close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zipp Raven X

Zipp Raven X

Postautor: Mario82 dodano: 22 maja 2020, 13:57

Witam.
Czy ktoś z forumowiczów posiada motocykl Zipp Raven X 125 cm3 rok 2019/20 i mógłby napisać coś na jego temat, opinie, porady. Może porównanie z Keeway Superlight 125cm3 rok 19/20. Trochę wpadł mi w oko, podobny do Indian Scout.
Mario82
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2020, 13:45
Motocykl: brak, niezdecydowany
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven X

Postautor: DaJan dodano: 22 maja 2020, 19:35

Szacun.........a może zdaj sie na slepy los.............kiedys wszedłem do sklepu rowerowego............zobaczyłem motocykl...Romet R 150....odwróciłem na piecie o 180 ..po kase ...kupilem i jestem szczesliwy do dzis..........choć R150.stoi jako pamiatka sentymentalna................a smigam Cruisserem 250............. :motor: pozdro.
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1489
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 68

Re: Zipp Raven X

Postautor: Legion dodano: 23 maja 2020, 06:43

Zapewne są tu lepsi specjaliści ode mnie, ale z tego co się zdążyłem zorientować:
KSL - jak pisałem Ci wcześniej, stara sprawdzona konstrukcja, jednogarowy lufciak, dużym plusem jest stopka centralna.
Raven X - czyli jeden z modeli marki Benda, produkowanej przez koncern Lifeng. Wygląda na odmłodzoną wersję swojego poprzednika Ravena Lux .Silnik dwucylindrowy chłodzony olejem (taki jak w Lux'ie i Romecie RCR) - zbierał raczej dobre opinie. No i tu masz lepsze hamulce.
Niedawno na forum pojawił się nowy kolega, który jeździ na Ravenie X, może on zechce się podzielić wrażeniami.
PROSPECT BOANERGES
Mk 3; 13-17
Awatar użytkownika
Legion
Forumowicz
 
Posty: 387
Rejestracja: 12 cze 2015, 13:58
Lokalizacja: Mazur wygnany do Krakowa
Motocykl: Yamaha XV125 Virago
Tel. kom.: 888489897
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Zipp Raven X

Postautor: Mario82 dodano: 23 maja 2020, 10:00

Dzięki Legion, naprawdę doceniam Twoje porady, jestem kompletnym laikiem w tym temacie i potrzebuję pomocy. Mam nadzieję że ten kolega który jeździ Ravenem się wypowie.
Mario82
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2020, 13:45
Motocykl: brak, niezdecydowany
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven X

Postautor: maximus76 dodano: 25 maja 2020, 22:50

Ten nowy na Ravenie X to chyba o mnie chodzi :)

Przez godzinę płodziłem wyczerpujący elaborat do Mario82 w odpowiedzi na Jego PW , aż mnie wylogowało :( . Postanowiłem więc wrzucić tutaj trochę informacji o Ravenie X , może innym też się przydadzą .
Proszę tylko brać poprawkę i moto i ja jesteśmy jeszcze na dotarciu :) więc wszelkie informacje to tylko moje spostrzeżenia i odczucia ,jedyny inny motocykl jakim kiedykolwiek jeździłem to WSK 125 i było to bardzo dawno temu.
Do innych , zwłaszcza współczesnych Ravenowi X motocykli zupełnie nie mam porównania. Więc po kolei tak jak pytał Mario82.

- wygoda : dla mnie jest bardzo wygodnie przez pierwsze 2,5 godziny , później muszę zrobić przerwę bo zaczyna mi doskwierać ta część ciała gdzie plecy kończą swoją szlachetną nazwę , nie
wiem czy to kwestia osobnicza czy może wina twardego siodełka i/lub dość twardego zawiasu tylnego koła . W każdym razie po kilku minutach można " gnać " dalej .

- przyjemność z jazdy : przeogromna :) , wygląd i rozmiar motocykla oraz spojrzenia przechodniów sprawiają, że zwyczajnie czujesz się dobrze :) , bardzo fajna jak dla mnie pozycja
za kierownicą i do tego dość przyjemny w prowadzeniu .

- serwis : zrezygnowałem z serwisu ponieważ jak zobaczyłem ile amatorszczyzny i druciarstwa chłopaki włożyli w zmontowanie tego motocykla ( firma z Częstochowy) to postanowiłem
opiekować się nim samodzielnie . Wszystkie dane serwisowo-regulacyjne są w instrukcji więc jak ktoś ma odrobinę chęci i choć jedną prawą rękę to da radę . Minusy silnika jakie
zauważyłem są 2 ( jak do tej pory ). 1 - brak filtra oleju , czyli dość częste wymiany ,co 2000 km , 2- zbyt mały luz zaworowy w nowym silniku , ciężko odpala na gorąco natomiast
na zimno na tzw "dotyk" , po regulacji jest oki.

- spalanie : po 370 km weszło do zbiornika 9.39 litra , tankowane na tej samej stacji pod korek czyli około 2.53 l/100km ( starałem się utrzymywać prędkość w granicach 80-95 km/h )

- v-max : jak do tej pory 105 km/h ale spory zapas na manetce jeszcze był . Nie chciałem jechać szybciej bo maszyna ciągle na dotarciu , a i dla mnie osobiście 100km/h na czymś co ma tylko
2 punkty podparcia to wciąż jeszcze pilotaż wielkich szybkości :) . 90 km/h to około 8000 obr/min , 103 to już 9000 obr/min , bez obciążenia rozkręciłem go do 12000 więc obstawiam
,że jakieś 120 może troszkę więcej mógłby dać radę ale to tylko teoria , czy da radę wykręcić 12000 obr/min pod obciążeniem to czas pokaże. Cały czas mowa o prędkościach tzw "licznikowych" i kierowniku 184cm i 106 kg .
Wydaje mi się tez , zmiana zębatki tylnej na taką o 2 zęby mniejszą mogłaby trochę podnieść prędkość przelotową jednocześnie dając nieco odetchnąć silnikowi , oczywiście jeśli silnik będzie miał na tyle pary żeby
taką konfigurację uciągnąć , będę testował jak przyjdzie czas wymiany obecnej zębatki.

- awaryjność : W zasadzie nic wielkiego się nie przydarzyło , jeszcze :) , jedna rzecz to niedziałający wskaźnik zapiętego biegu , zegar Ravena obsługuje taki bajer natomiast czujnik już nie
i na zegarze wyświetla tylko NEUTRAL , ot taki chiński standard który można obejść stosując inny czujnik ( będzie projekt na zimę ) , druga historia to plastikowe osłony , te
pod siedzeniem i zbiornikiem paliwa , u mnie zbyt blisko przylegały do zbiornika i zanim to zauważyłem zdarły lakier do gołej blachy w miejscu styku osłon z bakiem ,
po potraktowaniu osłon pilnikiem zachowują już bezpieczny dystans do zbiornika.

Przed zakupem szukałem info o tym motorku i raczej wiele tego nie było , jedynie , że oryginalnie to BENDA BOX 400 , poniekąd chwalona za jakość wykonania i całkiem żwawy silnik 400 ccm , tylko w wypadku wersji 125, pewnie takie było życzenie importera , wepchnęli tam silnik 244FMI-2 . Silnik sam w sobie ponoć całkiem niezły , napędza Rometa RCR i kilka Junaków. Dodatkowo tutaj z wtryskiem DELPHI MT-05 . Całość jak dla mnie spisuje się bardzo przyzwoicie
( zwłaszcza po lekkim wybebeszeniu tłumików ) i gdybym miał wybierać jeszcze raz pierwsze moto od czasów WSK 125 to zdecydowanie znów wybrałbym Ravena X.
Jeszcze w kwestii prędkości przelotowej , z racji takiej a nie innej konstrukcji nadwozia , kierownik robi na tym moto za przysłowiowy żagiel , więc te 90-100 to i tak chyba górna granica komfortu jazdy ale tutaj to już jak komu wygodnie.
Awatar użytkownika
maximus76
Forumowicz
 
Posty: 4
Rejestracja: 16 kwie 2020, 22:40
Lokalizacja: Konopiska k/ Częstochowy
Motocykl: ZIPP RAVEN X 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Zipp Raven X

Postautor: Mario82 dodano: 26 maja 2020, 09:33

Dzięki Maximus76 o taką recenzję mi chodziło. Czytałem i widziałem wszystko oczami wyobraźni :D . Pozostało mi jedno, zobaczyć je na żywo i usiąść, zrobić przymiarkę, ewentualnie przejechać się kawałek. W głowie burza mózgu czy Keeway Superlight czy Raven x.
Rozum - Keeway Superlight
Serce - Zipp Raven X - ku któremu coraz bardziej się skłaniam.
Mario82
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2020, 13:45
Motocykl: brak, niezdecydowany
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven X

Postautor: krysz dodano: 26 maja 2020, 10:58

Mój kumpel, który dosiada starego Goldwinga (ciągle jakieś z nim problemy ma!) kupił zimą X-a (chciał mieć nówkę) i to ja miałem przyjemność odbyć dziewiczą jazdę. Później jeszcze kilka razy się tym przejechałem... i pierwsze co stwierdziłem to potrzeba wymiany zębatki zdawczej na większą. I pierwsze moje uwagi: moc była (jak na 125), obroty wysokie były, tylko prędkości brakowało. Ładny motorek, przecudne felgi (chociaż trudne do czyszczenia), widać solidną konstrukcją (prawdopodobnie Benda w tą samą ramę wstawia silnik 400).
I fotki z mojej dziewiczej jazdy (jeszcze bez tablicy);
Obrazek
Obrazek
A tak "podjechał" pod mój dom
Obrazek
I te felusie
Obrazek
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1565
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Imperiale, Cruiser, Monkey
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven X

Postautor: Mario82 dodano: 26 maja 2020, 11:09

Piękna maszyna, ale czarny chyba mi się bardziej podoba :)
Mario82
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2020, 13:45
Motocykl: brak, niezdecydowany
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven X

Postautor: Legion dodano: 26 maja 2020, 17:34

Mario82 pisze:Rozum - Keeway Superlight
Serce - Zipp Raven X - ku któremu coraz bardziej się skłaniam.


Więc musi zdecydować zadek ;)
PROSPECT BOANERGES
Mk 3; 13-17
Awatar użytkownika
Legion
Forumowicz
 
Posty: 387
Rejestracja: 12 cze 2015, 13:58
Lokalizacja: Mazur wygnany do Krakowa
Motocykl: Yamaha XV125 Virago
Tel. kom.: 888489897
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Zipp Raven X

Postautor: Mario82 dodano: 26 maja 2020, 20:28

Ha ha, zdecydowanie tak :rotfl:
Mario82
Forumowicz
 
Posty: 12
Rejestracja: 21 maja 2020, 13:45
Motocykl: brak, niezdecydowany
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron