close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Barton Hyper - problem na ciepłym

Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 17 cze 2019, 11:08

Witam, mam problem z moim moto objawiający się tym, że na ciepłym silniku ma opory jeżeli chodzi o uruchomienie.

Na zimnym silniku motocykl odpala mi do strzała i podczas jazdy wszystko jest pięknie. Gdy zrobię krótki postój to odpala, ale muszę go dłużej pokręcić i gazu dodać. Gdy odpali to obroty ma niskie, muszę go trochę przegazować. Muszę wtedy umiejętnie ruszyć bo gdy ruszę i odpuszczę gaz to traci obroty i zgaśnie. Po przejechaniu kilku km wszystko wraca do normy.

Motocykl na wtrysku, aktualnie 3100km przejechane. Byłem w zeszłym tygodniu na przeglądzie gwarancyjnym i zgłosiłem problem. Wyregulowali mi wtrysk, ale mam wrażenie jest teraz gorzej niż było tj. jeszcze gorzej na ciepłym silniku odpala.

Czy to może być kwestia regulacji zaworów?
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Legion dodano: 17 cze 2019, 11:17

Sprawdzałeś może świecę? Średnio trzeba wymieniać co ok. 5000 km. Jeżeli jest oryginalna chińska, to może już nie dawać rady.
PROSPECT BOANERGES
Mk 3; 13-17
Awatar użytkownika
Legion
Forumowicz
 
Posty: 387
Rejestracja: 12 cze 2015, 13:58
Lokalizacja: Mazur wygnany do Krakowa
Motocykl: Yamaha XV125 Virago
Tel. kom.: 888489897
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 17 cze 2019, 11:37

Luzy zaworowe moim zdaniem.
Wtrysków bym nie ruszał bo sam Moto ogarnia na podstawie info z sondy lambda.
A skoro serwis tego nie ogarnął .....

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1596
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Legion dodano: 17 cze 2019, 11:45

NIKT pisze:A skoro serwis tego nie ogarnął ...


Z tymi serwisami jest różnie, oj różnie...
PROSPECT BOANERGES
Mk 3; 13-17
Awatar użytkownika
Legion
Forumowicz
 
Posty: 387
Rejestracja: 12 cze 2015, 13:58
Lokalizacja: Mazur wygnany do Krakowa
Motocykl: Yamaha XV125 Virago
Tel. kom.: 888489897
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 17 cze 2019, 12:36

Świece jakiś czas temu sprawdzałem, przeczyściłem. Nie była jakoś specjalnie brudna, zaśniedziała, nie miała nalotu itp. Ale może rzeczywiście warto zacząć od wymiany świecy?
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Gucek dodano: 17 cze 2019, 13:45

NIKT pisze:Luzy zaworowe moim zdaniem.
Wtrysków bym nie ruszał bo sam Moto ogarnia na podstawie info z sondy lambda.
A skoro serwis tego nie ogarnął .....

Boso, ale w ostrogach

Też obstawiał bym luzy zaworowe. Może podczas przeglądu wyregulowali je zbyt 'ciasno", jeśli w ogóle je regulowali.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 449
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 17 cze 2019, 13:56

No właśnie nie były jeszcze regulowane. Ostatnio tylko regulację wtrysku robili jak powiedziałem im o objawach.
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 17 cze 2019, 17:33

Regulacja wtrysku to ingerencja w ECU i zmiana dawki paliwa, ew. ciśnienia, podkręcenie max wartości dla czujników itp.
Do tego musieliby podpiąć się kompem i sprawdzić logi pod obciążeniem a ciezko bez hamowni ogarnac to jadac motocyklem. Potem na podstawie wyników wykonac korektę czyli dokonac "Mapowania silnika".

Moje zdanie mówiące o serwisie miało być sarkastyczne wręcz sugerujące kpinę, że tak (moim zdaniem) Ciebie zbyli, a nie wiedzą, że objaw przez Ciebie podany sugeruje w 99% luzy zaworowe.
I chyba pierwsza regulacja powinna być przy 1500km ok 3tys zaczynają dawać osobie znaki. Dokładnie takie jak wymieniłeś.

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1596
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 17 cze 2019, 20:00

NIKT pisze:Regulacja wtrysku to ingerencja w ECU i zmiana dawki paliwa, ew. ciśnienia, podkręcenie max wartości dla czujników itp.
Do tego musieliby podpiąć się kompem i sprawdzić logi pod obciążeniem a ciezko bez hamowni ogarnac to jadac motocyklem. Potem na podstawie wyników wykonac korektę czyli dokonac "Mapowania silnika".

Moje zdanie mówiące o serwisie miało być sarkastyczne wręcz sugerujące kpinę, że tak (moim zdaniem) Ciebie zbyli, a nie wiedzą, że objaw przez Ciebie podany sugeruje w 99% luzy zaworowe.
I chyba pierwsza regulacja powinna być przy 1500km ok 3tys zaczynają dawać osobie znaki. Dokładnie takie jak wymieniłeś.

Boso, ale w ostrogach


Komputer podpięli coś tam na śrubie regulowali tyle widziałem. Nic jutro dzwonię do nich i umówię się ponownie w końcu za coś płacę ten przegląd gwarancyjny. Pewnie się im regulować nie chciało i mnie zbyli... Żal komentować. Najgorsze, że mam do serwisu godzinę drogi w jedną stronę. Dzięki wszystkim za zainteresowanie tematem! :piwa:

ps. Bez doświadczenia w tym temacie rozumiem sam sobie luzów nie wyreguluję?
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 17 cze 2019, 20:11

Czasami motocykle na wtrysku mają regulację wolnych obrotów.
Mam tak w Suzi.

Luzy zaworowe nie są ciężkie do wyregulowania jeśli masz szczelinomierz i zimny silnik i wal ustawiony w odpowiednim miejscu xD

Zawsze można się szarpać z typami albo zrezygnować z serwisowania.
Myślę że śmiało 80% osób tutaj sama serwisowala swoje motocykle mimo gwarancji.
Jak Brat przeczytał że jedyną rzeczą jaka ma na gwarancji to rama w Jego Zippie...

Zaczął serwisować się sam pod blokiem i na dobre mu to wyszło xD



Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1596
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Następna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

cron