close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Cruiser łańcuch... i nie tylko

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: Piter dodano: 26 cze 2015, 21:39

paweljunkers pisze:CD,jak uszczelniałem wczesniej zbiornik to było w nim trochę piachu,przy okazji uszczelniania kilka razy go przepłukałem z błogą świadomością że syf zatrzymał się na siatce ssaka pompy paliwa i filtrze na przewodach, niestety coś tam poszło na wtryski,zamierzam wym.filtr -jak taki dostanę i dołożyć papierowy na przewód plus opaski,nie wiem czy da się wyczyścić wtryski by nie zepsuć,czy dać temu spokój i niech resztę załatwi STP ?



Witam, swego czasu także przerabiałem wskazany przez Ciebie problem.
1. Wtryski da się wyczyścić, ja korzystałem z http://www.regeneracja.wtryskiwaczy.pl/, całkowity koszt ok. 150zł, natomiast sam musisz zdemontować i zamontować z powrotem. Nie jest to trudne, ale wymaga ściągnięcia zbiornika.

Poza tym musisz dokładnie opisać jakie masz problemy z motorem oraz podać jakie wartości nim osiągasz Vmax, spalanie, jak wyglądają świece.
Wstępnie każdy nowy użytkownik wymienia świece zapłonowe (irydowe są dobre, cena za 2 szt.ok. 65zł ) + przewody wysokiego napięcia(15 zł) i fajki (20 zł)+ czyszczenie filtra powietrza (to jest prawe jajo).Filtr można wymienić, gdyż pasuje do niego od Yamahy Virago 250 -- http://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produ ... etrza.html.

Jak to nie da rady, to sprawdź czujnik temp. silnika. Kolega NIKT dał wcześniej link. Sam czujnik możesz bez problemu zanurzyć w wodzie gdyż jest cały oblany w plastyku. Jak we wrzątku zejdzie do ok. 750 Ohm to jest OKEY.
Jak nie czujnik to jedź na stację kontroli pojazdów i niech Ci sprawdzą skład spalin na analizatorze (koszt ok. 30 zł).

Ja bym nie stosować dodatkowego filtra paliwa (papierowego), gdyż ilość paliwa dozuje komputem ECU i może to zaburzyć jego odczyt objętości.

powodzenia i pozdrawiam
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: paweljunkers dodano: 27 cze 2015, 21:14

dzięki za odpowiedż, świece czarne,czuć paliowo w spalinach ,moto szarpie a właściwie zrywa przy dodawaniu gazu ma dziure,żarzy się kontrolka fi.vmax 110.spalanie nie mierzone dopiero zrobiłem 300 km.pytanko co jest nie tak ze zwykłymi świecami ? Miałeś podobny problem czytłlem chyba wszystkie Twoje posty ale nie wiem czy sobie poradziłeś i co było nie tak u Ciebie? dodam moto super zapala zimny jak i ciepły,równo sobie pyka nie wypadają mu suwy,problem dopiero przy przyśpieszaniu.ale to było w inny moich postach .to cze czekam na porady,
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 843
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: jacek.rc dodano: 27 cze 2015, 21:27

Niedawno rozmawiałem w pracy z mechaniorami (doświadczonymi) o tych cruiserowych przypadkach i powiedzieli ,że przy takich objawach należy zaczynać od sond lambda ,bo to od nich zależy skład mieszanki .Ja swojego nie ruszam ,bo na razie jest OK ,ale swoją drogą ciekawe czy takie sondy można gdzieś kupić i może nawet junakowe by podeszły ??
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2238
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: paweljunkers dodano: 27 cze 2015, 21:58

ale czy padły by od razu dwie sondy ? _bezradny bo obie świece czarne?
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 843
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: Piter dodano: 27 cze 2015, 23:01

Paweł nie panikuj, Keeway to nie statek kosmiczny tylko motocykl jakich pełno.
Co do sond lambda i innych części do Keeway-a, wszystko kupisz w Romecie, gdyż oni są dyspozytorem motorów i części tej marki. Czas oczekiwania ok 1 miesiąca.
Zatem sondy także u nich kupisz.
Ale najpierw musisz wiedzieć do padło.
Możliwe scenariusze ( co mogło paść) :
1. cewki zapłonowe
2. świece+kable+fajki,
3. czujnik temp. silnika.
4. czujnik położenia przepustnicy
5. czujnik temp. powietrza dolotowego
6. moduł ECU
7. źle ustawione luzy zaworowe,
8. wtryskiwacze leją,
9. sondy lambda
10. pompa paliwowa podająca za dużą dawkę paliwa,
11. regulator napięcia
i pewnie coś jeszcze, o czymś zapomniałem.

Świecąca lampka F1, świadczy iż gdzieś na układzie elektrycznym ( zapłonowym i sterującym ECU) jest przerwa.
To jest tak, że jak już się zapali F1, to ECU włącza się w tryb awaryjny i modul z automatu podaje bogatą mieszankę, stąd opisane przez Ciebie objawy.
Prawdopodobnie gdzieś na kostce spinającej nie trzyma.
Zatem sprawdź każde połączenie kostek: lewe jajko, pod zbiornikiem(najlepiej go ściągnąć), pod kanapą, prawa osłona chromowana pod kanapą (tam jest kostka diagnostyczna i podłączenie sond lambda).
Potem zrób reset ECU , można to zrobić jadąc na warsztat (wówczas od razu sprawdzą Ci kody błędów i powiedzą co jest zepsute) albo samemu 4 albo 5 szybkich włączeń i wyłączeń zapłonu na stacyjce (nie pamiętam dokładnie, kolega NIKT powinien wiedzieć, bo on znalazł tą informację). i odczytać kod błędu na podstawie ilości mrygnięć F1.

• Check malf code meaning by reading the below table.
Mt05 ECU Malf Code Table:23
Malf code in MT05 Description
P0107 MAP Circuit Low Voltage or Open
P0108 MAP Circuit High Voltage
P0112 IAT Circuit Low Voltage
P0113 IAT Circuit High Voltage or Open
P0117 Coolant/Oil Temperature Sensor Circuit Low Voltage
P0118 Coolant/Oil Temperature Sensor Circuit High Voltage or Open
P0122 TPS Circuit Low Voltage or Open
P0123 TPS Circuit High Voltage
P0131 O2A Circuit Low Voltage
P0132 O2A Circuit High Voltage
P0031 O2A Heater Circuit High Voltage
P0032 O2A Heater Circuit Low Voltage
P0201 Injector 1 Circuit Malfunction
P0202 Injector 2 Circuit Malfunction
P0230 FPR Coil Circuit Low Voltage or Open
P0232 FPR Coil Circuit High Voltage
P0336 CKP Sensor Noisy Signal
P0337 CKP Sensor No Signal
P0351 Cylinder 1 Ignition Coil Malfunction
P0352 Cylinder 2 Ignition Coil Malfunction
P0505 Idle Speed Control Error
P0562 System Voltage Low
P0563 System Voltage High
P0650 MIL Circuit Malfunction
P1693 Tachometer Circuit Low Voltage
P1694 Tachometer Circuit High Voltage

Jak pomoże to super, jak nie to możesz samemu bawić się podmianą każdego podzespołu, albo pojechać na ASO Rometa/Junaka bądź Yamahy i niech się podpinają komputerowo (cena ok. 200-400 zł) i niech szukają.

powodzenia
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: paweljunkers dodano: 28 cze 2015, 00:27

szkoda że po angielsku,najpierw polecę po kostkach,nie piszesz co było w moto u Ciebie.
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 843
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: Piter dodano: 28 cze 2015, 02:17

paweljunkers pisze:nie piszesz co było w moto u Ciebie.


W moim moto były następujące objawy:
- bogata mieszanka,
- czarne świece,
- zapach benzyny w spalinach
- Vmax 100km/h
-duże spalanie (ok. 4,5-5 l/100km)
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: paweljunkers dodano: 28 cze 2015, 09:59

chodziło mi raczej o przyczyny nie o objawy bo o tych czytałem,
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 843
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: paweljunkers dodano: 28 cze 2015, 23:11

przeleciałem dziś chyba wszystkie kostki i raczej nic,zaznaczę że kontrolka F1 po wł.zapłonu i opuszczonej stopce tylko żarzy jak podniosę stopkę by zapalić moto zapala się pełnym blaskiem a jak silnik zaskoczy to znów ledwo żarzy,dodam że jak wypiąłem jedną sondę to paliła pełnym blaskiem cały czas.
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 843
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Cruiser łańcuch... i nie tylko

Postautor: NIKT dodano: 28 cze 2015, 23:58

Dawaj jutro do mnie to cos razem pokminimy.
Karniesz sie moim, ja Twoim i wymienimy sie odczuciami z jazdy. Kluczy Ci u mnie dostatek, a doswiadczenie w rozbieraniu Cruisera mam dosc spore (gorzej ze skladaniem :) hahaha) pozytywne ze do rozebrania calego wystarczy 5-7 kluczy, nóż i 2 śrubokręty :)
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownikaOnline
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1566
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 34

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość