close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Paliwo w oleju

Paliwo w oleju

Postautor: n1ghtmare dodano: 13 lip 2020, 16:10

Dzień dobry,
od jakiegoś czasu mam problem z pojawiającym się paliwem w oleju w silniku w moim Junaku RS125. W serwisie mi powiedziano że to normalne, że jak się jedzie na ssaniu czy coś to potrafi się trochę paliwa przedostać. Ale przedostało się go dosyć dużo, nie wygląda mi to na normalną sytuację. Zauważyłem, że jak zakręcę na postoju kranik, to paliwo nie spływa, poziom oleju się nie zmienia. Więc to wygląda tak, jakby na postoju to paliwo się tam dostawało. Sytuacja nie ma miejsca od nowości. Pojawiła się dopiero po felernym upadku serwisanta na motocyklu - pracownik przy około 30km/h dostał uślizgu przedniego koła i przeszlifował na boku kilka metrów, na moich oczach ☹️ Ale tej usterki od razu nie zauważyłem, nie wiem czy w ogóle ma to jakiś związek. Rozbierałem i czyściłem gaźnik, ale nie zauważyłem w nim nic niepokojącego. Był dosyć czysty, pływak się ruszał, dysze nie zapchane. Ale na tym moja znajomość gaźników się kończy. Motocykl ma przejechane 12 000km. W trakcie jazdy nie czuję jakichś spadków mocy, przyduszeń, motocykl pracuje na moje oko normalnie. Proszę o pomoc i podpowiedź co ewentualnie jeszcze mogę sprawdzić
Awatar użytkownika
n1ghtmare
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:44
Lokalizacja: Warszawa | Brok
Motocykl: Junak RS 125
Tel. kom.: 788217149
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Re: Paliwo w oleju

Postautor: garfik dodano: 14 lip 2020, 01:22

n1ghtmare pisze:Dzień dobry,
od jakiegoś czasu mam problem z pojawiającym się paliwem w oleju w silniku w moim Junaku RS125. W serwisie mi powiedziano że to normalne, że jak się jedzie na ssaniu czy coś to potrafi się trochę paliwa przedostać.

Zmień serwis.
Pojawiła się dopiero po felernym upadku serwisanta na motocyklu - pracownik przy około 30km/h dostał uślizgu przedniego koła i przeszlifował na boku kilka metrów, na moich oczach ☹️

Zmień koniecznie serwis, mam nadzieję, że ponieśli jakieś konsekwencje.
Jeżeli to paliwo wciąż dostaje się do oleju, nie było to jednorazowe po tym szlifie, to stawiałbym na zacięty zaworek iglicowy w gaźniku. Gdy silnik jest wyłączony, paliwo spływa do cylindra (a nie powinno) i przedostaje się do skrzyni, miesza się z olejem i go rozrzedza. Napraw, bo zatrzesz silnik.
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Paliwo w oleju

Postautor: n1ghtmare dodano: 14 lip 2020, 10:28

Serwis zmieniony, za duża trauma by tam wrócić :(
Raz już rozbierałem ten gaźnik ale tak jak wspomniałem - nie zauważyłem, żeby coś tam było fizycznie uszkodzone. Pytanie jak to przetestować? Znalazłem coś takiego: http://zlomowanie-oltomax.pl/?nieszczelnosc-zaworu-iglicowego,346 , od razu przytoczę fragment:
[...] Szczelność zaworu iglicowego w komorze pływakowej gaźni­ka sprawdza się zwykle za po­mocą specjalnego przyrządu.Bez użycia przyrządu szczel­ność zaworu iglicowego kontro­luje się w następujący sposób.Najpierw należy wytrzeć nasucho wlot do komory i odwrócić gaźnik do góry, tak bypływak naciskał na iglicę. Zkolei należy spróbować zassaćpowietrze ustami przez zaworek. Jeśli powietrze nie przenika przez zawór iglicowy, jeston w zasadzie dostatecznieszczelny[...]

Czy taki test wystarczy? Jeśli tak, to powietrze trzeba zassać przez miejsce, gdzie paliwo dopływa do gaźnika? Bo jeśli dobrze rozumiem to właśnie ten wlot jest zamykany przez zawór iglicowy w momencie, gdy komora pływakowa napełni się odpowiednią ilością paliwa
Awatar użytkownika
n1ghtmare
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:44
Lokalizacja: Warszawa | Brok
Motocykl: Junak RS 125
Tel. kom.: 788217149
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Re: Paliwo w oleju

Postautor: n1ghtmare dodano: 14 lip 2020, 11:27

W międzyczasie zadzwoniłem do innego serwisu i dowiedziałem się, że nie ma do tych gaźników żadnych zestawów naprawczych i w razie usterki wymieniają cały gaźnik. Sam też trochę pogrzebałem i faktycznie niczego nie znalazłem. Gaźnik z tego co się orientuję to Mikuni PZ28. Czy któryś z forumowiczów ma taką wiedzę i mógłby potwierdzić, że takie zestawy naprawcze nie istnieją?
Jeśli nie istnieją, to czy faktycznie zostaje mi tylko wymiana całego gaźnika?
Awatar użytkownika
n1ghtmare
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:44
Lokalizacja: Warszawa | Brok
Motocykl: Junak RS 125
Tel. kom.: 788217149
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Re: Paliwo w oleju

Postautor: Legion dodano: 14 lip 2020, 14:10

Przy szukaniu uważaj, bo PZ28 to też oznaczenie innego typu gaźników (do starych ruskich bokserów).
PROSPECT BOANERGES
Mk 3; 13-17
Awatar użytkownika
Legion
Forumowicz
 
Posty: 387
Rejestracja: 12 cze 2015, 13:58
Lokalizacja: Mazur wygnany do Krakowa
Motocykl: Yamaha XV125 Virago
Tel. kom.: 888489897
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Paliwo w oleju

Postautor: n1ghtmare dodano: 14 lip 2020, 14:33

Już kilka serwisów z rzędu potwierdziło mi że nie ma zestawów naprawczych do tego gaźnika. Dostałem info że jeśli wyczyszczenie nie pomoże, to gaźnik do wymiany. Może ktoś z Was zna jeszcze jakiś inny sposób, może ktoś wie czy może sam zaworek od innego gaźnika pasuje, może da się coś wykombinować zanim wydam 400zł na nowy ☹️
Rozumiem że przy składaniu gaźnika żadnych elementów w środku niczym nie trzeba smarować?
Awatar użytkownika
n1ghtmare
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:44
Lokalizacja: Warszawa | Brok
Motocykl: Junak RS 125
Tel. kom.: 788217149
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Re: Paliwo w oleju

Postautor: Damianos 980 dodano: 14 lip 2020, 17:04

Odegnij po prostu blaszkę od regulacji zaworka tak żeby zamykał wcześniej dopływ paliwa i zobacz co będzie
Awatar użytkownika
Damianos 980
Forumowicz
 
Posty: 470
Rejestracja: 19 lut 2015, 16:19
Motocykl: Aprilia RX 125
Płeć: mężczyzna

Re: Paliwo w oleju

Postautor: NIKT dodano: 14 lip 2020, 21:45

Moim zdaniem jest jak piszą przedmowcy.
Gaźnik nie odcina dopływu paliwa i leci ono ciągle do cylindra i przez pierścienie przedostaje się dalej.
Obstawiam, że mechanizm pływaka nie odcina dopływu paliwa do gaźnika i tutaj bym szukał problemu.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1600
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Paliwo w oleju

Postautor: n1ghtmare dodano: 15 lip 2020, 09:48

Damianos 980 pisze:Odegnij po prostu blaszkę od regulacji zaworka tak żeby zamykał wcześniej dopływ paliwa i zobacz co będzie

Jeśli zaworek jest nie szczelny to jego wcześniejsze zamknięcie chyba nie wiele pomoże. Chyba że się po prostu nie domyka. Przetestuję jeszcze tym sposobem z przekręconym do góry nogami gaźnikiem i dmuchaniem we wlot paliwa. Jeśli nie będzie szczelnie spróbuję przygiąć lekko tę blaszkę i przetestuję. Czy nie ryzykuję tym że w komorze z pływakiem będę miał za mało paliwa?
Awatar użytkownika
n1ghtmare
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:44
Lokalizacja: Warszawa | Brok
Motocykl: Junak RS 125
Tel. kom.: 788217149
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Re: Paliwo w oleju

Postautor: grzechu78 dodano: 15 lip 2020, 09:59

Ale przecież w każdym gaźniku jest zabezpieczenie przed zalaniem cylindra paliwem.
Wewnątrz komory pływakowej, na jej dnie osadzona jest długa metalowa rurka, która jest otwarta do tej gumowej rurki, która wychodzi właśnie z samego dołu gaźnika. Jeśli zaworek iglicowy nie trzyma, to poziom paliwa w komorze pływkowej rośnie, a kiedy będzie wyżej niż szczyt rurki, to wówczas się przeleje tą rurką i będziesz miał kałużę benzyny pod motocyklem. Ta rurka jest zawsze niżej niż krawędź gardzieli, więc paliwo nie powinno wlewać się do cylindra. Może ta rurka lub wylot na dole gaźnika jest zatkany lub "naprawiony" w serwisie, bo po glebie wyciekało im paliwo na podłogę.

Podgięcie blaszki obniży poziom paliwa w komorze pływakowej i zuboży mieszankę - może potem brakować paliwa przy pełnym odkręceniu manetki.
Pozdrawiam,
Grzesiek
Awatar użytkownika
grzechu78
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 24 wrz 2014, 14:14
Lokalizacja: Szczecin
Motocykl: MG V7 III Special
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 7717844
Wiek: 47

Następna

Wróć do Junak

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość