close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: beniamin82 dodano: 14 gru 2016, 16:12

A ten:

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6684
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Jack dodano: 14 gru 2016, 17:05

Ładna Jawa :D Chińska ? :D
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2241
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Yamaha FJ 1200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Morph dodano: 14 gru 2016, 17:48

No raczej ,sądząc po silniku :D
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać
Obrazek
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Awatar użytkownika
Morph
Klubowicz
 
Posty: 1753
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:39
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Romet R250 / Honda CBF600s
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: beniamin82 dodano: 14 gru 2016, 22:45

Jack pisze:Ładna Jawa :D Chińska ? :D

Już nie produkowany niestety. Ale o czymś takim powinni pomyśleć polacy, rama kołyskowa z WSK MO6 , silnik ohc z tyan. I już był by początek...
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6684
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Snajper dodano: 15 gru 2016, 01:01

Piękna maszyna, aż się łezka w oku ze wzruszenia kręci :)

Żeby odrodzić w Polsce produkcję motocykli, należałoby zacząć od jakiejś niewykorzystanej niszy, przy niskich kosztach. Klasyki idealnie do tego się nadają. Skoro w zasadzie Enfield nie ma po wprowadzeniu Euro 4 żadnej konkurencji może warto byłoby odnowić markę Sokół? Szalona myśl, ale w kategorii Klasyki z lat 60- 70 trudno byłoby się przebić ze względu na kilka wersji Triumpha. Sokół mógłby być czymś dla harcore'owców chcących się cofnąć jeszcze bardziej jeśli chodzi o historię motoryzacji.

No cóż... marzenia :(
----------------------------------------------
Obrazek Nie walcz z maszyną. Poznaj ją, zrozum, poczuj - niech stanie się częścią Ciebie.
Awatar użytkownika
Snajper
Klubowicz
 
Posty: 1289
Rejestracja: 29 cze 2015, 22:59
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: BenycoBr125/Honda Deauville650
Tel. kom.: 698398528
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Bull dodano: 15 gru 2016, 09:10

Snajper, aby w Polsce była opłacalna produkcja motocykli musiałyby nastąpić dwie rzeczy:
- obniżenie podatku dochodowego dla firm produkujących moto w Polsce
- dostosowanie przez producenta realnej CENY! za oferowany produkt
Oczywiście jak to w Polsce jeżeli państwo zmniejszy podatek w stosunku do producenta, to ten napędzany chęcią szybkiego zysku i tak poszybuje z cena do gory. Normalny system samozachowawczy Polaka :( Oczywiście zaraz po tym produkcja okazuje się nieopłacalna bo nikt nie będzie kupował drogiego, polskiego produktu. No i znowu od początku. Nie oplaca się. Jak to w Polsce
金牛座
Awatar użytkownika
Bull
Forumowicz
 
Posty: 106
Rejestracja: 30 mar 2016, 06:27
Lokalizacja: Rosnowo
Motocykl: Lifan 250->Suzuki GSF 600
Tel. kom.: 696991608
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 12451347
Wiek: 48

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Luca dodano: 15 gru 2016, 11:18

beniamin82 pisze:A ten:
Obrazek


Dwadzieścia lat temu, taki motocykl byłby hitem.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5013
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250>XVS1100>GL1500
Płeć: mężczyzna

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: jacek.rc dodano: 15 gru 2016, 13:00

Fakt ,20 albo i więcej ,teraz jak oglądam te motorki ,odrestaurowane ,to szacun dla pasjonatów ,ale to było tak kaszańsko projektowane i produkowane ,że masakra .Niedawno ,na jakimś zlocie zobaczyłem "moją" ETZ 250 ,powód dumy w latach ...-30 ,podszedłem ,zajarany, obejrzałem ze wszystkich stron ... i kopara mi opadła _boisie .Jakie to wszystko było topornie zrobione ,ale wtedy byłem "królem " :D szosy .Teraz to taki KSL bije wykończeniem ówczesne produkty na łeb ,pomimo że to raczej poślednia półka _bezradny .No ale fakt ,jak nabyłem japonię mogę być nieobjektywny :rotfl: .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2234
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Snajper dodano: 15 gru 2016, 16:59

No cóż, technologia poszła do przodu :)

Estetyka jest kwestią gustu. Na pewno współczesne motocykle to dzieła sztuki w porównaniu z tymi sprzed 20- 40 lat. Dla mnie to kwestia klimatu. Kiedyś standardowym wyposażeniem motocykla był zestaw kluczy, a naprawy, całkiem nawet poważne wykonywano w trasie i na drodze. Dzisiaj to już raczej niemożliwe (choćby z powodu skomplikowania konstrukcji). W przypadku krajów bloku wschodniego, na wszystko nakładało się jeszcze to, że przez większość czasu popyt na motocykle w Polsce, znacznie przewyższał podaż. Ludzi nie dziwiło że kupując zupełnie nowy motocykl w sklepie GS-u albo Motozbytu muszą jeszcze naprawić to co spartoliła fabryka, zanim wyruszą na drogę. Samo zdobycie nowego motocykla też nie było łatwe. Części zamienne załatwiało się lub kupowało "rzemiosło", które było delikatnie to ujmując nie najlepszej jakości. To była specyfika PRL-u.

Dla mnie jednak nie zmienia to faktu, że czasem proste i toporne, może być lepsze od wyrafinowanego i skomplikowanego. Marzy mi się taki prosty do bólu klasyczny motocykl, którym można zorać pole z gatunku: "gniotsa nie łamiotsa". Już na studiach wkładano mi do głowy, że proste rozwiązania są w technice najczęściej najbardziej niezawodnymi. :)

To czy jest to Japonia Chiny czy stary Ural z koszem którym można zaorać pole już tak bardzo nie jest istotne. Moim zdaniem, to znaczy zdaniem użytkownika, liczy się niezawodność. Nie tak dawno w bodaj motocyklu był test drogowy Ducati 999. Okazuje się, że ikona wśród ścigaczy ma średnie przebiegi około 50 tyś do pojawienia się poważniejszych problemów z silnikiem. Mimo technicznego zaawansowania i niesamowitych parametrów to pod kątem niezawodności dla mnie raczej klapa.
----------------------------------------------
Obrazek Nie walcz z maszyną. Poznaj ją, zrozum, poczuj - niech stanie się częścią Ciebie.
Awatar użytkownika
Snajper
Klubowicz
 
Posty: 1289
Rejestracja: 29 cze 2015, 22:59
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: BenycoBr125/Honda Deauville650
Tel. kom.: 698398528
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Jack dodano: 15 gru 2016, 17:36

Snajper pisze:Piękna maszyna, aż się łezka w oku ze wzruszenia kręci :)

Żeby odrodzić w Polsce produkcję motocykli, należałoby zacząć od jakiejś niewykorzystanej niszy, przy niskich kosztach. Klasyki idealnie do tego się nadają. Skoro w zasadzie Enfield nie ma po wprowadzeniu Euro 4 żadnej konkurencji może warto byłoby odnowić markę Sokół? Szalona myśl, ale w kategorii Klasyki z lat 60- 70 trudno byłoby się przebić ze względu na kilka wersji Triumpha. Sokół mógłby być czymś dla harcore'owców chcących się cofnąć jeszcze bardziej jeśli chodzi o historię motoryzacji.

No cóż... marzenia :(


Jeśli dobrze pamiętam to są już konkretne plany uruchomienia produkcji Sokoła w ilości kilkudziesięciu sztuk rocznie. Niestety ma kosztować naprawdę duże pieniądze.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2241
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Yamaha FJ 1200
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość