close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Prawie jak Yamaha YZF-R125

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: Cartman dodano: 24 sie 2015, 21:50

Cartman pisze:
eNgine pisze:17 / 44 = 6625 obrotów przy (80 km / h)
17 / 45 = 6775 obrotów przy (80 km / h)

Łańcuch spróbuj ten co jest - tylko pamiętaj że zębatki musisz kupić o takim samym rozmiarze jak łańcuch (pewnie masz 428, ale się upewnij). Druga sprawa to czy będzie wystarczająco długi, żeby przy minimalnym naciągu dało się go założyć na zębatki, zapiąć i miał wystarczający luz. Im większa zębatka tym dłuższego łańcucha będzie potrzebowała. To musisz sam sprawdzić jaki masz zapas do luzowania łańcucha.

Dziękuję Dziękuję Dziękuję Twoja pomoc okazała się zbawienna.
Przyznaję się ze zglupialem i ze amatorszczyzna wyszła...oczywiście z mojej strony.
Patrząc na wyniki wychodzi na to ze jeżeli zacznę zwiększać tylna zebatke obroty zaczną wzrastać...no oczywiste :mur: wystarczy na rower popatrzec.
Dla tego nie mogłem znalesc zębatki z większą ilością zębów niż 45 na tyl (szłem w zła strone), ba dziwilem się jak widziałem taki zestaw 17 na 42 z opisem (by poprawić predkosc) ale okazuje się ze to najlepszy zestaw do zbicia obrotów i predkosc..mam rację ?albo 17/38 (no ale przyspieszeniato tu raczej nie bedzie)
Zaraz poszukam w necie gotowych zestawów przód, tył i łańcuch i poproszę ostatni raz o wyliczenia.
Cóż przyznaje się mój błąd ale poszedłem za głosem kilku osób które wydawało mi się ze maja doświadczenie a jednak (mowie o Angielskich kolegach motocyklistach) zawstydze ich trochę pozniej.
eNgine dziekuje za wyliczenia i cierpliwość....całe zycie uczymy się ;)


Wszystkie skyjet - ja mam nr (21) 23,24,26,27 maja ten sam zestaw. Na pewno inne wynalazki (patrz super maszyny, prototypy :)) maja podobny ukkład to standard ;) Ja dla przypomnienia mam 15/44

Chain 428 Pitch x 122 links
Front Sprocket 15T
Rear Sprocket 38T

Zeby teraz wszystko było jasne modyfikacje mozna przeprowadzic na trzy sposoby.

1) Łatwy - zmiana tylko zebatki przy skrzyni z 15 na 16 lub 17 i wiemy juz jaki bedzie wynik
15 / 44 =7500 obrotów przy (80 km / h)
16 / 44 = 7031 obrotów przy (80 km / h)
17 / 44 = 6625 obrotów przy (80 km / h)

2 i 3 sposob trudniejszy i bardziej pracochłonny- zmiana tylko tylniej zebatki lub obu.

Ponizej mamy dostepne całe zestawy

14/48 montowane do Yamaha YZF R 125 2008 -2015 ale raczej pasuje ;)
http://www.ebay.co.uk/itm/Yamaha-YZF-R- ... 1741387560

15/38 w wiekszosci opisow to jest standardowe ustawienie dla tego mozna takim 125 nawet i 110 poleciec z małej goreczki po 5 minutkach :] lub jechac 80 km/h przy rozsadnych obrotach.
http://www.ebay.co.uk/itm/Lexmoto-XTR-X ... 27fe8fbe73
15/42
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Top-Quali ... 33a7c5be1e

tu mam 16 ale nie pisza jaki tylnia, w opisie cytuje "This upgraded kit by Mototek, can offer higher top speed, improved economy & better cruising" czyli to czego ja oczekuje .(moge wysłać zapytanie, odpisuja szybko i sa mega zyczliwi)
http://www.ebay.co.uk/itm/Mototek-Highe ... 33a7422b69

17/38
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Top-Quali ... 4aef076d08
17/42
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Higher-Ge ... 33a7c5be27

Teraz potrzebuje drogi kolego Twoich obliczen co do tych układow i OPINIE Twoja i innych uzytkownikow co bedzie jak np załoze cos takiego 15/38....waze z osprzetem 125 kg ;)

Znajac zycie nie wielu sie wypowie ;) moze temat mało popularny wiec skupimy sie na liczbach.

Jutro powinny przyjsc do mnie zebatki przednie 16 i 17...zaczne od nich przy czym 16 to mało a 17 moze z nia byc problem co do wielkosci..czy sie zmiesci wiec bedzie mała kombinacja oby nie.

Mysle ze to wszystko, temat wkrotce zamkniemy i zaczne cieszyc sie jazda.

Jeszcze raz dziekuje wszystkim za pomoc
Cartman
Awatar użytkownika
Cartman
Forumowicz
 
Posty: 120
Rejestracja: 06 sie 2015, 19:52
Lokalizacja: Birmingham
Motocykl: Sky Jet sj125-21
Tel. kom.: 123456789
Płeć: mężczyzna
Komunikator: cartmanekk@tlen.pl
Wiek: 46

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: eNgine dodano: 24 sie 2015, 22:29

Cartman pisze:eNgine dziekuje za wyliczenia i cierpliwość....całe zycie uczymy się ;)


Nie ma sprawy, cieszę się że mogłem pomóc.

15 / 38 = 6484 obr przy 80 km / h
15 / 42 = 7167 obr przy 80 km / h
17 / 38 = 5721 obr przy 80 km / h
17 / 42 = 6324 obr przy 80 km / h

Z tych powyższych to chyba tylko 15 / 42 bym probował, ewentualnie 15 / 38 bo strata przyspieszenia może być już mocno dokuczliwa.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: Cartman dodano: 24 sie 2015, 23:23

Dla potomnych na przyszłość dzieki koledze eNgine

Zakładajac ze 80 km/h mam przy 7500 obrotów

15 / 38 = 6484 obrotów przy 80 km / h
15 / 42 = 7167 obrotów przy 80 km / h
15 / 44 = 7500 obrotów przy 80 km / h
16 / 44 = 7031 obrotów przy 80 km / h
17 / 38 = 5721 obrotów przy 80 km / h
17 / 42 = 6324 obrotów przy 80 km / h
17 / 44 = 6625 obrotów przy 80 km / h

Temat uwazam za zamkniety,przetestuje co nieco ustawienia i napisze wrazenia tylko.

Pozdrawiam
Cartman
Awatar użytkownika
Cartman
Forumowicz
 
Posty: 120
Rejestracja: 06 sie 2015, 19:52
Lokalizacja: Birmingham
Motocykl: Sky Jet sj125-21
Tel. kom.: 123456789
Płeć: mężczyzna
Komunikator: cartmanekk@tlen.pl
Wiek: 46

Re: Prawie jak Yamaha YZF-R125

Postautor: Cartman dodano: 08 wrz 2015, 00:08

Cartman pisze:Dla potomnych na przyszłość dzieki koledze eNgine

Zakładajac ze 80 km/h mam przy 7500 obrotów

15 / 38 = 6484 obrotów przy 80 km / h
15 / 42 = 7167 obrotów przy 80 km / h
15 / 44 = 7500 obrotów przy 80 km / h
16 / 44 = 7031 obrotów przy 80 km / h
17 / 38 = 5721 obrotów przy 80 km / h
17 / 42 = 6324 obrotów przy 80 km / h
17 / 44 = 6625 obrotów przy 80 km / h

Temat uwazam za zamkniety,przetestuje co nieco ustawienia i napisze wrazenia tylko.

Pozdrawiam


Dziś wymieniłem przednia zebatke 17 na 44 i wszystko się zgadza tak jak wyliczył kolega eNgine
Ogólnie jestem zadowolony jutro będą testy ale chyba zostawię takie ustawienie na stałe.
Jeżeli ktoś jeździ w trasy 17 na 38 będzie super.
Ja ten sezon zamknę w mieście wiec raczej nie będę modyfikować. ..no może skuszę się na 42 tył ale nie mniej bo jednak potrzebuje jakiegos przyspieszenia.
Pozdrawiam i jeszcze .raz dziękuję za pomoc.
Cartman
Awatar użytkownika
Cartman
Forumowicz
 
Posty: 120
Rejestracja: 06 sie 2015, 19:52
Lokalizacja: Birmingham
Motocykl: Sky Jet sj125-21
Tel. kom.: 123456789
Płeć: mężczyzna
Komunikator: cartmanekk@tlen.pl
Wiek: 46

Poprzednia

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości