Hehe, no jakbym czytał o serwisie Moto Guzzi, ten sam styl.
Z "kluczykiem" jeżdżę już 10.000km, bo nikt nie potrafił skasować. Wynika to z tego, że najnowszych modelach MG "kluczyk" kontrolowany jest przez elektronikę w zegarach, a nie w ECU silnika, no i potrzeba do tego najnowszej wersji PADS (program diagnostyczny Piaggio). Może u Ciebie da się to zrobić trikiem z jakimś przyciskiem i kluczykiem zapłonu, jak w starszych Gutkach.
Co do oleju: zdziwiłem się, widząc ile opiłków miałeś po 300km. Spodziewałem się, że w przypadku Aprilki jednak będzie dużo lepiej...
Ja leję u siebie wg. zaleceń producenta, czyli 10W60, ale u mnie silnik chłodzony powietrzem. Z drugiej strony czemu Włosi dali 5W? Czyżby przygotowali ten motocykl na warunki syberyjskie?
Jak już masz 5W, to lej jakieś dobre syntetyki.
Oryginalny filtr oleju też masz UFI? Spokojnie możesz go zamienić na Filtrona czy Sędziszew, jak znajdziesz w wymiarze.
PS. UFI produkuje filtry w Opolu