Romet Division modyfikacje

Romet Division modyfikacje

Postautor: Terad1 dodano: 06 wrz 2013, 10:26

Witam wszystkich kolegów motocyklistów. Jako że z wolna kończy się sezon, zacząłem rozmyślać nad ulepszeniem swojego Rometa Divisiona 249. Zapewne większość z was widziała wersje koncepcyjna, kogo nie zauroczyły te podwójne tarcze z przodu oraz widelec USD? . Niestety Chińczycy w ramach oszczędności pozbyli się tych elementów. Na szczęście wszystko można zrobić samemu:D

Więc oto co wymyśliłem:
1) Przeszczep przedniego zawieszenia z Zippa Nitro

I tu nasuwa się kilka pytań. Po pierwsze- gdzie można dostać przednie lagi do tego motocykla?, a po drugie- czy będą pasowały do obecnych półek?

Przeszukiwałem już wiele stron internetowych i nie wiem gdzie można dostać te części w Polsce (Znalazłem sklep z Australii ale to trochę daleko) , dlatego druga opcja to przeszczep z hyosunga 650 , zawieszenie to można dostać na allegro w granicach 500-600zł. USD z tego motocykla by bardzo fajnie wyglądało bo jest bardziej masywne niż to z Zippa, jednak Hyosung jest cięższy, wiec by było dość twardo z przodu. Kolejny problem to też półki, wydaje mi się że trzeba by było i je zapożyczyć z Hyosunga. Ma może ktoś pomysł na to zawieszenie?

2) Jak już Romek by dostał przednie lagi, to trzeba dorzucić mu drugą tarczę. Akurat to nie było by większym problemem. Felga z Rometa posiada standardowo mocowanie pod druga tarczę, więc wystarczyło by ją zamówić.

3) Silnik z Rometa potrafi się nagrzać do temperatury około 145 stopni ( mierzyłem miernikiem elektronicznym przy prawej świecy) i to nie przy jakimś szczególnym pałowaniu oraz nie przy 35 stopniach na dworze, tylko przy normalnych warunkach pracy. Dlatego wpadłem na pomysł zamontowania chłodnicy oleju. Czy posiada ktoś wiedzę na temat montowania takiego cuda?. Widziałem "nakładki" na silniki o mniejszych pojemnościach, niestety do Rometa nie będą pasowały ze względu na inną budowę zewnętrzną. Chłodnica by bardzo fajnie komponowała się z przodu motocykla zasłaniając odcinek ramy pomiędzy zbiornikiem paliwa, a tym dolnym pługiem zasłaniającym kolektory.

4) Słaba strona Romka jest jego oświetlenie. Na początku eksploatacji lampa na długich oświetlała drzewa, na światłach drogowych tez nie było dużo lepiej. Po zmianie ustawienia lampy odczułem sporą poprawę, jednak nadal odczuwam "deficyt" światła. Dlatego zastanawiałem się nad zamontowaniem bi-xenonów dostępnych na allegro za około 150 zł lub wymianą żarówki która wyglądem przypomina H4 za około 10 zł. Czy ma ktoś doświadczenie z takim żarówkami?, czy faktycznie pomogły?.

Skoro jestem już przy oświetleniu, to pamiętam że ktoś na jakimś forum miał problem z oświtleniem tablicy rejestracyjnej. Mianowicie 3 diody oświetlające blachę mają tendencję do palenia się. Rozwiązanie jest oczywiście bardzo proste- ponieważ te diody są połączone szeregowo więc uszkodzenie jednej powoduje, że pozostałe też się nie świecą. Wystarczy miernikiem sprawdzić która dioda się spaliła i ją wymienić, ja dodatkowo wymieniłem rezystor ograniczający prąd dla tych diod, z tego co pamiętam to wymieniłem go ze 100 omów na 120 . Jak do tej pory diody świecą.

Za wszystkie sugestie i praktyczne informacje z góry dziękuje:)
Terad1
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 05 wrz 2013, 16:57
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna

Re: Romet Division modyfikacje

Postautor: kalin20 dodano: 06 wrz 2013, 14:55

3. Chłodnica jest w dolnej części silnika z przodu, nie widzę sensu montowania dodatkowej. Dbaj o dobry olej i wymieniaj go i nic sie nie stanie ;)
4. Pozostaje tylko wymiana lampy na taką która posiada homologacje na halogen. Ksenony sobie odpuść, zabiorą Ci dowód i bedzie kiepsko.
Nie montuj też żarówek pseudo halogenowych, nic nie dają.
Co do podświetlenia tablicy to polecam wywalić te podświetlenie i wstawić oprawkę na w5w i dać normalną żarówkę ;)

Wg mnie twoje pomysły są nie trafione, szkoda pieniędzy. Jeśli masz ich nadmiar to lepszym pomysłem będzie wymiana gaźnika np na Mikuni vm26, zrobienie kolektora wydechowego wraz z wydechem. Do tego wymiana chińskich opon i nowy zestaw napędowy żeby nie wyciągał się jak guma z majtek i bedziesz zadowolony z eksploatacji ;)
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet Division modyfikacje

Postautor: Terad1 dodano: 10 wrz 2013, 15:45

Dzięki za rady;) . Chińskie opony są dobre, dopóki nie popada deszcz... , więc faktycznie będę musiał je wymienić. Jeśli chodzi o oświetlenie tablicy to poczekam, aż obecne rozwiązanie padnie. A możesz napisać coś więcej o tym gaźniku?, znalazłem tylko bardzo ogólne opinie, że jest bardzo dobry.
Terad1
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 05 wrz 2013, 16:57
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna

Re: Romet Division modyfikacje

Postautor: mariusz_ino dodano: 10 wrz 2013, 15:56

A ja na zimę przymierzam się do zmiękczenia tylnego zawieszenia bo po przejechaniu 5,5tys i tak jest twardo. Mam zamiar poszukać firmy które robią sprężyny ewentualnie coś dopasować od innego moto. Dodatkowo możliwe że zabiorę się za siedzenia. Dodatkowa gąbka też powinna poprawić komfort 4 liter ;) Na krótkich dystansach da się jeździć ale przyznam że w turystyce twarde zawieszenie męczy i plecy i 4 litery.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet Division modyfikacje

Postautor: kalin20 dodano: 10 wrz 2013, 17:08

Gaźnik jest precyzyjniej wykonany, jest dostęp do części, ma pompkę przyśpieszającą wiec po gwałtownym odkręceniu gazu nie ma muła, generalnie same zalety.

Co wy narzekacie na te siedzenia. Ja zrobiłem 350km na raz i dupa nie bolała, siedzenie jest twarde ale dość wygodne.
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet Division modyfikacje

Postautor: mariusz_ino dodano: 10 wrz 2013, 22:49

W ostatni weekend wybraliśmy się ze znajomymi na mały wypadzik. I pozamienialiśmy się moto ;) Leciałem Honda NTV 650 i Kawasaki EN 500. Dodam że jechaliśmy drogami które miały łaty na łacie. Jak wsiadłem potem na Romkę to myślałem że pogubię plomby hehe.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet Division modyfikacje

Postautor: Terad1 dodano: 11 wrz 2013, 11:24

Też się zastanawiałem nad zmianą tego zawieszenia. Po wymontowaniu amortyzatora rozkręciłem sprężynę na maksa, ale niestety efekt nie był zadowalający. Wydaje mi się, że najlepiej by było przeszczepić coś z innej 250-tki . Siedzenie faktycznie jest wygodnie, ale na dziurawych drogach telepie niemiłosiernie:P
Terad1
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 05 wrz 2013, 16:57
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna

Re: Romet Division modyfikacje

Postautor: Terad1 dodano: 06 gru 2013, 13:15

Tak jak postanowiłem, tak i zacząłem działać. Oto zdjęcia ze wstępnego montażu zawieszenia USD w Divisionie :D
Obrazek

Niestety zawieszenie nie zostało jeszcze ukończone, zrobię to dopiero na wakacje, bo wyjeżdżam za granicę. A roboty jeszcze sporo, bo trzeba dopasować hamulce
i jeszcze kilka elementów. Zająłem się również chłodnicą oleju i jak na razie tylko ją zamontowałem. Po powrocie dokończę podłączenie jej do pokrywy głowicy silnika.

Obrazek

A tak to wygląda po złożeniu motocykla
Obrazek
Terad1
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 05 wrz 2013, 16:57
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna

Re: Romet Division modyfikacje

Postautor: michal_krk dodano: 07 gru 2013, 15:50

Z czego jest to zawieszenie?

Montując chłodnice oleju pompe też będziesz musiał wymienić bo ta pewnie będzie za mało wydajna, jak dla mnie mało opłacalny interes tym bardziej, że w divisionie nie ma problemu z przegrzewaniem silnika, ale działaj to zabaczymy co wyjdzie :)
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Romet Division modyfikacje

Postautor: Terad1 dodano: 08 gru 2013, 17:38

Amortyzatory pochodzą z yamahy tzr 125, natomiast półki z aprili rs 125 . Chłodnice zamontowałem bo po pierwsze przy pomiarze temp wyszło mi 145 stopni, co jest wartością zdecydowanie za dużą, druga sprawa to chłodnica idealnie wpasowywuje się w przestrzeń pomiędzy zbiornikiem i fajnie to wygląda, a trzecia kwestia to lubię majsterkować:D . Co do pompy to zobaczy się w praniu;)
Terad1
Forumowicz
 
Posty: 8
Rejestracja: 05 wrz 2013, 16:57
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość