![uśmiech2 :))](./images/smilies/icon_smile.png)
https://picasaweb.google.com/1115623135 ... directlink
W zasadzie wszystko tłumaczą podpisy pod zdjęciami. Przewód przekroju 1 mm2 linka miedziana.
No i nowa instalacja odpowietrznika skrzyni korbowej z odolejaczem.
https://picasaweb.google.com/1115623135 ... directlink
Swoją drogą, trzeba mieć tupet, żeby robić odolejacz z plastyku nie odpornego na olej...
![oczko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![paluszek :ojoj:](./images/smilies/paluszkiem.gif)
Wykonanie wg przepisu 'Podychu' z forum Romet 125:
http://www.podychu.traditio.pl/naprawy%2004%20odma.htm
-edit <13-08-2011r.>
4128km.
powrócił luz główki ramy - moja wina, bo go ostatnio za lekko dokręciłem. Zatem:
REGULACJA LUZU GŁÓWKI RAMY:
Narzędzia:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/q ... directlink
klucz- solidny oczkowy 17mm (jest tu potrzebna duża siła) z przedłużką około 60-80cm
klucz hakowy do nakrętki główki ramy - tego kupiłem w Larssonie, za stanowczo za dużą kasę, wycenili go jakby ze srebra był.
![Wnerw :wnerw:](./images/smilies/_wnerw.gif)
klucz 10mm- do odkręcenia kanapy
klucz 8mm - do odkręcenia baku
-narzędzia do odłączenia wężyka paliwa od baku
Najpierw badamy, czy łożysko ma luz. Postawiamy moto na centralce tak, żeby przednie koło było w powietrzu - czyli dociążając tył (u mnie za odważnik robią kuferki, ostatecznie można moto czymś przywiązać do gruntu)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/4 ... directlink
Łapiemy za lagi i ciągniemy w kierunku do przodu i w górę- trzeba trochę poszarpać, uwaga tylko żeby moto nie spadł z centralki. Będzie wyczuwalny luz na centralce (słychać od centralki pukanie) oraz luz na główce ramy i lagach
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink
Tak złapiemy, żeby wyczuć tylko luz główki- ale trzeba użyć większej siły:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink
Skoro puka i jest luz- trzeba zdjąć bak, aby dostać się do główki:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/_ ... directlink
Odsłaniamy ramę (widać, że motocykl od roweru pochodzi
![oczko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/T ... directlink
Widać śrubę:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/y ... directlink
i nakrętkę:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/p ... directlink
Śrubę trzeba odkręcić (poluzować). Do tego potrzebny jest ten mocny klucz oczkowy 17mm z przedłużką- odkręcamy powoli i z czuciem, ale dużą siłą, bo to ważna śruba i siedzi mocno (kierownica się opiera o opornik)
Skoro śruba jest luźna, bierzemy klucz hakowy i regulujemy luz:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/l ... directlink
Nakrętkę trzeba najpierw dokręcić do wyczuwalnego oporu. Wtedy ciężej skręca kierownica (aż do znacznego usztywnienia przy zbyt silnym przykręceniu).
Następnie trzeba stopniowo popuszczać nakrętkę, aż kierownica zacznie się obracać zupełnie swobodnie, ale jeszcze nie będzie luzu- wymaga to trochę wprawy i dla początkującego może być dość trudne (kto regulował łożyska rowerowe, ten wie o co chodzi)
Po ustawieniu luzu, mocno dokręcamy śrubę dociskową półki (uwaga tylko by jej nie urwać!). Pamiętajmy, że dociśnięcie działa jak kontra do nakrętki koronkowej, przez to łożysko będzie minimalnie ciaśniej dociśnięte. Po dokręceniu zakładamy bak (pamiętajmy by po podłączeniu odpowietrzyć wężyk paliwowy (przelać go paliwem). Na koniec zakładamy kanapę i jedziemy na jazdę próbną bo bruku. Powinna być jedna składowa drgania mniej.
![Hura :_hura"](./images/smilies/_hura.gif)