JINLUN 250 marka GATEWAY (Luca)

JINLUN 250

Jelonek, czyli Jinlun 250-5, rocznik 2005, zakupiony w Truskolasach w Motoluxie.

Przebieg na dzień dzisiejszy 14300km.

Moto mimo, że chińskie to jeszcze jeździ a to chyba dobry objaw.

No to lecimy po kawałeczku dobre i złe strony tego potwora o pojemności 250cm3.

luca1


PO  MODERNIZACJI

Przez trzy sezony jeździłem Jinlunem 250-5 prawie gołym nie licząc kufrów. Motocykl nie miał nic z dodatków i można było śmiało twierdzić, że to chopper. Jazda takim motocyklem miała swój urok ale w przy dalszych trasach zmęczenie było odczuwalne głównie z powodu dużego naporu powietrza.

Tej zimy postanowiłem to zmienić i spędziłem parę zimowych wieczorów sam na sam z moim Jelonkiem.

Efekty mojej pracy możecie zobaczyć na zdjęciach.

01 02
03 04

Jak widać gołym okiem doszła przednia szyba, lightbary, gmole i zegary.

Przednią szybę umieściłem niżej niż w salonowych egzemplarzach i jest też bardziej pochylona. Dodatkowy obrotomierz i woltomierz również zamontowałem po swojemu, czyli wysunięte do przodu i opuszczone niżej maksymalnie blisko prędkościomierza. Mocowanie fabryczne mi się nie podoba a tak jak dla mnie jest o wiele gustowniej.

Dioda alarmu tez znalazła swoje nowe miejsce obok kontrolki luzu.

05 Bezczynne wskaźniki biegów również znalazły zatrudnienie 1- czujnik naciągu łańcucha, 2 - czujnik temperatury cylindra, 3- czujnik temperatury oleju, 4 i 5 nie miałem pomysłu to podłączyłem do stopu. Musiałem jednak zastosować przekaźnik bo sygnał sterujący na stopie jest dodatni a do wskaźnika na baku potrzebny był biegun ujemny
Zamontowałem też własnoręcznie skonstruowaną stopkę centralną, która jest nieoceniona podczas smarowania łańcucha i zwykłym dłubaniu przy moto w wolnych chwilach. 06
Tak wyglądają lightbary na LEDach. Podłączyłem je ze światłami postojowymi tak, że podczas jazdy świecą cały czas. Zamontowałem jednak ukryty wyłącznik w razie co. 07
Z tyłu pod lampą przykleiłem sobie napis LUCA, by nie było wątpliwości. 08
W oparciu wmontowałem dodatkowe światło stopu na LED-ach 09
Kufry też nie zostawiłem w spokoju, jak szaleć to szaleć a nich będzie choinka. Trzy małe LED-y, światło pozycyjne (obrysówka), kierunkowskaz i stop. 10
Tak zamocowałem czujniki temperatury cylindra i oleju, są to zwykłe czujniki samochodowe stosowane do włączania wentylatora chłodnicy. 11

Brakuje mi jeszcze bagażnika na dalekie trasy bo dotychczasowe zmiany były czasochłonne i zeszło mi aż do tej pory. Nie mam jeszcze koncepcji wyglądu bagażnika, który powinien uwieńczyć moje modyfikacje i chyba tak ubrany motocykl zostanie już przez jakiś czas.

Większe zdjęcia w galerii.

Pozdrawiam
Luca

 
Copyright © Klub Chińskich Motocykli - 2010 (design Agnes
)