CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

Postautor: Karol dodano: 02 lip 2010, 18:52

A ja myślałem, że jestem jedynym posiadaczem Chitumy na świecie :D

Powiedzcie mi panowie (i panie jeśli są) czego mogę się po tym motorku spodziewać ? Na co zwrócić większą uwagę przy eksploatacji/konserwacji ?
Kilka słów o tym pięknym motocyklu przy okazji przywitania się zamieściłem tutaj viewtopic.php?f=5&t=1930

A tak przy okazji, macie jakiegoś manulala po Polsku ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

Postautor: skopi dodano: 02 lip 2010, 20:42

hehe nie jedynym ale kolejnym. Ja ze swojego jestem zadowolony nabite mam 6500 km gł.ownie leje,wymieniam, sprawdzam śruby i jeżdżę

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 23:05 --

pakeroso pisze:A ja myślałem, że jestem jedynym posiadaczem Chitumy na świecie :D

Powiedzcie mi panowie (i panie jeśli są) czego mogę się po tym motorku spodziewać ? Na co zwrócić większą uwagę przy eksploatacji/konserwacji ?
Kilka słów o tym pięknym motocyklu przy okazji przywitania się zamieściłem tutaj viewtopic.php?f=5&t=1930

A tak przy okazji, macie jakiegoś manulala po Polsku ?

niestety nie ma manuala ale schemat elektryczny pasi od ajkiegoś innego chinolka a reszta jest też raczej podobna., przyznaj się od kogo kupiłeś i za ile z tym pęknięciem?/ Osiągi jak na moim max 120 na pełnym żaglu, chce zmienic tylną zębatkę bo przedniej nie ma szans na większą. Tylko nie wiem kiedy się zabiorę za to-chroniczny brak czasu :mur:
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

Postautor: Karol dodano: 30 lip 2010, 11:48

Witam szanownych forumowiczów :!:
Mam taki problem - oddałem motong do mechanika celem zlikwidowania przecieków oleju, ten rozebrał silnik i wystawił diagnozę - do wymiany dwa oringi i uszczelka dolnej pokrywy karteru (czy jakoś tak).
O ile z tą uszczelką nie powinno być problemu (bo podobno można użyć nawet silikonu), to z oringami już jest, bo nie wiadomo jak je znaleźć konkretnie do tego silnika, bo niby liczą się nawet mikrometry.

Zatem może ktoś z Was posiada jakieś dokładne informacje co to za silnik jest w tej maszynie, skąd i jakie wziąć do niego bebechy, czy jeszcze jakiś inny motong jeździ na takim silniku :?:

==============================

OK, ustaliłem że Chituma śmiga na silniku 253FMM, na tym samym na którym śmiga Honda Rebel.
Teraz pytanie - gdzie kupię o-ringa do takiej Rebelki ? :mur:
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

Postautor: scrambler dodano: 31 lip 2010, 20:59

Pakeroso nie wiem dokładnie w Toruniu ale szukaj oringów w sklepie gdzie sprzedają łożyska . Takie rzeczy są znormalizowane i bez problemu taki oring dostaniesz najlepiej weś stary jako wzór.
scrambler
Forumowicz
 
Posty: 233
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:31
Motocykl: Honda
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

Postautor: Karol dodano: 31 lip 2010, 21:17

Czyli nie musi to być oring specjalnie dedykowany pod dany silnik ?
Gość, który robi mi motonga twierdzi, że musi.
Poprzedni właściciel założył od Rometa, ale po kilku setkach zaczął przeciekać i nie chce co chwila tego wymieniać, bo robocizna potwornie droga :/
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

Postautor: scrambler dodano: 31 lip 2010, 22:46

Niestety fachowiec musi zarobić , trzeba się przełamać i spróbować samemu wymienić . Jeśli nie jesteś pewien tych orinów, tym bardziej ze już ktoś je kiedyś wymieniał weż ten element ze sobą a na pewno sprzedawca dobierze odpowiedni oring .Koszty są groszowe więc kup drugi komplet to może kiedyś sam je wymienisz :D Jeszcze jedno jeśli będziesz kupować czasami lepiej złotówkę dopłacić i jeden dzień poczekać a kupić oring bardziej renomowanego producenta a nie gumkę która po paru dniach zacznie przeciekać .
scrambler
Forumowicz
 
Posty: 233
Rejestracja: 01 kwie 2010, 20:31
Motocykl: Honda
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

Postautor: Karol dodano: 31 lip 2010, 23:09

Dzięki za nieocenione porady, kto wie może za jakiś czas sam będę się takimi rzeczami już zajmował :piwa:
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

Postautor: skopi dodano: 02 sie 2010, 09:40

nasz mechanior klubowy stwierdził ze oring nie jest potrzebny :D pomomo wymiany cimmeringa zewnetrzengo też mał czały czas małe wycieki, ale sie nie przejmuj teoretycznie wynika z tego ze wyrzuca nadmiar oleju poprzez cimmeringa bo jeżeli wleje ok 1,1 l do silnika wuciek jest minimalny. Niestety po przedłuzeniu przedniego widelca muszę wlewac więcej oleju(inaczej leży silnik skoro przód jest wyżej ) i pojawia się od czasu do czasu. teraz zrobiłem 1100km i ubyło kilkanaście kropli , stan pokazuje cały czas wiec nic z tym na razie nie robię- moze jesienią. A ten mechanik sprawdzil czy przypadkiem nie jest za wysokie ciśnienie w komorze silnika?/ u mnie tak jest i to może być przyczyną wywalania oleju, a skoro nie bierze oleju na gary więc widocznie taki jest urok tego silnika,
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

Postautor: Karol dodano: 02 sie 2010, 11:25

Ciśnienia w silniku nie ma potrzeby sprawdzać, bo olej wycieka ciurkiem nawet przy zimnym moto, najbardziej kiedy stoi na górce (tył wyżej niż przód). Karter rzekomo jest cały, czyli to raczej wina szczelności.

Nie jedną pakę już zalałem olejem w trakcie jego transportu ;-)
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

CHITUMA CTM250-3 FASTRAN

Postautor: skopi dodano: 02 sie 2010, 11:54

uuuuuuuuuuuuu- to masz faktycznie walnięte
Ja w tej chwili kombinuje z wymianą tylnej zebatki - zaraz ide zwalać koło, bo w silniku z zębatką nic nie można zrobić- miejsca tylko 2mm :/

-- EDYTOWANY Dzisiaj, 13:31 --

podczas powrotu z Krakowa zołnierz zauważył że bije mi tylne koło. po zwaleniu koła okazalo sie że wytrzepały sie tuleje metalowo gumowe trzymające zębatkę tylną(proponuję wszytkim sprawdzic ten element) dziś idę do sklepu sprawdzić czy takowe mają. :mur: Takze nie wiem czy na bunkier atomowy pojade na 200.
okazało się że w sklepie chcieli mi wcisnąć nie te tuleje, w serwisie Rometa mieli- obiecali wysyłkę wczoraj więc teoretycznie dziś powinny dojśc- więc jezeli przyjdą jutro śmigam do Zbyszka żeby wywalił stare tuleje i na zlot feniksa chyba będę
Przy okazji zwaliłem wachacz(wszystko z nim w porządku) i przednią zębatkę i ruszam do sklepów szukać tylnej mniejszej i może dostanę przdłużki teleskopów tylnych. Przy okazji zmniejsze łańcuch o jedno ogniwo
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość