close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Romet K-125

Romet K-125

Postautor: mike_russ dodano: 07 paź 2012, 20:47

12541km
Przegląd, czyszczenie gaźnika i puszki filtra powietrza- bardziej profilaktycznie niż z potrzeby, aczkolwiek Lis łatwo gaśnie na niskich obrotach po rozgrzaniu, i chciałem wyeliminować ew. nieszczelności układu dolotowego.

Przy okazji rozebrałem i sprawdziłem układ powietrznika katalizatora. Tak, TO NIE JEST żaden recyrkulator, jak tu i tam pisano. Spaliny w żadnym przypadku nie dostają się do filtra powietrza - chyba że tenże zawór się zepsuje. W układzie tym nie ma też żadnych "blokad".
Tenże zawór jest zaworem podwójnym: w dolnej części przy króćcu wylotowym znajduje się klapkowy zawór zwrotny, który przepuszcza powietrze do katalizatora, zamyka się zaś w przeciwnym kierunku.
Po za tym jest drugi zawór sterowany podciśnieniem silnika- Gdy podciśnienie jest duże - pokonuje opór sprężyny i zamyka dopływ powietrza do katalizatora. Ponieważ sprężyna jest dość twarda, podejrzewam że dzieje się tak chyba tylko przy zamkniętej przepustnicy "ssania".
ważne, żeby szary wężyk podciśnienia i sam zawór były zupełnie szczelne - inaczej silnik będzie łapać "lewe" powietrze.

fotki:
https://picasaweb.google.com/1115623135 ... directlink
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 41

Romet K-125

Postautor: mike_russ dodano: 18 paź 2012, 21:35

12892km
Zgięta główka ramy w wyniku kolizji.
Kwalifikacja: do kasacji.

Małe podsumowanie:
W roku 2012:
6894km
średnia szybkość 36,1km/h tryb: 84% miasto, 8% trasa, 8% mieszany
średnie spalanie w roku: 2,57 ltr/100km,
minimalne: 2,22ltr/100km trasa nizinna
maksymalne: 3,36ltr/100km trasa górska (szosa 100 zakrętów)
Uszkodzeń na trasie: 1 (zamoczenie instalacji zapłonowej w deszczu).

Okres eksploatacji: 17-08-2010r. do 18-10-2012r.
Średnie spalanie 2,69ltr/100km, w okresie docierania 2,95ltr/100km.
Tyle przygody z Rometem k-125 o imieniu "Lis" _bezradny

Zestawienie części zakwalifikowanych do kasacji:
-rama
-rura kierownicy
-półki dolna z osią i górna
-lagi (z wyj. gumowych osłon)
-łożyska kierownicy
-oś przedniego koła (uszkodzony gwint)
-pomniejsze elementy jednorazowe lub nadmiernie zużyte

Części przydatne zakwalifikowane do powtórnego użycia w motocyklu Zipp Raven:
-wiązka przewodów elektrycznych (na części)
-reflektor przedni
-licznik rowerowy, gniazdko zapalniczki
-śrubki, nakrętki, drobiazgi

Pozostałe części zasadniczo zakwalifikowane do sprzedaży.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 41

Re: Romet K-125

Postautor: mike_russ dodano: 26 sty 2013, 19:43

https://picasaweb.google.com/lh/photo/a ... directlink

Jak się okazało, mój rower ma mocniejszą ramę...

To wszystko. Reszta w dziale "sprzedam". :zalamka:

Rama złomowana, wyrejestrowany : 07-02-2013r.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 41

Poprzednia

Wróć do Romet

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości