

Moduł do dwucylindrowca

Postautor: motomaciey dodano: 11 mar 2011, 15:41

Witam. Wstawiam do mojego silnika Hondy sportowy rozrząd (150cc 19KM) teraz tłoki będą chodziły na przemian nie razem jak dotychczas więc muszę także przerobić instalację elektryczną. Dodałem jeden impulsator teraz muszę znaleźć także moduł na dwa impulsatory i dwie cewki WN i jedna ładującą kondensator. Od biedy mogę założyć dwa moduły ale mam mało miejsca pod pokrywą boczna ii takie rozwiązanie może mieć jedynie charakter przejściowy
Obrazek
Nie chcę kupować japońskiego modułu bo na nowy mnie nie stać a co do jakości i cen używanych mam poważne wątpliwości, poradźcie proszę od jakiego chinola taki dopasuję.
Awatar użytkownika
motomaciey
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 18 lut 2011, 16:29
Lokalizacja: Grudzi?dz
Motocykl: Zbudowany od podstaw
Tel. kom.: 666
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Moduł do dwucylindrowca

Postautor: Adam Żagań dodano: 11 mar 2011, 22:52

Ja wymieniłem moduł w swoim moto na BLUE CASOLI więc stary leży na półce i nie jest mi potrzebny. Jeżeli chcesz to mogę CI go przesłać. :chopper2:
Awatar użytkownika
Adam Żagań
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 30 maja 2010, 13:27
Lokalizacja: Żagań
Motocykl: LONCIN LX 250
Tel. kom.: 519543789
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Moduł do dwucylindrowca

Postautor: motomaciey dodano: 12 mar 2011, 09:53

Dzięki, to miło z twojej strony :piwa: U Ciebie silniczek jest na licencji Hondy ?
Awatar użytkownika
motomaciey
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 18 lut 2011, 16:29
Lokalizacja: Grudzi?dz
Motocykl: Zbudowany od podstaw
Tel. kom.: 666
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Moduł do dwucylindrowca

Postautor: Adam Żagań dodano: 12 mar 2011, 22:41

Jak we wszystkich naszych moto na tym forum :D
Awatar użytkownika
Adam Żagań
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 30 maja 2010, 13:27
Lokalizacja: Żagań
Motocykl: LONCIN LX 250
Tel. kom.: 519543789
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Moduł do dwucylindrowca

Postautor: motomaciey dodano: 12 mar 2011, 23:00

No nie, bo są też Virago itp. Jeśli jest rzędówka to tłoki chodzą razem a impulsator jest jeden chyba że w chińczyku są porobione większe zmiany i są dwa impulsatory. W Rebelu 250 wygląda to tak:
rozrząd
zapłon
Awatar użytkownika
motomaciey
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 18 lut 2011, 16:29
Lokalizacja: Grudzi?dz
Motocykl: Zbudowany od podstaw
Tel. kom.: 666
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Moduł do dwucylindrowca

Postautor: Luca dodano: 14 mar 2011, 11:34

motomaciey pisze:Witam. Wstawiam do mojego silnika Hondy sportowy rozrząd (150cc 19KM) teraz tłoki będą chodziły na przemian nie razem jak dotychczas

Że niby jak to chcesz zrobić? Zmieniasz wał, czy co? Masz silnik 4T, a nie 2T i tłoki chodzą jednocześnie, jak w jednym jest wybuch, to w drugim zasysanie mieszanki, jak jest sprężanie to w drugim wypuszczanie spalin itp.
Jak chcesz przestawić fazy, by to działało? Można by przestawić o jeden takt ale co to da, poza tym, że silnik będzie chodził jak sieczkarnia i emitował drgania?
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5109
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Moduł do dwucylindrowca

Postautor: motomaciey dodano: 14 mar 2011, 18:44

Przecież napisałem wyżej co mi to daje. O jakich wibracjach mówisz ? Przetestowałeś coś takiego że wiesz że będą ? Przekładam fabryczny układ korbowo-tłokowy i rozrząd z silnika Hondy CB 125T Gdzie tłoki NIE pracują razem, problem w tym że ten silnik posiada zapłon stykowy bateryjny 6V więc nie podepnę rozrusznika, alarmu ani jeszcze kilku innych patentów które sobie wykombinowałem. Dokonuję przeróbki bo tak.
Awatar użytkownika
motomaciey
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 18 lut 2011, 16:29
Lokalizacja: Grudzi?dz
Motocykl: Zbudowany od podstaw
Tel. kom.: 666
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Moduł do dwucylindrowca

Postautor: Kris dodano: 14 mar 2011, 20:22

Ciekawa sprawa. Podziwiam ludzi za to, że chce im się grzebać w silnikach i ulepszać moto. Ja nie mam już na to czasu, wolę wsiąść i jechać... bez problemów. :motor:
Awatar użytkownika
Kris
Sympatyk
 
Posty: 415
Rejestracja: 20 maja 2009, 22:20
Lokalizacja: Trojmiasto - przewaga Gdyni
Motocykl: Zipp Raven
Tel. kom.: 501963905
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Moduł do dwucylindrowca

Postautor: tamik78 dodano: 14 mar 2011, 21:36

Luca, na przykład silnik GPZ500/KLE500/EN500 ma właśnie w ten sposób (zresztą nie jako jedyny), tłoki nie chodzą razem, czopy wału są przesunięte o 180 stopni. Gdy jeden idzie "do góry" to drugi "w dół". W silniku jest jeszcze wałek wyrównoważający do zmniejszenia wibracji. W porównaniu do sytuacji gdy cylindry chodzą "razem" wibracje są może nie tyle mniejsze co inne - zamiast majtać silnikiem góra-dół (w osi cylindrów) telepie bardziej na boki (silnikiem szarpie jeden cylinder w górę w drugi w dół a potem odwrotnie, a że są obok siebie powstaje para sił rytmicznie trzęsąca silnikiem w lewo/w prawo). Wałek wyrównoważający daje radę i jest OK. Już Japończycy to sobie dobrze przemyśleli, widocznie tak jest lepiej :)
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Moduł do dwucylindrowca

Postautor: mike_russ dodano: 14 mar 2011, 21:41

Na pewno równiej rozkłada się moc - praktycznie jak w jednocylindrowym dwusuwie, mniejsze szarpnięcia przy przeciążeniu.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Następna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron