close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Jeszcze o śrubach

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Jeszcze o śrubach

Postautor: tomyci dodano: 12 maja 2010, 13:43

Przeszukałem forum i postanowiłem dodać jeszcze jeden post odnośnie śrub.
Piszecie o dokręcaniu i sposobach zabezpieczeń odkręcających się śrub, ale jest jeszcze jeden mały problem, mianowicie ich jakość.
Oznaczenie klasy wytrzymałości śrub w naszych motongach to 8.8. Mój zaprzyjaźniony mechanik z serwiu, zapytany co trzeba jeszcze przy motongo zrobić odpowiedział: "zmienić niektóre śruby, bo są zwobione chyba z ciasta i w dodatku mają źle nacięte gwinty".
A drugi cytat znaleziony na forum dla mechaników:
Autor: othello
"...
Klasa 8.8 to sruby wykonane ze sredniej stali weglolwej (moga byc
ocynkowane) i sa przeznaczone do ogolnego stosowania.
Przemysl samochodowy ich nie stosuje.
Generalnie przyjmuje sie ze sroby 'samochodowe' sa wykonane ze stali
stopowych i mieszcza sie w klasach 9.8, 10.9 i 12.9
Ta reszta nadaje sie na ploty i bramy do cmentarza. " ;-)
Awatar użytkownika
tomyci
Forumowicz
 
Posty: 11
Rejestracja: 21 mar 2010, 15:21
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: Romet R150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Jeszcze o śrubach

Postautor: magik dodano: 12 maja 2010, 15:38

ja systematycznie wymieniam chińskie śruby na "nasze"
a że często wykonuje prace na terenie fabryki Rockwool to śrub nie kupuje tylko biorę ja od mechaników służb utrzymania ruchu, są to śruby 8.8 którymi są skręcane wały, zębatki i tym podobne urządenia.
mechanizmy te pracują w systemie 14 dni pracy 1 dzień postoju przy bardzo dużych obwarzeniach i śruby dają rade.
ja osobiście nie doznałem w motorze uszkodzenia wymienianych prze zemnie śrub wiec
śmiem stwierdzić iż wartość oczywiście nie chińskich śrub 8.8 w motorze styka w zupełności


Własności mechaniczne i fizyczne śrub

3.6
4.6
4.8
5.6
5.8
6.8
8.8
9.8
10.9
12.9

pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Jeszcze o śrubach

Postautor: mike_russ dodano: 12 maja 2010, 20:43

http://www.iprodukcja.pl/wymiarowanie/k ... _srub.html
http://www.artelis.pl/artykuly/4813/kla ... b-nakretek
http://nakretki-sruby.com.pl/sruby/podzial-srub
http://www.racingforum.pl/index.php?s=b ... ntry755090

garść teorii :-)

8.8 są to śruby uniwersalne, o średniej wytrzymałości - można nimi łączyć dodatkowy osprzęt, i mniej obciążone mechanizmy - ale np. do przykręcenia zaczepu przyczepy samochodowej wymagana jest większa twardość, nie używałbym ich też np. do mocowania silnika w ramie, czy skręcania części ramy.
Ważne jest też stosowanie nakrętek o tej samej klasie co śrub. Dużą rolę odgrywa też średnica śruby - gdy średnica względem obciążenia większa, to i wytrzymałość siłą rzeczy rośnie.
Klasa wytrzymałości określa odporność śruby na odkształcenia - zatem i możliwą siłę dokręcenia. Natomiast absolutnie nie zabezpiecza przed samoluzowaniem połączenia na skutek wibracji - tu już trzeba zastosować różne patenty zabezpieczające- od nakrętek samokontrujących, czy tzw. "przeciw-nakrętek" (podwójnych), po podkładki sprężyste, lub odginane. Zawleczek nie polecam - zabezpieczają przed zgubieniem, ale nie przed poluzowaniem.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 42

Jeszcze o śrubach

Postautor: wiekowy dodano: 17 maja 2010, 17:04

Czy prawo jazdy na motocykl już jest u "mike-rus"? :motor:
Awatar użytkownika
wiekowy
Forumowicz
 
Posty: 552
Rejestracja: 05 lut 2010, 22:36
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Yamaha Virago 535
Tel. kom.: 502528976
Płeć: mężczyzna
Wiek: 78

Jeszcze o śrubach

Postautor: mike_russ dodano: 17 maja 2010, 20:07

Panie Wiekowy, Prawo jazdy "A" jest "w trakcie", z uwagi na chłodną pogodę się niestety przedłuża. Natomiast jest już prawo jazdy "B", dyplom technika oraz mgr inż. sadownictwa, i dość długa praktyka domowego warsztatu z którego wyjechała spora ilość rowerów po przeglądach, regularnie serwisowany polonez, i zaprojektowana oraz zbudowana od podstaw przyczepa samochodowa lekka. Stąd i moja wiedza o śrubkach, elektrodach itp. narzędziowni, tym bardziej że w czasie praktyk nie raz dłubałem przy różnej maści maszynach rolno-ogrodniczych, a obecnie doszkalam się z maszyn kolejowych- taka praca. Nie jestem specjalnym wirtuozem w ślusarstwie i mechanice, ale dajcie mi 6-cio kilogramowy młotek, a unieruchomię wszystko - od buldożera do roweru. ;) ;) ;) :)) :)) :))

A prawko będzie z pewnością, tylko wolę się teraz uczyć, niż później leczyć :cwaniak:
I z chęcią wpadnę do (O) Gródka! :motor:

Pozdrawiam serdecznie :))

I przepraszam serdecznie Szefa za OT :pliz:
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 42

Jeszcze o śrubach

Postautor: thomas dodano: 24 maja 2010, 13:00

W moim roadsterze śruby trzymające silnik iinne ważne elementy mają wybite DO 9.8 reszta to 8.8 lub bez sygnatury. Os wachacza niestety też nie jest oznaczona. : :)

--- EDYTOWANY Dzisiaj, 13:01 ---

W moim roadsterze śruby trzymające silnik iinne ważne elementy mają wybite DO 9.8 reszta to 8.8 lub bez sygnatury. Os wachacza niestety też nie jest oznaczona. : :)
thomas
Forumowicz
 
Posty: 241
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Żary
Motocykl: Zipp Roadstar 250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Jeszcze o śrubach

Postautor: Lupus dodano: 24 maja 2010, 13:03

niestety śruby w naszych chińczykach są jak z waty, 8,8 można ukręcić nie używając siły - właśnie wybieram się do garażu nawiercić i wykręcić kawałek śruby który urwałem niechcący przy przednim hamulcu
Awatar użytkownika
Lupus
Sympatyk
 
Posty: 1299
Rejestracja: 27 sty 2009, 20:29
Lokalizacja: Dzierżoniów
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: whatsup :D
Wiek: 45

Jeszcze o śrubach

Postautor: Grzeno dodano: 24 maja 2010, 18:47

Cosik mi się zdaje że w rometach czy też w jinlunach nie stosowali śrub 8.8 ,jak kiedyś poznawałem się z Andrzejem to On miał inne ale nie pamiętam jakie
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1460
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości