close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Nowy Barton N - problem z obrotami

Nowy Barton N - problem z obrotami

Postautor: icy_triangle dodano: 03 cze 2016, 19:34

Witam,
Dzisiaj zarejestrowałem Bartona N125 - wiadomo, nie mogłem się doczekać przejażdżki po kilkuletniej przerwie od dwóch kółek(chociaż wcześniej to był skuter TGB dwusuw)

Problem pojawił się przy próbie odpalenia - po kilku razach jednak odpalił jednak po chwili gasł - obroty były dosyć niskie. Zadzwoniłem do serwisu i powiedziano mi pierwsze abym go mocno przegazował na początek - jednak dalej gasł - następnie powiedziano mi abym pokręcił delikatnie śrubą przy gaźniku i wyregulował obroty - pokręciłem i faktycznie zwiększyły się obroty znacznie na luzie ale już nie gasł. Przejechałem się jakieś 5 km - wszystko ok - odstawiłem do garażu i po kilku godzinach znów wsiadłem na moto - odpalił bez zarzutu, przejechałem następne ok 5km i poczułem, że znów coś nie tak z obrotami, stracił jakby trochę mocy na wyższych biegach a na luzie po chwili zgasł. Znów trochę pokręciłem i niby nie gaśnie ale nie chcę już nic robić bo jeszcze coś popsuję :)

Czy to normalne(np. bo niedotarty silnik) czy może nie powinienem nic tam w ogóle kręcić ? Czy może powinienem go jeszcze jakoś wyregulować albo sprawdzić coś innego ? Moto zakupiłem przez internet w salonie.

Pozdrawiam i z góry dzięki z odpowiedź
icy_triangle
Forumowicz
 
Posty: 16
Rejestracja: 22 maja 2016, 16:07
Motocykl: Barton N
Płeć: mężczyzna

Re: Nowy Barton N - problem z obrotami

Postautor: jędrek dodano: 03 cze 2016, 20:35

A może jeździsz na pół ssaniu :wielkieoczy: ;)podobny objaw,z początku tak miałem jak zapominałem przełączyć :D dźwignię ssania w normalny tryb pracy.
Awatar użytkownika
jędrek
Klubowicz
 
Posty: 1249
Rejestracja: 21 cze 2015, 10:10
Lokalizacja: Aleksandria Pierwsza k/Częstochowy
Motocykl: Barton 125 , Cruiser 250
Tel. kom.: 609643753
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Nowy Barton N - problem z obrotami

Postautor: icy_triangle dodano: 03 cze 2016, 20:52

Dźwignia na maxa w dół czyli jednak raczej nie w tym rzecz ;)
icy_triangle
Forumowicz
 
Posty: 16
Rejestracja: 22 maja 2016, 16:07
Motocykl: Barton N
Płeć: mężczyzna

Re: Nowy Barton N - problem z obrotami

Postautor: beniamin82 dodano: 03 cze 2016, 21:12

Obroty biegu jałowego na ciepłym silniku mają być 1200-1800, najlepiej 1500.

Odpalanie zimnego silnika :
Ssanie na full, manetka gazu na full.
Gdy odpali, puszczamy gaz na połowę. Ssanie na połowę i ubieramy kask.
Po chwili jedziemy i wyłączamy ssanie.

Pamiętaj aby kręcić tylko śrubka wolnych obrotów.
Dobrze jest też na początku wkręcić śrubkę do końca licząc obroty śrubokręta.
Później odkręcasz tyle ile wkręciłeś i zaczynasz regulować.

Zapisując wartość zawsze będziesz mógł wrócić do ustawień bazowych gdy coś nie będzie chodziło jak powinno.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6684
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Nowy Barton N - problem z obrotami

Postautor: garfik dodano: 03 cze 2016, 21:15

A tak w ogóle, poza regulacją kup i załóż filterek paliwa. Takie chwilowe przygasanie to może po prostu paproch z baku. To nowy motocykl, w baku może być wszystko.
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Nowy Barton N - problem z obrotami

Postautor: beniamin82 dodano: 03 cze 2016, 21:24

garfik, dziękuję na zwrócenie uwagi na bak.

Icy, Jak ci będzie przygasał to otwórz korek paliwa. Czasem zdarza się tak że do baku nie dostaje się powietrze, wobec czego tworzy się tam podciśnienie i paliwo przestaje lecieć...

Objawy wtedy są troszeczkę inne, ale podobne. Motocykl odpala normalnie, ale po chwili jazdy gaśnie i odpala dopiero po chwili (gdy paliwo znów nakapie do gaźnika).
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6684
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Nowy Barton N - problem z obrotami

Postautor: icy_triangle dodano: 03 cze 2016, 21:37

Postaram się to jutro wszystko sprawdzić, i zobaczę co i jak :)

A co do filtru paliwa to nie wiem jak jest z gwarancją, czy za taką modyfikację mi nie odmówią serwisu czy coś :)
icy_triangle
Forumowicz
 
Posty: 16
Rejestracja: 22 maja 2016, 16:07
Motocykl: Barton N
Płeć: mężczyzna

Re: Nowy Barton N - problem z obrotami

Postautor: icy_triangle dodano: 03 cze 2016, 22:07

Tak się upewnię - ta zaznaczona na czerwono to śruba regulacji wolnych obrotów ?
Obrazek
icy_triangle
Forumowicz
 
Posty: 16
Rejestracja: 22 maja 2016, 16:07
Motocykl: Barton N
Płeć: mężczyzna

Re: Nowy Barton N - problem z obrotami

Postautor: beniamin82 dodano: 03 cze 2016, 22:15

Daj zdjęcie z drugiej strony, bo zdaje mi się że z drugiej jest ta od wolnych obrotów. Ale nie pamiętam dokładnie.

Chyba w wątku o benyco dark star wrzuciłem linka do serwisówki gaźnika pz26.

O tutaj :
http://wem.walbro.com/distributors/serv ... URETOR.pdf


Ok, już doczytałem.
Prawidłowo wskazałeś śrubę regulacji wolnych obrotów (idle screw)
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6684
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Nowy Barton N - problem z obrotami

Postautor: garfik dodano: 03 cze 2016, 22:34

Obrazek

Jak wymieniłem u siebie gaźnik na numer większy, wolne obroty były na poziomie 2000. Skręciłem na 1500, i zaczęły się cyrki - łącznie z przyduszaniem się podczas jazdy. Minimalnie zwiększyłem, do ok. 1800 - i wszystko jest super. Ale regulacja zajęła mi trochę czasu i kilometrów.

Pamiętaj, że ta śruba jest b. wrażliwa, nie kręć jak korbą tylko minimalnie, o parę stopni dosłownie zmieniaj jej ustawienie i po każdej zmianie pozwól silnikowi trochę pochodzić, pogazuj, pojeździj. To nie potencjometr głośności, efekt nie jest od razu.
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Następna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości