Nieco zaniedbałem ten temat, tłumaczyć się nie będę bo każdy kto ma sporo na głowie zrozumie. Głowica zrobiona, jeden zawór jest mozolnie docierany przeze mnie, reszta robiona przez mechanika. Moje wcześniejsze przypuszczenia o wałku rozrządu z innego modelu sprawdziły się, otóż któryś z poprzednich właścicieli wykombinował sobie że skoro Honda CB 125 osiąga 17KM i 100km/h w 11 sekund to przełożenie wałka rozrządu od tego modelu do Rebel'a doda mu skrzydeł, niestety nie pomyślał o tym ze w Rebelu tłoki są współbieżne a w CB chodzą na przemian


Sam nie pojmuję własnego toku rozumowania, zamiast znaleźć odpowiedni wałek rozrządu kupiłem cały silnik od CB 125 za całe 300zł

17KM + cylinder 150cc = 19KM, teraz będę ścigał etki. Silnik różni się tym że posiada mechanizm nożnego rozrusznika, dwa gaźniki (takie same jak pojedynczy w rebel'u) i wyjście na obrotomierz. Żeby nie było tak łatwo to lewy czop wału różni się i jest na nim osadzona prądnica 6V z dwoma przerywaczami a zapłon jest bateryjny. Będę więc palił motocykl tylko z kopa do puki nie przekręca wału od Rebel'a o 180o a na to potrzebna jest kasa. Składam teraz wszystko do kupy, z CB przekładam gaźniki z króćcami, wał, rozrząd i pokrywy boczne do dołu z Rebel'a bo w przeciwieństwie do CB jego piątka ma charakter nadbiegu (piątka w CB to czwórka w Rebel'u) więc może uda się przekroczyć 130km/h deklarowane przez producenta dla Cebuli

Mam nadzieję szersze zestopniowanie skrzyni biegów zrekompensuje mi moment obrotowy osiągany niżej dzięki cylindrom o większej pojemności.
Przełożenie obrotomierza jest 1.0 tak jak w ETZ. Czy jeśli przedłużę skalę na cyferblacie do 11000rpm i przesunę bardziej kołek to wynik z obrotomierza będzie wiarygodny ?
