ROADSTAR V 250
testyth01 

ROADSTAR to kolejne wcielenie kultowej YAMAHY VIRAGO 250 - motocykla, który jeszcze do niedawna stanowił główną pozycję w kolekcji każdego liczącego się importera jednośladów wyprodukowanych w ChRL. Klasyczny, wręcz kultowy chopper z lekko wysuniętym przodem, cienkie 18-calowe przednie koło współpracuje z 15-calowym, grubym laczkiem.
Pojazd z firmy ZIPP zrobił jednak w redakcji najbardziej pozytywne wrażenie ze wszystkich testowanych dotąd motocykli tej klasy.

 


Doskonałe wykonanie, świetnej jakości powłoki lakiernicze, chromy, no i zaskakująca dynamika silnika. W podziw wprawiły nas przyspieszenie oraz naprawdę zadowalająca prędkość maksymalna. Wskazania budzika zawierały się pomiędzy 135-140km/h.

Od pierwszego odkręcenia manetki czuć sporą moc widlastego silnika. Wspaniale wkręca się na obroty już od samego dołu.

Świetnie wyważony, stosunkowo lekki z nisko osadzonym środkiem ciężkości wzbudza zaufanie od pierwszego kontaktu.
Warto zwrócić również uwagę na malowanie utrzymane w konwencji oryginalnej VIRAGO. Zestaw barw przemyślany (czyt. doskonale skopiowany), nie mniej ogromny plus za dobór odcieni. Estetyka wykonania na prawdziwie profesjonalnym poziomie. Znam te motocykle od lat, czwarty sezon spędziłem w siodle bliźniaczej wersji MAGNUSA EAGLE. Magnus po tegorocznych testach w pracowni inż. Konrada Czwordona sprawdził się doskonale, silnik został oceniony wyjątkowo dobrze.

Obydwa motocykle są wyposażone w zespoły napędowe pochodzące z tej samej fabryki - LIFAN - więc sadziłem, że większych różnic pomiędzy pojazdami nie znajdę. I tutaj niespodzianka. ROADSTAR nie przenosi najmniejszych wibracji w jakimkolwiek zakresie obrotów. Całkowity brak przydźwięków, stuków, szmerów. Silniczek charakteryzuje się naprawdę wysoką kulturą pracy. Jedynym mankamentem - w mojej subiektywnej ocenie - jest zbyt miękkie zawieszenie przednie.
Podczas jazd testowych nie sprawiał najmniejszych kłopotów. Pali na dotyk, po lekkim rozgrzaniu silnik błyskawicznie uzyskuje pełną sprawność.
Próba trasy.
testyth09
Ruszamy w pierwszą trasę – z pasażerem Darią – chcemy sprawdzić jak motocykl  będzie się zachowywał przy normalnej jeździe turystycznej we dwie osoby. Ma wyjątkowe odejście i przyspieszenie. To bezwarunkowo wynik idealnie dobranego przełożenia napędu. Skrzynia działa cicho i bezproblemowo, lekkim stuknięciem potwierdzając zapięcie kolejnego biegu. Co ciekawe w tym modelu – w przeciwieństwie do jednostek bliźniaczych – nie występuje problem ze znalezieniem biegu jałowego. Stopniowa redukcja i zielone światełko kontrolki potwierdza, że bezbłędnie trafiliśmy w zero. Uwzględniając maleńki przebieg nie dotartego silnika, postanawiamy pokonać trasę 150-170km z prędkością przelotową około 90km/h. Na głównej trasie wszystko idzie jak po maśle, ten silniczek dysponuje naprawdę zadowalającym zapasem mocy, który pozwala swobodnie wyprzedzać nawet podczas jazdy z pasażerem. Powyżej 90km/h również pięknie się zbiera, co bardzo ułatwia wyprzedzenia coraz bardziej opornych „puszkarzy”. Po około 70km drogi Daria sygnalizuje konieczność postoju. Powód oczywisty. Siedzenie pasażera wymiarami wymusza konieczność odpoczynku. Jest to charakterystyczny mankament każdej kopii YAMAHY VIRAGO – taka oszczędność to już przesada.
testyth02
testyth07
testyth18
testyth08
Miejsce dla pasażera wymiarami bardziej przypomina podpaskę niż siedzenie w motocyklu turystycznym. Dla odmiany siedzisko  kierowcy jest jednym z najwygodniejszych na jakich siedziałem. Doskonale wyprofilowane, nie za miękkie, nie za twarde. Idealne do długich przelotów. Cała trasę pokonujemy ze średnią szybkością 90-110km/h. Serwujemy sobie jeszcze dwa przystanki, ale jedynie po to, aby dziewczynie nie zdeformować najciekawszego fragmentu sylwetki.
Motocykl o dość miękkim zawieszeniu idealnie sprawdza się na drogach o dobrej nawierzchni. ROADSTAR wyjątkowo delikatnie reaguje na drobne nierówności, zdrapki i podobne niespodzianki, jakich pełno spotkamy na naszych drogach. Nauczony doświadczeniem z testów z bliźniaczymi modelami kopii VIRAGO spodziewałem się niespodzianek na nawierzchniach dróg trzeciej kategorii. I tutaj kolejna miła niespodzianka. Zawieszenie okazuje się wyjątkowo dobrze zestrojone i bezproblemowo radzi sobie z wszelkimi dołkami, niewielkimi dziurami, uskokami asfaltu. Motocykl o świetnych parametrach trakcyjnych, bezwzględnie posłuszny woli kierowcy i sugestiom manetki. Doskonały w zakrętach, pozwala na pokonywanie ostrych zakosów przy maksymalnych prędkościach i przechyłach. Bezwzględnie najciekawsza i najstaranniej wykonana kopia VIRAGO 250V, jaką mieliśmy okazję testować. Co warto nadmienić najlepsze opony, jakie spotkaliśmy do tej pory w motocyklu produkcji chińskiej. Doskonała przyczepność na każdej nawierzchni – nawet podczas jazdy w deszczu – żadnych uślizgów, schodkowania, odporność na ścieranie również w stopniu zadowalającym. Reasumując, polecamy ten motocykl z pełną odpowiedzialnością i czystym sumieniem.
testyth19 testyth20

Mocne strony:
Wspaniała dynamika, elastyczny silnik, wysoka kultura pracy w pełnym zakresie obrotów, dopracowana konstrukcja w zakresie eliminacji wszelkich stuków, puków i innych dodatków perkusyjnych. Precyzyjna, cicha skrzynia biegów, duża jak na motocykl tej klasy szybkość maksymalna. Dobrej jakości łańcuch transmisyjny, bardzo niskie spalanie.


Słabe strony:
Wyjątkowo niewygodne siedzenie pasażera, hamulec tylny oceniamy na dostateczny; kierownica co prawda wygodna na dłuższych, trasach nie zapewnia pełnej kontroli nad pojazdem przy niespodziewanym załapaniu pobocza.


Oceny kierowców:


Daria lat  34.
Pomimo wieloletnich doświadczeń z motocyklami o znacznie wyższych pojemnościach
ROADSTAR wzbudził we mnie ogromną sympatię. To diablo wdzięczny w prowadzeniu motocykl, powiedziałbym wręcz seksownie zalotny. Potrafi uwieść subtelnością kształtu, formy, delikatnością przemieszaną z siłą, szybkością, agresją przyspieszenia. Drzemie w nim taki zwierzęcy magnetyzm...
Sądzę, że nawet dla doświadczonego i obytego z rasowym sprzętem motocyklisty przejażdżka ROADSTAR będzie przyjemnością. Idealna pozycja dla początkujących. Przede wszystkim, z uwagi na delikatność formy, niski środek ciężkości i rewelacyjne parametry trakcyjne osobiście polecałabym ten motocykl – jako nowicjat – wszystkim miłośniczkom dwóch kółek.  To wymarzony motocykl dla kobiety na ten pierwszy raz...

Jarek lat 40.
Klasyka w nowoczesnym i precyzyjnym wykonaniu. Nareszcie rozsądny motocykl za rozsądną cenę. Estetyka, dynamika parametry techniczne – żadnych zastrzeżeń. Jazda ROADSTAR to naprawdę przyjemność. Być może, co niektórzy sceptycy chińskiej produkcji będą zaskoczeni moją wyjątkowo pozytywną oceną tego motocykla. Proponuje umówić się na jazdę próbną. Realny kontakt z tym pojazdem błyskawicznie rozwiewa wszelkie wątpliwości. W mojej ocenie ROADSTAR to dla firmy ZIPP przysłowiowy strzał w dziesiątkę.

Test porównawczy:
Przystępując do oceny tego przedsięwzięcia, trzeba mieć pełną świadomość, że są to dwa zupełnie różne motocykle adresowane do diametralnie odmiennego kręgu odbiorców.
RAVEN to typowy pięknie wykonany cruiser, który po drobnych poprawkach – mało wygodne siedzenie kierowcy – jest idealnym motocyklem do dalekich wypraw turystycznych we dwoje. Pojazd dla ludzi ceniących motocykle masywne, nawiązujące linią stylistyczną do krążowników szos. Z racji przeznaczenia i konstrukcji znajdzie zwolenników raczej wśród mężczyzn postawnych i wysokich – dość wysoko umieszczone siedzisko oraz środek ciężkości. Tutaj podstawową zaletą motocykla jest solidny duży bagażnik; zapewniające wygodę w długiej trasie podesty nożne oraz funkcjonalny pulpit czytelnych zegarów.
ROADSTAR to propozycja dla ludzi dynamicznych, ceniących własne zdanie i preferencje, akceptujących bez przesądów małe motocykle o dużych możliwościach. Idealny zarówno do szybkiego ruchu miejskiego, dalekich tras, jak i kawiarnianego lansu. Generalnie to motocykl uniwersalnego przeznaczenia. Doskonale radzi sobie z nim adept z kategoria A-1, drobna kobieta jak i mężczyzna o wadze ponad 100kg. To doskonała propozycja dla szukających taniego, niezawodnego i naprawdę dynamicznego motocykla o małej pojemności.
W testach drogowych dwóch modeli ROADSTAR w każdym przypadku jest bezkonkurencyjny – pomijając siedzenie pasażera, ale ten detal tylko potwierdza regułę, że nie ma motocykla bez wad.
Przyspieszenie, dynamika, szybkość, właściwości trakcyjne - wszystkie plusy bezwzględnie po stronie ROADSTAR.

DANE TECHNICZNE:
Silnik
Dwucylindrowy „V”, czterosuwowy,
chłodzony powietrzem
Pojemność
248 ccm
Sprężanie
10:1
Moc maks. 17,6 KM przy 8500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 17 Nm przy 6000 obr/min
Zasilanie
gaźnik
Akumulator
12V/12Ah
Podwozie
Rama z rury stalowej
Zawieszanie p/t widelec teleskopowy/wahacz
Hamulec p/t
Hydrauliczny tarczowy/mechaniczny bębnowy
Opony p/t 3,00 R18 / 13/190 R15
Pojemność zbiornika paliwa 9,5 l

 

 
Copyright © Klub Chińskich Motocykli - 2010 (design Agnes
)