autor: NIKT dodano: 25 lip 2020, 00:34
Łańcuch od Świętego Mikołaja xD
Teoretycznie bezringi stosuje się w crossach.
Ringowe stosuje się w szosowych bo piach potrafi zniszczyć ringi.
Z tego co pamiętam to są O-ring, Z-ring, X-ring, ZX-ring i jeszcze jakieś...
Każdy przedrostek świadczy o kształcie ringu.
Dodatkowo są łańcuchy "scalone" zazwyczaj idą na pierwszy montaż są zakute maszynowo.
Są jeszcze z zapinka (jak w rowerze) i te najczęściej daje się do 125 i 250 ale czytałem o przypadkach że zapinka spadała albo pekala i łańcuch w jeździe się rozpinał ....
Są też zakuwanie i do tego już musisz mieć zakuwarke, ale te już idą do "dużych" motocykli co nie świadczy że i do 125 nie kupi się takiego.
Topowa firma to chyba D.I.D i większość ludzi to zna. Zwykły D.I.D wzmocniony od D.I.D a złotego wzmocnionego różni się tylko kolorem i cena.
Ale D.I.D jak i olej Motul są często jakoś dziwnie podrabiane i w taki sposób nacieka się Gixer z tego co pamiętam ....
Kupiła wzmacniany, a ten wyciągnął się jak baranie .....
Ja osobiście we wszystkich Moto jakie miałem i mam jeżdżę na wzmocnionym RK - idzie/szlo to na pierwszy montaż w Suzuki i jest tańsze od D.I.Da
Ani razu w 5 motocyklach się nie nacialem a w Suzi naciagnalem łańcuch o 1/4 obrotu po założeniu po 5tys. I od kolejnych 5 tys nie wymaga naciągania, ale w Suzi chyba mam łańcuch 520.w Zippie mam 428 i tutaj już regularnie co 3-4 tys trzeba naciągnąć o pół lub max 1,5 obrotu.
Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"