ZIPP - Manic 125ccm
zipp

Kolejne, tym razem chyba najbardziej udane, wcielenie Yamahy YBR. Wykonaniem najbardziej zbliżony do zasadniczych kanonów wersji naked. Estetyczne zawieszenie przednie zwieńczone kompletem zegarów analogowych w klasycznej oprawie motocykli szosowych z lat 70-tych. Bardzo trafny stylistycznie zabieg na pierwszy rzut oka wzbudza zaufanie do motocykla sugerując, że został oparty na solidnych wzorcach konstrukcyjnych. Podobnie lampa, prosta, oszczędna w formie bardzo dobrze komponuje sięz całą konstrukcją przodu. Do tego stylowa kierownica mająca podkreślić sportowy akcent Manica Zdecydowanie należałoby poprawić design lusterek które absolutnie nie pasują do całości.

Tył w porównaniu do modeli konkurencyjnych również lepiej dopracowany. Ciekawie wyprofilowana kanapa figlarniezachodzi na zbiornik, niby drobiazg, ale również dowodzi, że ktoś włożył troche zaangażowania w dopracowanieostatecznej wersji projektu. Zadupek zwieńczony dobrze dobraną lampą do złudzenia sugeruje mezalians ze skuterem. Jednak opływowe wykończenie linii karoserii - bagażnikiem typowo skuterowym - doskonale pasuje do charakteru pojazdu.

 

Koła aluminiowe, odlewane, utrzymane w stylu.

W klasie naked 125ccm to chyba najciekawsze propozycja, również cenowo.

Motocykl idealny dla początkujących.

Dane techniczne:

Silnik :

Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony powietrzem

Pojemność:

124 ccm

Sprężanie:

9:1

Moc max:

11 KM przy 8500 obr/min

Max moment obrot:

8,5 Nm przy 6000 obr/min

Zasilanie:

gaźnik

Akumulator:

12V/7Ah

Podwozie:

Rama z rury stalowej

Zawieszanie p/t :

widelec teleskopowy/podwójny element resorująco-tłumiący

Hamulec p/t:

Hydrauliczny tarczowy/mechaniczny bębnowy

Opony p/t:

2,75/ R18 - 90/90 R1

Zbiornik paliwa:

16 I

{gallery}/chinskie/zipp{/gallery}

 
Copyright © Klub Chińskich Motocykli - 2010 (design Agnes
)