Benelli BN251

Re: Benelli BN251

Postautor: NIKT dodano: 23 wrz 2020, 18:26

Pomyślałem, że mogli na czas spawania zdemontować pompę i do malowania była potrzeba jej wyjęcia z ramy aby zabezpieczyć wszystko aby nie pomalować dużej ilości rzeczy.

I jeśli zamontowali ja na nowo i nie posiadają pompy ciśnieniowej to możliwe że pompa jest zapowietrzona dlatego czujniki nowe nic nie zmieniły.

Chyba że było dobrze mimo spawania i nie odczułeś żadnej różnicy z czasów przed spawaniem.

Można by przedzwonić kable czy nie przetarł się gdzieś np od strony ramy i nie widać przetarcia.
Odświeżenie styków we wtyczkach bo może zasniedziały.
Widziałem też czasami powypalane piny we wtyczkach.

Coś mi mówi że jak się sam za to nie weźmiesz to serwis nie pomoże :(
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1600
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Benelli BN251

Postautor: jacek.rc dodano: 24 wrz 2020, 08:54

Ben zobacz na spokojnie ,czy oba (ale każdy osobno ) hamulce podczas hamowania nie rosną (twardnieją ) w mojej (i nie tylko ) ADV-ce co jakiś czas zapowietrza się tylny hamulec . Chociaż to raczej nie powinno być przyczyną świecenia kontrolki :swir: ,ale ? Sprawdż jeszcze odległości czujników od "słoneczek" ? Jak czujniki wymieniali ,to raczej kable będą OK ,ale ? Te abs-y i tak jakiejś super roboty nie robią , jak już jednak są .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2283
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Benelli BN251

Postautor: eNgine dodano: 28 wrz 2020, 08:10

jacek.rc pisze: Te abs-y i tak jakiejś super roboty nie robią , jak już jednak są .

Myślę Jacku, że skrócenie drogi hamowania o kilka/kilkanaście metrów to jednak super robota i warto jednak przywrócić je do działania.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Benelli BN251

Postautor: NIKT dodano: 28 wrz 2020, 10:38

Moim zdaniem ABS wydłuża drogę hamowania, lecz zapobiega zablokowaniu koła, odpuszczając i łapiąc ponownie bezwiednie dla kierowcy, co daje szansę na zmianę toru jazdy.

Nie każdy w trakcie hamowania awaryjnego myśli, aby odpuścić i zacząć hamować na nowo na granicy zablokowania koła, mi udaje się tylko czasami :(

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1600
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Benelli BN251

Postautor: Mariuszz dodano: 28 wrz 2020, 12:26

NIKT pisze:Moim zdaniem ABS wydłuża drogę hamowania, lecz zapobiega zablokowaniu koła, odpuszczając i łapiąc ponownie...


Oryginalne masz zdanie na ten temat ale racji raczej nie. Właśnie utrzymanie niezablokowanego koła na granicy poślizgu skraca drogę hamowania.
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 1191
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Re: Benelli BN251

Postautor: jacecek dodano: 28 wrz 2020, 21:11

Całkiem nie w temacie - ale ... za wikipedią "ABS (niem. Antiblockiersystem; ang. anti-lock braking system) – układ stosowany w pojazdach mechanicznych w celu zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania, jako element układu hamulcowego. Jest zaliczany do grupy układów advanced vehicle control systems (albo automated highway systems). Jego bezpośrednim rozwinięciem są systemy ASR. Jest on również wykorzystywany jako element składowy bardziej rozwiniętych układów jak ESP czy Adaptive Cruise Control.

ABS zmniejsza ryzyko wystąpienia następujących zjawisk występujących po zablokowaniu kół, jak ściąganie samochodu w bok, wirowanie samochodu, utrata kontroli nad kierowaniem samochodem. Długość drogi hamowania pojazdu wyposażonego w system ABS w porównaniu do identycznego pojazdu bez tego systemu uzależniona jest od kilku czynników, takich jak: warunki zewnętrzne oraz umiejętności kierowcy. "

I dalej "Podsumowując, dzięki swoim właściwościom system ABS bardzo sprawdza się w sytuacjach awaryjnych ponieważ pozwala utrzymać kontrolę nad kierunkiem jazdy. W niektórych przypadkach droga hamowania z użyciem ABSu jest krótsza niż z zablokowanymi kołami np. na suchym asfalcie potrafi wyhamować na dystansie krótszym o 36%, a podczas deszczu przy prędkości 100 km/h zatrzymać się o 45 metrów bliżej niż samochód bez ABS-u. To najlepiej obrazuje przydatność systemu w trudnych warunkach. Wszystko dzięki temu, że ABS ma natychmiastową reakcję na poślizg i moduluje ciśnienie w obwodach hamulcowych wszystkich kół nawet kilkanaście razy na sekundę. Pozwala to też zachować większą stabilność auta podczas hamowania na zakrętach[2]. W przypadku hamowania na liściach droga hamowania może być dłuższa gdyż zablokowane koła przecierają liście i mają większa siłę hamowania na asfalcie, który jest pod liśćmi. ABS w tym przypadku pozwala kołom się obracać i co uniemożliwia przetarcie liści i hamowanie na asfalcie. Przy hamowaniu na śniegu zablokowane koła tworzą klin śnieżny, który wyhamowuje pojazd. Przy działającym ABSie klin nie powstaje i droga hamowania może się wydłużyć. "

I chyba nie ma co ciągnąć w temacie BenelliBN251 dyskusji nad wyższością jednych świąt nad drugimi.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 662
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Re: Benelli BN251

Postautor: NIKT dodano: 29 wrz 2020, 13:53

Mariuszz pisze:
NIKT pisze:Moim zdaniem ABS wydłuża drogę hamowania, lecz zapobiega zablokowaniu koła, odpuszczając i łapiąc ponownie...


Oryginalne masz zdanie na ten temat ale racji raczej nie. Właśnie utrzymanie niezablokowanego koła na granicy poślizgu skraca drogę hamowania.


Tutaj należałoby spojrzeć na rodzaj nawierzchni na jakiej działa ABS a nie stwierdzić tylko "nie".
Jak wciskasz hebel na max to pompa ABS puszcza i łapie na zmianę działając jak hamowanie pulsacyjne to skraca drogę na suchej nawierzchni.
Lecz już na śliskiej nawierzchni ABS wcale nie jest dużo efektywniejsze niż trzymanie "na granicy" i zadaniem jego jest zapewnić kierowalność podczas hamowania.

Na suchej nawierzchni owszem ABS skraca drogę.
Ale na śliskiej wydłuża.

Tutaj również za wikipedia "W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania, np. gdy na nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku przyczepności."
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1600
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Benelli BN251

Postautor: paweljunkers dodano: 09 maja 2021, 07:25

Pojawiły sie w starej cenieObrazek

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Benelli BN251

Postautor: paweljunkers dodano: 09 maja 2021, 16:07

Pytanie do Benia , czy jest tyle wart?Obrazek

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Benelli BN251

Postautor: beniamin82 dodano: 10 maja 2021, 06:41

Jest tyle wart.

Mam prawie 15tys km nalatane.
Niestety padł mi ABS, znaczy kontrolka świeci i nie działa.

Był w ASO ci podobno podmienili czujniki w kołach i nie pomogło. Założyli więc stare czujniki z powrotem i stwierdzili ze to na pewno pompa.
Nie mam jak tego zweryfikować, a nowa pompa kosztuje 800EUR.
Znalazłem w Chinach za 150USD oryginał nowy, ale zawsze są inne wydatki ważniejsze.

Natomiast gdzie nie czytam to nikt nie ma problemu z ABSem.

Ja po prostu miałem pecha z tym pękaniem mocowania tej pompy, ono było spawane dwa razy, może pompa rzeczywiście dostała po dupie?

Gdybym miał kupić jeszcze raz to bym tak zrobił, albo dołożył do Lencino 250 :-).


Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6714
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do Benelli

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron