Mikilon M96-250SB

Re: Mikilon M96-250SB

Postautor: selmen dodano: 15 sty 2014, 10:18

Jakiś dziwnie czysty na tym zdjęciu... :D to chyba nie twój... :rotfl:
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: Mikilon M96-250SB

Postautor: Michał_66 dodano: 15 sty 2014, 10:57

selmen pisze:Jakiś dziwnie czysty na tym zdjęciu... :D to chyba nie twój... :rotfl:

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Michał_66
 

Re: Mikilon M96-250SB

Postautor: cruenzo dodano: 20 sty 2014, 22:28

przecie z nie zdążył Deamiens nakręcic zbyt wielu kilometrów jeszcze, a sprzedający zapewne umył moto do sprzedaży ;)
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Mikilon M96-250SB

Postautor: Deamiens dodano: 05 kwie 2014, 14:35

Moto kilometry nakręca, drobne awarie wkur... denerwują, więc może od nich zacznę dalszy opis :) Jako, że motocykl jest raczej konkretny (zawieszenie, rama, silnik) a obecnie nowego Kingwaya Landera można kupić za 4k, to gdzieś musi być haczyk... Plastiki strzelają aż miło przy dokręcaniu, są przeciętnie spasowane i ogólnie szału nie ma. Za to elektryka... Ah, elektryka. Zdążyłem wymienić przednią i tylną żarówkę, ponadto "zaspawał" się przekaźnik rozrusznika i jeszcze dziś dodatkowo trafiło przerywacz kierunkowskazów. Na szczęście elementy z Motorro pasują jak ulał, żadnego przystosowywania instalacji ni nic, plug and play. Pompa hamulca nożnego "się poci", więc w najbliższym czasie przeczuwam jej wymianę (ale już widzę, że również plug and play). Jakby tego było mało, niedawno urwałem linkę gazu - na szczęście udało się coś dopasować, tylko na daną chwilę zrezygnowałem z pompki przyśpieszacza bo nie miałem czasu rzeźbić. Warto też wspomnieć, że tylna zębatka nie istnieje w ofercie np. JT Sprocket czy Sunstara a napęd sugeruje, że długo już nie da rady.

Całe szczęście, że te drobiazgi przestają mieć znaczenie gdy zaczyna się jazda :)) Silniczek jest tak chętny do współpracy, że nawet bez pompki przyspieszacza lepiej nie odkręcać za mocno w zakrętach - sprawdzone, na 2`ce przód idzie w górę przy próbie zjazdu ze skrzyżowania gdy tylko ręka za mocno drgnie. Zawieszenie też daje radę - dziury nie dziury, prowadzi się jak po sznurku, tylko czasem warto podnieść 4 litery z kanapy. Grunt, to nie panikować, nie wciskać hamulca tylko cały czas iść pełnym ogniem. Ale nie zapominajmy, że ten motorek waży mniej więcej tyle co ja zakuty w kombinezon motocyklowy, więc balans czyni cuda, czy to na szutrze gdy oba koła są w poślizgu, czy na szybkich zakrętach.

Jak bym go na chwilę obecną ocenił? Warty zainteresowania. Jak go kupowałem, nowe Landery na stronie Kingwaya stały po 5k, teraz są po 4k i bez zastanowienia łyknąłbym nowy. I tak pewnie trzeba by powymieniać badziewne elementy, ale przynajmniej byłbym pierwszym :)) Oczywiście, nie polecam go na trasy czy do spokojnej jazdy, bo nie do tego stworzono supermoto, ale jeśli ktoś chciałby go wykorzystywać zgodnie z przeznaczeniem - warto!
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Mikilon M96-250SB

Postautor: cruenzo dodano: 11 maja 2014, 22:07

i jak? odpaliłeś dziada?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Re: Mikilon M96-250SB

Postautor: Deamiens dodano: 12 paź 2014, 20:05

Po prawie pół roku, ale "odpaliłem dziada". Wiadomo, parcia nie było bo miałem czym jeździć :)

Na pierwszy rzut wiadomo, poszedł do wymiany wał korbowy. Rozbiórka silnika i wymiana wału dzień roboty, złożenie skrzyni kolejny dzień roboty bo się wysypała przy rozpoławianiu, dopieszczenie całości trzeci dzień i... wiadomo, na rozpoczęcie dowiózł mnie cruenzo. Okazało się, że musiały zawory dostać po grzybkach, czego oznak nie było ani na tłoku, ani na zaworach - no ale kompresji też zbytnio nie było. Obstawiałem co prawda niewłaściwy stator, ale to jednak nie było to. Przy jakichś zakupach do DR`y kupiłem zawory "prawie jak właściwe" (tu kolejny bajer, dostępność części do tego silnika jest znikoma, właściwie chyba tylko jeden koleś w Polsce oferuje części do LC170MM) i fakt, okazały się właściwej średnicy, ale jakieś 2 milimetry za krótkie... i krzywki na wałku rozrządu blokowały się o zwór, który nie chciał się bardziej otworzyć (bo sprężyny zaworowe na starcie były odrobinę za mocno ściśnięte). Teraz trafił mi się tydzień wolnego, więc coś trzeba było z tym zrobić... Kupione wreszcie odpowiednie zawory, szybkie rozbrajanie i uzbrajanie głowicy, montaż, ustawianie rozrządu, luzów, zalewanie silnika cieczami, plak w dolot i... ruszyła maszyna. No, może pominąłem różne drobiazgi, ale to szczegół. Ostatecznie sprzęt zaryczał, i po krótkiej przejażdżce, mino straconych nerwów, czasu i kasy wiem, że było warto :) On po prostu coś w sobie ma. I nie jest to jedynie elektryka, którą trzeba mocno poprawić (a najlepiej położyć od podstaw). Lekkość, pozycja, reakcja na gaz... DR`a to kawał porządnego sprzętu, Mikilon to taki mały głośny rozrabiaka. Każdy bawi w inny sposób :) Ale jak odstawi jeszcze jeden numer pokroju "a ukręcę sobie wał, będzie zabawnie" to skończy na szrocie.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Re: Mikilon M96-250SB

Postautor: Jack dodano: 12 paź 2014, 20:20

Coś nie wierzę w ten szrot. Teraz to już będzie jeździł:)
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2324
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Poprzednia

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość