12541km
Przegląd, czyszczenie gaźnika i puszki filtra powietrza- bardziej profilaktycznie niż z potrzeby, aczkolwiek Lis łatwo gaśnie na niskich obrotach po rozgrzaniu, i chciałem wyeliminować ew. nieszczelności układu dolotowego.
Przy okazji rozebrałem i sprawdziłem układ powietrznika katalizatora. Tak, TO NIE JEST żaden recyrkulator, jak tu i tam pisano. Spaliny w żadnym przypadku nie dostają się do filtra powietrza - chyba że tenże zawór się zepsuje. W układzie tym nie ma też żadnych "blokad".
Tenże zawór jest zaworem podwójnym: w dolnej części przy króćcu wylotowym znajduje się klapkowy zawór zwrotny, który przepuszcza powietrze do katalizatora, zamyka się zaś w przeciwnym kierunku.
Po za tym jest drugi zawór sterowany podciśnieniem silnika- Gdy podciśnienie jest duże - pokonuje opór sprężyny i zamyka dopływ powietrza do katalizatora. Ponieważ sprężyna jest dość twarda, podejrzewam że dzieje się tak chyba tylko przy zamkniętej przepustnicy "ssania".
ważne, żeby szary wężyk podciśnienia i sam zawór były zupełnie szczelne - inaczej silnik będzie łapać "lewe" powietrze.
fotki:
https://picasaweb.google.com/1115623135 ... directlink