HONDA SUPER MAGNA VF750C (DUKE)

Moją „MADZIĘ”zakupiłem pod  koniec sezonu 2009.Przyjechała do mnie z Krakowa po tygodniowych pertraktacjach .ale udało się .W swoim życiu do czynienia z motocyklami miałem już od młodzieńczych lat. Co prawda  w większości to były motocykle crossowe .Nastąpił czas na zmiany,wybór padł na Hondę Super Magna. Przymierzałem się  do kilku motocykli tego typu ,ale „Madzia”od razu przypadła mi do gustu  odpowiada mi pod każdym względem. Czterocylindrowy silnik (masa 85kg) procuje równo od 2500rpm do 10000rpm .posiada duży moment obrotowy pozwalający na wyższym biegu na przyśpieszenie już od 40km/h. Ma taką moc,że sprawowałby się dobrze nawet w motocyklu wyścigowym.(przyspieszenie 0-100km/h 3,5sek.)

duke02

Ale Magna tym na pewno nie jest. Miękko zestrojone podwozie zarzuca przy większej prędkości,na co nakłada się jeszcze reakcja kardana przy zmianie obciążenia. Geometria Magny bardziej przypomina choppera. Pochylenie z jednej strony na druga wymaga dużej siły przy dużej prędkości .Przy małej prędkości koło przednie ma tendencję do skręcania. Hamulce są dobre-tylny bęben działa słabo ,lecz hamulec tarczowy przy przednim kole nadrabia zaległości.

Troszkę historii

duke01 Bazą dla Magny była wypuszczona w 1982r. VF750S,znana w USA pod nazwą Sabre. Wyprodukowana w 1984r.Magna miała pojemność  700cmm.Bylo to spowodowane ustawą o kie ochronie H-D,wprowadzająca cło ochronne na wszystkie maszyny o pojemności powyżej 700cmm.nie wyprodukowane w Ameryce. Zmniejszenie pojemności do 699cmm.uzyskano poprzez zredukowanie skoku tłoka. W 1987r.Magna zmieniła całkowicie wygląd dzięki wprowadzeniu tarczowego tylnego koła,4-rech przebiegających ukośnie tłumików i podwójnego tylnego światła. Dzięki tym zmianom oraz niezawodności motocykl cieszy się dużą popularnością.

Informacje ogólne


Model    Honda VF 750 C Super Magna V45
Rok    1989
Kategoria    Custom / cruiser


Silnik i przeniesienie napędu


Pojemność skokowa    748.00 ccm
Typ silnika    V4
Ilość suwów    4
Moc maksymalna    79.00 KM (57.7 kW)) przy 9250 RPM
Max RPM    12000
Stopień sprężania    80.0:1
Liczba zaworów na cylinder    4
Rozruch    Elektryczny
System chłodzenia    Ciecz
Skrzynia biegów    6 biegowa
Wtórne przeniesienie napędu    Shaft drive (cardan)


Wymiary i wagi

Waga na sucho    228 kg
Podwozie
Hamulec przedni    Jednotarczowy
Hamulec tylni    Bębnowy
Prędkość i przyspieszenie
Prędkość maksymalna    198.0 km/h (123.0 mph)
Stosunek mocy do masy    0.3465 HP/kg


Inne dane

Pojemność zbiornika paliwa    13.1 litry
Rezerwa paliwa    2.3 litry
Zużycie paliwa na 100km    6.50 litry

duke03

duke04

duke05

duke06

 

 
Copyright © Klub Chińskich Motocykli - 2010 (design Agnes
)