samorozładowywanie się akumulatora

samorozładowywanie się akumulatora

Postautor: beniamin82 dodano: 07 kwie 2013, 17:45

Hejka, znajomy z wioski ma pewien problem.

A mianowicie w jego Virago 535 akumulator traci energię przez noc.

Akumulator jest nowy i nie on jest problemem (trzymany zimą w piwnicy), najprawdopodobniej winny jest regulator napięcia.
Znajduje się on między tłumikiem a silnikiem od spodu motocykla (?), po odłączeniu tego ustrojstwa na noc akumulator nie traci energii.
Regulator jednak w trakcie jazdy prawidłowo ładuje akumulator (nie przeładowuje).

I teraz tak. Znajomy mówi że taki regulator nowy kosztuje 300zł.
Pytanie brzmi:

1) Czy można dopasować regulator z jakiegoś Chińskiego sprzętu? Może będzie tańszy.

2) Czy można zastosować diodę na przewodzie ładującym akumulator, żeby upływ prądu nie następował w drugą stronę.
Choć przy tym rozwiązaniu nastąpi spadek napięcia na diodzie i ładowanie może nie być już tak efektywne.

pozdrawiam Beniamin
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6748
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: samorozładowywanie się akumulatora

Postautor: mike_russ dodano: 07 kwie 2013, 18:13

Taka dioda prostownicza - byle dość dużej mocy- nie powinna wiele zaszkodzić, a na pewno zatrzyma rozładowanie - mam taki układ w Dzikusie, tyle że nie na akumulatorze, a na baterii kondensatorów podtrzymania pamięci licznika <wynalazek autorski ;) >. Spadek napięcia w kierunku przewodzenia nie powinien być duży. Tyle że to półśrodek - usterka jest w regulatorze i dopiero jego wymiana lub naprawa zapobiegnie złemu na 100%.
Być może w regulatorze właśnie spaliła się taka dioda - mógł się z niej zrobić "drut" (tzn. zaczęła przewodzić w obie strony), ale bez schematu trudno cokolwiek wymyślić...
Tak czy tak trzeba dokładnie pomierzyć parametry tego urządzenia, i spróbować dobrać lub dorobić podobne. Pytania zasadnicze w tej kwestii:
-Czy to na pewno jest regulator napięcia;
-Jakie ma zasilanie z prądnicy (1 faza, 3 fazy, jakie napięcie? )
-Jakie jest jego obciążenie, czyli zapotrzebowanie na prąd w watach?
-Co on tak właściwie zasila i w jaki sposób - Czy ma tylko wyjście na "+" i "-", czy zasila może jeszcze coś innego (np. osobny przewód do modułu zapłonowego?) i jakim napięciem?
Dopiero wiedząc co potrzeba, można spróbować coś dobrać.

PS. Jak jest od spodu motocykla, doradzał bym przeniesienie przy okazji wymiany w suchsze miejsce...

Edit:
Myślę że tu: http://zaplon.pl.tl/REG-.--NAPI%26%23280%3BCIA-.htm coś znajdziesz...
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43


Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość