close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 13 maja 2017, 23:46

Aktualuzacja:
Byłem w serwisie:
Dysze wymienili po dotarciu przy 1196 km, była 90tka, standardowy zabieg żeby zniechęcało do powiedzmy "pałowania" na max obroty podczas docierania. Teraz jest 100tka i normalne przyśpieszanie, nie szarpie i jedzie a nie zatrzymuje się przy 6,2 tys obr/min..

Filtr też był odwrotnie wsadzony - podobno żeby także ograniczał obroty taką otrzymałem informację. Wymieniony na filtr z siteczkiem i po zamontowaniu w kierunku prawidłowym, rzeczywiście Zipp odblokował się.

Co do użytkowania: Kanapa i lusterka dla mnie ok, może dlatego że w Romku było gorzej. Łańcuch oryginalny daje radę, jestem zdziwiony w porównaniu z poprzednim Rometem. Ponad 900 km bez naciągu, w Romecie co 200km a po 4tym razie wleciał RK. Ten się skończy, też będzie RK i zębatki zmienię jednocześnie.

Przy 1196 km pierwsza reklamacja:
- zacinający się wyłącznik migacza,
- pocący się silnik (podobno nie dokręcili panowie śrub tam gdzie kupiłem...)
- uzupełnienie mocowania linki prędkościomierza przy przednim błotniku (panowie w Ciechanowie zrobili to na opaskę samozaciskową)

Jeśli chodzi o serwis, to zrobili wszystko oraz kilka rzeczy aż nadto, m. in.: urwali mocowanie filtra paliwa ściągając bak, a także przytrzasnęli linkę sprzęgła bakiem co widać/słychać przy kręceniu kierownicą. A gaźnik tak wyregulowali, że wolne obroty miały poziom 2,8 tys obr/min, a nie katalogowe 1,5 tys +/-100obr/min.

Poza niesmakiem fuszery złożenia go w salonie gdzie Cip*ę kupiłem i ostatniego serwisu (inne miejsce) jestem bardzo pozytywnie zaskoczony Zippem :) Zanosi się obiecująco. Zobaczymy jak to będzie dalej, ale porównując go do poprzedniego chińskiego Rometa, powiem że niema co porównywać. Tam do pierwszych 3 tys km, ba pierwszego tysiąca km tyle przy nim dłubałem że dziwię się teraz że mi się chciało :)

LWG.
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 170
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: beniamin82 dodano: 14 maja 2017, 07:30

Bo stary CRS to dafier a nowy to zontes. Dzieli je przepaść...

Nowy CRS będzie za to hitem, bo to qingqi u nas znany jako kreidler...

Dzięki za kolejne informacje. Czekamy na więcej.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6706
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 42

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 17 maja 2017, 21:13

Taka sytuacja w pracy :)Obrazek

Wysłane z mojego Picasso przy użyciu Tapatalka
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 170
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 21 maja 2017, 14:56

Mała wycieczka na Jeziorsko z braciakiem i teścik Ci*ki na trasie = nabijanie kilometrów trwa.

Wypadł ok pomimo upierdliwego wiatru. Aczkolwiek top speed mógłby być lepszy - 95 km/h pod wiatr. Gdy łańcuch fabryczny skończy żywot, wpadnie nowy zestaw napędowy z odpowiednimi zębatkami i przełożeniem.

Nie zapominajny, głównym przeznaczeniem Zippa są dojazdy do pracy i jazda po zakorkowanej Łodzi, gdzie sprawdza się idealnie 

Kanapa wygodna jak dla mnie, nogi mi nie drętwiały, pozycja wygodna, aczkolwiek zamontuję z przodu deflektor na oryginalny, by wiatr bardziej rzucalo do góry + handbary.
Pzd.ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Picasso przy użyciu Tapatalka
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 170
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 24 maja 2017, 17:31

Mały update - niewielki lifting Cip*i. (zdjęcia robione kalkulatorem)ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Picasso przy użyciu Tapatalka
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 170
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 27 wrz 2017, 05:36

Dzień dobry :)

Przebieg 4100 km - wymieniono olej w Zippie, jak zawsze Motul 5100 10w40.


Poprzedni tydzień przejeżdżone w deszczach (wracając z pracy). Zipp jest stabilny - zapewne dzięki oponkom, nie gaśnie nawet gdy tzw. TIR z przeciwka zrobi niespodziewany prysznic z kałuży i go zaleje wodą :)

Pytanko do kolegów forumowiczów znających temat:

Chodzi o dyszę 107. Obecnie mam 100, dla mnie wystarczy, ponieważ Zipp z założenia jest tanim środkiem transportu do pracy i ogólnie wszędzie :) (muszę tylko poprawić położenie iglicy po partaczach z serwisu... )

Znajomy z pracy miał VZ-2 z dyszą 107. Różnica w przyśpieszaniu spora.

Niech wypowie się ktoś, kto ją założył - jakie spalanie jest na niej? Kolega nie był w stanie się określić.

Druga kwestia, czy silnik nie dostanie po dupie za bardzo. Nie chciałbym mu skrócić żywotności, a Zipp zostanie u mnie na dłużej.

W zimę będę zmieniał zębatki (przednią na większą, tylną na mniejszą + łancuch) doradźcie optymalne ilości zębów.

LWG.

Wysłane z mojego Picasso przy użyciu Tapatalka
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 170
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 02 paź 2017, 12:19

Cześć, ponawiam zapytanie.

Na razie jedynie się zastanawiam i teoretyzuję, gdyż popsuć coś dobrego jest bardzo łatwo niestety.

Pytanko do kolegów forumowiczów znających temat z autopsji:

Chodzi o dyszę 107. Obecnie w Zippie VZ-2 mam 100, dla mnie wystarczy, ponieważ Zipp z założenia jest tanim środkiem transportu do pracy i ogólnie jak widzę wszędzie, może za miastem prędkość max mała, ale i tak śmigam 80-85 km/h żeby go nie żyłować/pałować czy jak kto, to tam nazywa :) (muszę tylko poprawić położenie iglicy po partaczach z serwisu... )

Niech wypowie się ktoś, kto miał dyszę 100 i założył 107 - jakie spalanie jest na niej? I co z silnikiem, nadal był bezawaryjny bo tym zabiegu?

Druga kwestia, czy silnik nie dostanie po dupie za bardzo. Nie chciałbym mu skrócić żywotności, a Zipp zostanie u mnie na długie lata, nawet jak zrobię prawko, to będzie do jazdy po mieście, do czego jest idealny :D

W zimę będę zmieniał zębatki (przednią na większą o 1 ząb, tylną na mniejszą też o 1 ząb + łańcuch oczywiście).
Zastanawiam się, czy gdybym założył dyszę 107 to wtedy z pewnością mogę zębatkę tylną założyć jeszcze mniejszą i spadną mi bardziej obroty przy prędkościach z jakimi się poruszam obecnie. Lecz czy dysza 107 za bardzo nie nadwyręży silnika i nie skróci jego żywotności? Nie zależy mi na zapierd***niu (od tego mam auto), to przecież 125 ccm - ma być ekonomicznie.

LWG.
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 170
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 20 paź 2017, 18:43

Siemanko,

w ubiegłą niedzielę zrobiłem sobie wycieczkę z bratem do rodziny za Ostrów WLKP. Jednego dnia Zippek zrobił 253 km. Dupsko mi nie odpadło, aczkolwiek zdrętwiały mi nogi po ok 90 km - wstanie na podpórkach na stopy dosłownie na chwilę w czasie jazdy pomogło   :D

Pojechaliśmy zadupiami, żeby widoki były jakieś do pooglądania  przyjemnie się jechało, ręce nie drętwiały. Bez problemu dojechał do celu i wrócił. :brawa: :D Prędkość na trasie 80 km/h.

LWG i jedziemy dalej.
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 170
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: Hangman dodano: 20 paź 2017, 20:57

Dupsko mi nie odpadło

Dupsko przestaje boleć po 400km, po prostu go już nie czuć.
Sprawdziłem ADV-ką przy jeździe na zlot (574km) :rad:
Poza tym ładna ta maszynka.
Chcesz szczęścia przez rok to się ożeń, a jak na całe życie to kup moto...
Nie mówcie mojej ......
Hangman
Forumowicz
 
Posty: 557
Rejestracja: 09 lis 2016, 19:15
Lokalizacja: Szamotuły
Motocykl: ADV125, Honda Pacific Coast
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp VZ-2 vel. Zupka Chińska / Mechaniczna Pomarańcza

Postautor: ktoś ŁDZ dodano: 14 lis 2017, 23:28

Dzięki.

Siemka,

Zipp od 1 listopada w ciepełku stoi. Dziś, łącznie po 3 tygodniowym odpoczynku zaliczył godzinną jazdę żeby "rozprostował ramę" i porządnie zagrzał się silnik :D

LWG.
Pozdro Robert.
Awatar użytkownika
ktoś ŁDZ
Forumowicz
 
Posty: 170
Rejestracja: 12 mar 2015, 11:00
Motocykl: Zipp VZ-2
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości