Romet division 249

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 06 maja 2013, 08:58

kalin20 pisze:Nie, ale jak coś to mogę pomierzyć błotnik, ew spróbuje coś dopasować z innego sprzęta.
Słuchajcie znalazłem firmę która robi sprężyny, koszt ok 100zł, trzeba się tylko zastanowić jak ma być miękko.
Druga sprawa jest opcja wykonania małej szyby, koszt między 150-200zł oczywiście im więcej osób by brało tym taniej.
Co wy na to żeby zamówić kilka sztuk, po jednej dla każdego i było by taniej ?

Wracam do tematu - a jak sprawdzić miękkość zawieszenia? Wysłać im starą sprężynę i dać znać , żeby była bardziej miękka czy jak? Bo kurna nie wiem, a metoda prób i błędów to ona będzie jeździć w tą i z powrotem kilkadziesiąt razy ;) .
Kalin - masz może jakąś DTR-kę sprężyny?
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: kalin20 dodano: 06 maja 2013, 13:05

Niestety innej metody jak prób i błedów nie widze, ale nie ma tragedii bo zawsze jest na amorku regulacja twardości i jak się okaże za miękko to można skręcić ;)
Zapraszam na Fanpage ;)

[url]https://www.facebook.com/RometDivision[/url]
Awatar użytkownika
kalin20
Forumowicz
 
Posty: 281
Rejestracja: 09 lip 2012, 21:12
Lokalizacja: Olsztyn
Motocykl: Romet Division
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 06 maja 2013, 16:30

http://allegro.pl/zebatka-zdawcza-17-ze ... 29791.html
Zaryzykowałem tą jakby co to koszt niewielki ;) Co ciekawe ta zębatka ma identyczne wygrawerowane logo jak ta która jest w moim Divisionie.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: mariusz_ino dodano: 07 maja 2013, 15:27

Tomciog pisze:No to kilka uwag z wyjazdu (ok 850km):

* aaa i jeszcze coś - pisaliście o łańcuchu z gumy - a jak to możliwe, że się naciągnął sam??? kurna dojechałem do domku, sprawdzam a on aż twardy (w sensie łańcuch ;) ).


Przydarzyło mi się coś takiego wczoraj. Przejażdżka 60km. Wprowadzam moto do garażu i słyszę dziwny odgłos z okolicy łańcucha i zębatki zdawczej.Łańcuch naciągnięty na max. Oglądam śruby wszystkie po dokręcane. Łapię ręką jednocześnie za łańcuch i wahacz i ściskam. Widać jak silnik pracuje przód / tył. Silnik poluzował się na mocowaniu ramy (te 2 z tyłu na klucz 13 śruba a nakrętka 16). Wzrokowo widać że jest dokręcone, podkładki ściśnięte i silnik luźny. Dokręciłem z dużą siłą i trzyma.
I teraz nasuwa mi się taka uwaga. Śruby mocujące przechodzą przez otwory w uchwycie w ramie, są spasowane i nie ma żadnych luzów i to jest oki. Ale te same śruby przechodzą przez uchwyt silnika i tam jest znaczny luz :( Gdyby ta śruba była spasowana to nawet poluzowanie się nakrętki nie powodowałoby ruchu silnika. Co wy na to?
Tomciog jeśli możesz to sprawdź to u siebie bo jestem ciekaw czy to tylko u mnie jest takie coś czy to seria.
Obrazek
Awatar użytkownika
mariusz_ino
Forumowicz
 
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2012, 11:04
Lokalizacja: Kujawy
Motocykl: Honda CBF 600S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 07 maja 2013, 21:57

Mam akurat gablotę na przeglądzie na 1500, więc nie sprawdzę. Ino jutro dryndnę do Rafała z zapytaniem, bo do Romka dobiorę sie pewnie dopiero za ładnych parę dni (praca +delegacja+maraton).
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 08 maja 2013, 21:42

Mocowania ok.
Nowa zębatka i łańcuch (nieco innej generacji niż oryginalny ;) ) czekają na montaż. Owiewka od Peugeota Elystara (krótka ) jedzie, mocowania czekają. Ciekaw jestem efektów drobnego "tjuningu"...
Ale przekonam się dopiero po weekendzie - teraz za dużo innych zadań mnie czeka.
PS - po zlocie nabrałem smaka na rasowego turystyka... Varadero, Transalp, V-Strom... tylko kapusty brak.A może jednak Junak 650?
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: michal_krk dodano: 08 maja 2013, 22:19

Ciekaw jestem spasowania tej owiewki do zegarów i lampy jak to całościowo się prezentuje:)

Mimo wszystko za około 20 000PLN mimo wszystko celowałbym w japończyka, taki trampek albo V-Strom niczego sobie:)

PS
Co to za łańcuch założyłeś? Bo po ostatnich perypetiach z naciaganiem też będe musiał rozejrzec sie za jakimś nowym :(
Awatar użytkownika
michal_krk
Forumowicz
 
Posty: 134
Rejestracja: 10 maja 2011, 23:08
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Romet Division 249
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 09 maja 2013, 07:59

Na oringach. Ok 100zł.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

Re: Romet division 249

Postautor: Niebieski dodano: 09 maja 2013, 23:23

Tomciog pisze:No to kilka uwag z wyjazdu (ok 850km):

* aaa i jeszcze coś - pisaliście o łańcuchu z gumy - a jak to możliwe, że się naciągnął sam??? kurna dojechałem do domku, sprawdzam a on aż twardy (w sensie łańcuch ;) ).

Tak mi się przypomniało, może to tutaj nie będzie miało znaczenia, bo to zawieszenie silnika jeszcze weszło w grę, ale miałem podobną sytuację w Hondzie, co chwila albo luzowałem łańcuch, albo napinałem, potrafiłem tak co parę dni jak tylko o nim sobie przypomniałem i zauważyłem różnicę. Po jakimś czasie gdy zerwałem ten łańcuch okazało się, że był wyciągnięty. Aby coś jeszcze polatać naprawiłem go u mechanika, znaczy łańcuch, dodał odpowiednie ogniwo, zakuł i tak zrobiłem parę setek. Na początku było ok, nawet ustał charakterystyczny dźwięk który dokuczał mi od jakiegoś czasu przed zerwaniem łańcucha. Jak się okazało nie dochodził ten dźwięk ze skrzyni o której myślałem, ale właśnie od wyciągniętego łańcucha. Dźwięk to przy około 70km/h jakby przeciąganie moto, bujanie go przód - tył, jakby ktoś trzymał gaz i naciskał na hamulec, przy czym silnik jakby miał pod górkę, był bardziej obciążony, znowu odpuszczenie jakby hamulca i tak cały czas przy tej prędkości na równym gazie. Nie było to mocne, trzeba było się wsłuchać, ale jak raz to wyłapałem, to później nie mogłem już z tym żyć, cały czas mnie to trapiło. Po wymianie łańcucha i zębatek cisza. To tak na przyszłość, może komuś coś podobnego siedzi w uszach i nie wie, czy to skrzynia wyje już po cichu, czy własnie łańcuch się kończy.
Awatar użytkownika
Niebieski
Klubowicz
 
Posty: 1195
Rejestracja: 18 lip 2009, 13:47
Lokalizacja: pomorskie
Motocykl: brak
Tel. kom.: 604956970
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

Re: Romet division 249

Postautor: Tomciog dodano: 09 maja 2013, 23:59

Dzięki Niebieski - mechanior właśnie potwierdził, że winny jest wyciągnięty łańcuch.
Awatar użytkownika
Tomciog
Forumowicz
 
Posty: 195
Rejestracja: 20 paź 2012, 18:15
Lokalizacja: Goscicino
Motocykl: Division 249, XV 250, TL1000S
Tel. kom.: 605848430
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości