Witam wszystkich kolegów motocyklistów. Jako że z wolna kończy się sezon, zacząłem rozmyślać nad ulepszeniem swojego Rometa Divisiona 249. Zapewne większość z was widziała wersje koncepcyjna, kogo nie zauroczyły te podwójne tarcze z przodu oraz widelec USD? . Niestety Chińczycy w ramach oszczędności pozbyli się tych elementów. Na szczęście wszystko można zrobić samemu:D
Więc oto co wymyśliłem:
1) Przeszczep przedniego zawieszenia z Zippa Nitro
I tu nasuwa się kilka pytań. Po pierwsze- gdzie można dostać przednie lagi do tego motocykla?, a po drugie- czy będą pasowały do obecnych półek?
Przeszukiwałem już wiele stron internetowych i nie wiem gdzie można dostać te części w Polsce (Znalazłem sklep z Australii ale to trochę daleko) , dlatego druga opcja to przeszczep z hyosunga 650 , zawieszenie to można dostać na allegro w granicach 500-600zł. USD z tego motocykla by bardzo fajnie wyglądało bo jest bardziej masywne niż to z Zippa, jednak Hyosung jest cięższy, wiec by było dość twardo z przodu. Kolejny problem to też półki, wydaje mi się że trzeba by było i je zapożyczyć z Hyosunga. Ma może ktoś pomysł na to zawieszenie?
2) Jak już Romek by dostał przednie lagi, to trzeba dorzucić mu drugą tarczę. Akurat to nie było by większym problemem. Felga z Rometa posiada standardowo mocowanie pod druga tarczę, więc wystarczyło by ją zamówić.
3) Silnik z Rometa potrafi się nagrzać do temperatury około 145 stopni ( mierzyłem miernikiem elektronicznym przy prawej świecy) i to nie przy jakimś szczególnym pałowaniu oraz nie przy 35 stopniach na dworze, tylko przy normalnych warunkach pracy. Dlatego wpadłem na pomysł zamontowania chłodnicy oleju. Czy posiada ktoś wiedzę na temat montowania takiego cuda?. Widziałem "nakładki" na silniki o mniejszych pojemnościach, niestety do Rometa nie będą pasowały ze względu na inną budowę zewnętrzną. Chłodnica by bardzo fajnie komponowała się z przodu motocykla zasłaniając odcinek ramy pomiędzy zbiornikiem paliwa, a tym dolnym pługiem zasłaniającym kolektory.
4) Słaba strona Romka jest jego oświetlenie. Na początku eksploatacji lampa na długich oświetlała drzewa, na światłach drogowych tez nie było dużo lepiej. Po zmianie ustawienia lampy odczułem sporą poprawę, jednak nadal odczuwam "deficyt" światła. Dlatego zastanawiałem się nad zamontowaniem bi-xenonów dostępnych na allegro za około 150 zł lub wymianą żarówki która wyglądem przypomina H4 za około 10 zł. Czy ma ktoś doświadczenie z takim żarówkami?, czy faktycznie pomogły?.
Skoro jestem już przy oświetleniu, to pamiętam że ktoś na jakimś forum miał problem z oświtleniem tablicy rejestracyjnej. Mianowicie 3 diody oświetlające blachę mają tendencję do palenia się. Rozwiązanie jest oczywiście bardzo proste- ponieważ te diody są połączone szeregowo więc uszkodzenie jednej powoduje, że pozostałe też się nie świecą. Wystarczy miernikiem sprawdzić która dioda się spaliła i ją wymienić, ja dodatkowo wymieniłem rezystor ograniczający prąd dla tych diod, z tego co pamiętam to wymieniłem go ze 100 omów na 120 . Jak do tej pory diody świecą.
Za wszystkie sugestie i praktyczne informacje z góry dziękuje:)


