projekt kosz

projekt kosz

Postautor: selmen dodano: 30 paź 2012, 22:11

Nadejszła wielko..wieko... :/ q..ta chwila...Pierdziaczyłem, pierdziaczyłem i kosza zakupiłem...
Obrazek
trochę się przejechałem, bo do Puńska (litewskie miasto na podlasiu gdzie każde auto jest na litewskich blachach :) - ci co byli na suwalskiej edycji PNPC wiedzą o co chodzi) i sprzątnąłem go sprzed nosa miłośnikom rosyjskich iżów, których kilku się ponoć czaiło w kolejce. własciciel też jest miłosnikiem rosyjskich dwusuwów i dodatkowo nawiązałem ciekawą znajomość branżową. od dawna na taki polowałem bo to jedyny chyba kosz, który ma mechanizm odsuwanego przodu i klasyczne kształty pasujące do cruisera:
[img]https://lh4.googleusercontent.com/-146B46Hc320/UJAsyUDkWdI/AAAAAAAAA_c/vERlyy8mP0Q/s512/mój+kosz+przed+kupnem+05.jpeg[/img]
pierwsze przymiarki potwierdziły słuszność decyzji:
Obrazek
tak tak Michale vel Cruenzo- do Cruisera będzie on ci.
Obrazek
pierwszy krok zrobiony. wózek ma ciekawe mocowania na tzw. "kulach" w motocyklu, które wchodzą w szczęki na wózku:
Obrazek

tak, tak, to taki sam wózek, który ma obecnie Michal Kubiak podpięty do swego zaprzęgu. dzieki jego uprzejmości, mogę liczyć na foty tzw. "ramy pośredniej" wykonanej do jego Junaka M20 przez Rosjan:
Obrazek
tylko, że na początek chciałem spróbować bardziej ambitnie i wykonać mocowanie wahliwe z pomocą tego Pana:
Marka Adamczewskiego: http://sidecars.pl/o_nas/
Obrazek
o ile rozwiązanie to sprawdzi sie o wiele lepiej latem - o tyle nie nadaje się raczej do jazdy zimowej (omówię to jeszcze z konstruktorem tego projektu).
no ale nie można mieć wszystkiego na raz, dlatego pomimo wykonania ramy pośredniej pod podpięcie wahliwe wózka, postaram się nie zniszczyć oryginału samego zaczepu w wózku, aby móc go przekładać do fabrycznego mocowania iża- bo wielki niezawodny rosyjski dwusów- to kolejne moje marzenie. dzięki poznanemu dziś fajnemu gosciowi- całkiem realne.
plany jedno, wykonanie drugie. jak myślę o tych tonach rdzy co muszę zedrzeć z wózka...podkładach, malowaniu, remocie zawiechy i przeróbce ramy...ooo i kratach browców pękniętych przy okazji :piwo: to przypominają mi się czasy dawnych piwniczno- garażowych wybryków :rad: ...ehhh, jak to mówią głowa siwieje dupa szaleje... zobaczymy co będzie. postaram sie w tym poście wrzucać postępy z prac dla potomności... :czytaj:
zima u mnie w pełni:
Obrazek
to można się brać za robotę...
Ostatnio zmieniony 31 paź 2012, 10:30 przez selmen, łącznie zmieniany 3 razy
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

projekt kosz

Postautor: krysz dodano: 30 paź 2012, 22:33

BTW. Adaś napisał "...przypominają mi się czasy dawnych... wybryków...".
Sorki, że wcinam Ci się w temat, ale pochwalę się, że też wracam do dawnych czasów i już poczułem zapach spalin dwusuwa - CZ 350 '84. Jedna niedziela w garażu zaliczona...
Obrazek
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1570
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

projekt kosz

Postautor: selmen dodano: 30 paź 2012, 23:01

:brawa: coś w tym jest nie? mój 2 takt jest bliżej niż się spodziewałem...może już niedługo się pochwalę... póki co niedługo mnie wpiszą na rejestr dłużników, wierzyciele zrobią mi kolumbijski krawat a mój pies będzie lizał puszkę po karmie, którą to ja zastąpię moją najtańszą kiełbę...ale co tam...
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

projekt kosz

Postautor: cruenzo dodano: 30 paź 2012, 23:20

gdybym cię nie znał, to bym pomyślał, że jesteś szalony i wymagasz leczenia. :oklasky:
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

projekt kosz

Postautor: selmen dodano: 02 lis 2012, 09:08

Nawiązałem kontakt z Markiem Adamczewskim- i pierwsza diagnoza nie jest optymistyczna- niski podwójny wydech po prawej stronie Cruisera :conf: ogranicza to znacznie możliwość montażu ramy pośredniej...w sumie spodziewałem się tego... zostaje pokombinować z wydechami albo robić podpięcie pod nimi co obniży znacznie podwozie motocykla...
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

projekt kosz

Postautor: cruenzo dodano: 02 lis 2012, 12:11

a puścić mocowanie pomiędzy wydechami albo nad nimi....?
od strony napędu nie da rady tego zamontować?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

projekt kosz

Postautor: selmen dodano: 03 lis 2012, 18:48

Michale no koszy w Polsce po lewej to się nie montuje...trzeba będzie pomierzyć wszystko u pomysłodawcy, bez tego się nie obejdzie...
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

projekt kosz

Postautor: cruenzo dodano: 03 lis 2012, 19:05

selmen pisze:Michale no koszy w Polsce po lewej to się nie montuje...


Tego nie wiedziałem. Rozumiem, że to kwestia przepisów czy taka niepisana reguła?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

projekt kosz

Postautor: selmen dodano: 03 lis 2012, 19:22

to jak z kierownicą w aucie po prawej, nie przejdzie badań. co do wydechów moto musi się pochylać, przeguby montowane sa mniej więcej osiowo a więc wydechy przy przechyle w prawo bądą blokować się o ramę, w bmw np. wszystkie rury idą po lewej i jest dużo miejsca na przechył:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

chyba jednak w Keewayu zostaje mocowanie na sztywno za pomocą takiej ramy pośredniej jak zamieściłem wcześniej z Junaka Kubiaka. Chyba posłucham dobej rady i mocowanie wahliwe wózka zrobię w enduraku, będę mógł robić przekladkę w zależności od potrzeb ;) .

Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 lis 2012, 19:55 przez selmen, łącznie zmieniany 2 razy
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

projekt kosz

Postautor: cruenzo dodano: 03 lis 2012, 19:31

no dobra...a jakbyś "wypuścił" sztywne mocowanie za linię wydechów i do tego dorobił wahliwe...?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 48

Następna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość